B12 mangel

!!

Forumet er livet
VIP
Noen som har/har hatt det?

Fekk brev fra legen i dag at jeg har mangel på b12. Og må inn til nye prøver!

Var igrunn bare til legen, for jeg sliter mye med hodepine også var jeg plaget med halsbrann/magesmerter..noe som viste seg og Være magesår! Og da ville legen ta blodprøver samtidig, som viste seg at jeg også har mangel på b12. Men det sier meg ikke så mye igrunn:p

Så derfor lurer jeg på om det er andre som har/har hatt og kan fortelle hva som blir gjort:)

Ene storesøsteren min hadde b12 mangel. Hun fikk en sprøyte med påfyll av legen, men det er alt jeg vet. :P

Jeg har det innimellom... Får da nytt inntak via sprøyter i skinka/hofta :) anbefaler det fremfor tablettform!! Tar mye lettere og bedre opp via sprøyte :) kommer litt an på hvor lavt du er.. I starten (2003) så fikk je sprøyte hver uke.. Så hver 3 mnd.. Så 2 ganger i året.. Så stabiliserte det seg noen år.. Men nå begynner det å bli lavt igjen,. Så nå skal jeg inn ca hver 3 mnd

Det man ofte opplever ved mangel er at man er mye sliten.. Tiltaksløs.. Følelse av depresjon rett og slett..

Jeg har det innimellom... Får da nytt inntak via sprøyter i skinka/hofta :) anbefaler det fremfor tablettform!! Tar mye lettere og bedre opp via sprøyte :) kommer litt an på hvor lavt du er.. I starten (2003) så fikk je sprøyte hver uke.. Så hver 3 mnd.. Så 2 ganger i året.. Så stabiliserte det seg noen år.. Men nå begynner det å bli lavt igjen,. Så nå skal jeg inn ca hver 3 mnd

Det man ofte opplever ved mangel er at man er mye sliten.. Tiltaksløs.. Følelse av depresjon rett og slett..

Takk for svar!:)

Må ta sprøyte hver 4 uke.
Det er alt :P

Men noen trenger kun tabletter ekkel sprøyter innimellom.

Jeg har/har hatt (burde nok ta nye prøver!). Har tatt sprøyter hver tredje mnd :)

Jeg fikk først piller, men siden jeg var kritisk lav så ble jeg satt over på injeksjoner i stedet, da går nivået fortere opp :)

Back
Topp