baaah......

lola123

Flørter med forumet
Er såååå oppblåst... ser ut som jeg er 7 mnd på vei... er i uke 7.... noen tips?? Er også sjeldnt på do... :/ :) tru jammen jeg sprenges snart....

Er dette vært normalt eller etter du ble gravid?
SPiser du jevnlig, sunt...husk fiberrik måltid hver dag, drikk vann. Ellers tror jeg det er normalt at mange er veldig oppblåst i begynnelsen :)

Kan være lurt å unngå kullsyreholdig drikke samt løk, bønner, kål og denslags mat til det roer seg. Og det er vanlig å være oppblåst i begynnelsen. :)

Jeg har vært forstoppet siden uke 5... er nå snart 10 uker og det virker ikke til å gi seg.. er ingenting som hjelper her.. gleder meg til det går over!

veeeldig oppblåst. spiser jeg en appelsin er jeg stappa. går ihvertfall 5 dager mellom hvert toalettbesøk, bruker lactulose men ikke funket så langt

Samme problem her. I utgangspunktet er jeg høy og slank. Nå kan jeg kun skryte på meg høyden..... :p er 6+4 og har skikkelig stor mage!! Føler nesten det er flaut å få så stor mage så fort. Håper den har tenkt til å gå litt ned igjen, fram til vi skal offentliggjøre det ihvertfall.
Jeg spiser mye fiber og frukt og grønt, og går på do ca annenhver dag, men føler meg litt forstoppa likevel.

Hmmm... må kanskje kutte ned litt på cola zeron... :) har litt stor mage fra før av... som d går ann å skjule litt.. men håpløst nå... hehe.. blir å prøve lactulose snart...blir vell sikkert litt bedre av å komme seg på do entur også ;)

Prøvd de vanlige tipsene som svisker osv? Litt aktivitet bruker å hjelpe på meg :-) Det ble tusen ganger bedre når jeg kuttet ut pepsi max :-p

Anbefaler Duphalac! Det fungerer veldig bra og er trygt å bruke av gravide ;) :)

Dupalac kan være fint, men mange får ganske mye luft i magen av det også dessverre. Svisker slår aldri feil hos meg! Også godt modne frukter, spesielt pære. Unngå banan og blåbær. Drikk MASSE vann!! Og kom deg til 12. uke!! :P Ikke alltid det hjelper, men det er lov å håpe :)

For meg fungerte det å spise yoghurt og gå en liten tur iløpet av dagen :) Man føler seg ganske dårlig når man ikke har fått gått på do på flere dager, så føler med deg!

Takk for tips;) ikke drukket brus idag.. å d hjelper pittelitt på oppblåsthetn i allefall :p jobber med å drikke masse vann istede ;)

Back
Topp