B12 mangel

En tråd i 'September 2019' startet av Mom87, 14 Mar 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mom87 Flørter med forumet

Hei,
    Jeg fikk akkurat vite av fastlegen at jeg har B12 mangel. Jeg må ta sprøyte i 5 uker og så tabletter.
    Er det noen som har erfaring med det?
    Hvor blir sprøyten tatt? Armen?Når?:rolleyes::confused:

2. Carro1989 Glad i forumet Septemberbarna 2019

Jeg vet broren min måtte ta B12 sprøyter etter en gastrisk bypass operasjon.
    Sprøyten er liten og tynn, og skal settes i «skinka».
    Du får resept på B12, som du må hente ut selv på apoteket. Så får du hjelp på legekontoret med å sette den.

3. Drommebaby Flørter med forumet Septemberbarna 2019

Det er ikke deilig :wtf:

Lykketil!:)

4. Polying Forumet er livet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Snøfnuggene 2018

Settes i rumpa, tror jeg. Du kommer til å føle deg myyye bedre når b12-mangelen blir rettet på! Så veldig verdt det!

5. Junifrue Blir kjent med forumet

B12 er en intramuskulært injeksjon som settes i armen, låret eller baken. Aldri tatt den selv, men har satt mange, vi setter den som oftest i armenxsmile5 Går nok veldig fint, er nok ikke særlig verre enn en vaksine vil jeg tro.

Tablettene heter TrioBe og er reseptbelagte.

6. *Marielle* Betatt av forumet Januarhula 2014 Septemberbarna 2019

Hadde B12 mangel i forrige svangerskap. Måtte ta den i skinken. Legen min sa at hvis jeg manglet det denne gangen også så kunne jeg ta tabletter i stedenfor sprøyte. At det var noe nytt. Men kan være du trenger en liten kikkstart :) Jeg har sprøyteskrekk så tar mye heller tabletter :D

7. Elfie Flørter med forumet Septemberbarna 2019

Jeg har b12 mangel dette svangerskapet, men jeg slipper å ta sprøyte. Har fått behepan tabeletter som jeg skal ta.

8. Polying Forumet er livet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Snøfnuggene 2018

Hvordan har det gått med deg?

9. Mom87 Flørter med forumet

Merker egentlig ingen forskjell...
    Men sprøyten er helt ok å ta,bare svir litt etterpå :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden