B12 mangel

Mom87

Forelsket i forumet
Hei,
Jeg fikk akkurat vite av fastlegen at jeg har B12 mangel. Jeg må ta sprøyte i 5 uker og så tabletter.
Er det noen som har erfaring med det?
Hvor blir sprøyten tatt? Armen?Når?:rolleyes::confused:
 
Jeg vet broren min måtte ta B12 sprøyter etter en gastrisk bypass operasjon.
Sprøyten er liten og tynn, og skal settes i «skinka».
Du får resept på B12, som du må hente ut selv på apoteket. Så får du hjelp på legekontoret med å sette den.
 
Det er ikke deilig :wtf:

Lykketil!:)
 
Settes i rumpa, tror jeg. Du kommer til å føle deg myyye bedre når b12-mangelen blir rettet på! Så veldig verdt det!
 
B12 er en intramuskulært injeksjon som settes i armen, låret eller baken. Aldri tatt den selv, men har satt mange, vi setter den som oftest i armenxsmile5 Går nok veldig fint, er nok ikke særlig verre enn en vaksine vil jeg tro.

Tablettene heter TrioBe og er reseptbelagte.
 
Hadde B12 mangel i forrige svangerskap. Måtte ta den i skinken. Legen min sa at hvis jeg manglet det denne gangen også så kunne jeg ta tabletter i stedenfor sprøyte. At det var noe nytt. Men kan være du trenger en liten kikkstart :) Jeg har sprøyteskrekk så tar mye heller tabletter :D
 
Jeg har b12 mangel dette svangerskapet, men jeg slipper å ta sprøyte. Har fått behepan tabeletter som jeg skal ta.
 
Hei,
Jeg fikk akkurat vite av fastlegen at jeg har B12 mangel. Jeg må ta sprøyte i 5 uker og så tabletter.
Er det noen som har erfaring med det?
Hvor blir sprøyten tatt? Armen?Når?:rolleyes::confused:
Hvordan har det gått med deg?
 
Back
Topp