b12 og jern mangel

Marie26

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Er det andre her som har b12 og jern mangel ?

Fikk telefon fra legen i dag at jeg har begge deler å må begynne med jerntabletter og b12 sprøyter.

Fikk ikke snakt så mye med legen. Er det sånn at dette går over når babyen er ute ? Eller må jeg fortsette med tabletter å sprøyter ?

Jeg fikk også beskjed om jernmangel i dag, men ingen beskjed om hva jeg skulle gjøre. Så følger med her, jeg :)

Er det andre her som har b12 og jern mangel ?

Fikk telefon fra legen i dag at jeg har begge deler å må begynne med jerntabletter og b12 sprøyter.

Fikk ikke snakt så mye med legen. Er det sånn at dette går over når babyen er ute ? Eller må jeg fortsette med tabletter å sprøyter ?
Jeg går på jerntabletter, men verdiene har steget så skal bare fortsette en uke til.. :-) det går nok over! Noen ganger trenger man bare litt ekstra for å komme opp på normalt nivå igjen.. :-) kreves mer når man er gravid..

Jeg går på jerntabletter, men verdiene har steget så skal bare fortsette en uke til.. :) det går nok over! Noen ganger trenger man bare litt ekstra for å komme opp på normalt nivå igjen.. :) kreves mer når man er gravid..

Takk for svar :) Satser på det går over her også :)

Går også på jerntabletter. Fikk beskjed av jordmor om å hvertfall fortsette til etter fødselen:)

Jeg gikk på jerntabletter i tre uker og gikk fra en verdi på 16 til 20, så da trengte jeg ikke ta mer. ;)

Kusina mi fikk påvist B12 mangel mens hun gikk gravid, men kunne fint slutte å ta sprøyter noen måneder etter at baby var ute.

Jeg har kronisk B12 mangel, pga at tarmen ikke suger opp fra mat, så jeg har tatt sprøyter i 10 år :)

Jeg tar både jern og b12 spray, men sprøyte er jo mer effektivt og varer lenge. Baby forsyner seg jo av dine lagre om du ammer, men vet ikke hvordan det blir med mme.

Sniker fra mai.
Må ta b12 sprøyte hver 3 mnd, muligens sjeldnere til tider men må ta det resten av livet fikk jeg beskjed om.
Jern er jeg også alltid lav på så tar Stortsett alltid tabletter for det men det kan man fint få normalverdier på igjen

Sniker fra juli :) har i perioder både jern og b12 mangel sånn til vanlig, er som alt annet - du går på det for å få verdiene opp, når verdiene er på plass så slutter du med det igjen :)

Jeg har kronisk blir b 12 mangel og må ta sprøyte hver 3 måned resten av livet :)

Back
Topp