B6-vitaminer eller Postafen?

Bokelsker

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Er det noen av dere som går på enten B6-vitaminer eller Postafen? Jeg var hos fastlegen i dag og fikk diagnosen hyperemesis. Han anbefalte at jeg begynte med B6-vitaminer, som jeg kunne få uten resept på apoteket, men farmasøyten jeg snakket med sa at det hadde de ikke og hun ante ikke hva jeg snakket om. Så da har jeg begynt med Postafen i stedet, tror kanskje det virker litt. Håpefull!
 
B6 skal virke mot hyperemesis viser nyere forskning.
TrioB er resept belagt Bvitamin med b12, b6 og folat. Den tar jeg.
 
Jeg tar B-kompleks, den inneholder bla folat og B6, finnes reseptfritt på apoteket.
 
Ren B6 selger vi ikke på apoteket, men finnes i blant annet B-kompleks fra Nycoplus som reseptfritt.
 
Tusen takk for svar, dere! Da skal jeg prøve B-kompleks dersom Postafen ikke fungerer.
 
Er det noen av dere som går på enten B6-vitaminer eller Postafen? Jeg var hos fastlegen i dag og fikk diagnosen hyperemesis. Han anbefalte at jeg begynte med B6-vitaminer, som jeg kunne få uten resept på apoteket, men farmasøyten jeg snakket med sa at det hadde de ikke og hun ante ikke hva jeg snakket om. Så da har jeg begynt med Postafen i stedet, tror kanskje det virker litt. Håpefull!

https://www.apotek1.no/produkter/pyridoksin-naf-40mg-tabletter-100stk-350858p
 
Er det noen av dere som går på enten B6-vitaminer eller Postafen? Jeg var hos fastlegen i dag og fikk diagnosen hyperemesis. Han anbefalte at jeg begynte med B6-vitaminer, som jeg kunne få uten resept på apoteket, men farmasøyten jeg snakket med sa at det hadde de ikke og hun ante ikke hva jeg snakket om. Så da har jeg begynt med Postafen i stedet, tror kanskje det virker litt. Håpefull!
Jeg tar postafen. Syns det tar det værste nå, men virket ikke så bra de første dagene. Tror det er lurt å ta de noen dager før man vurderer effekten.
 
Jeg tok postafen sist og har det lett tilgjengelig pga andre plager. Men det gir en del bivirkninger i form av trøtthet, så det kan være greit å være obs på
 
Tusen takk, dere, dette var kjempenyttig! Jeg har nå tatt tre doser med Postafen og den tar helt klart toppen av kvalmen. Men klarer fortsatt ikke å jobbe, eller gjøre stort mer enn å ligge på sofaen. Skal få kjøpt pyridoksin i tillegg, ser Boots ikke fører det (det var der jeg var i går), men Apotek1 har. Må få ordnet med fullmakt så mannen min får hentet ut Postafen-resepten, er ikke i form til å klare å dra ned selv. Håper kombinasjonen gjør susen!
 
Postafen dessverre fungerte ikke for meg :/ så måtte få kvalmestillende på resept. Hyperemesis jeg også, men har nesten ikke spydd siden jeg fikk kvalmestillende.
 
Postafen dessverre fungerte ikke for meg :/ så måtte få kvalmestillende på resept. Hyperemesis jeg også, men har nesten ikke spydd siden jeg fikk kvalmestillende.

Hvilken kvalmestillende tar du nå?
 
Back
Topp