B Streptokokker

mariah76

Blir kjent med forumet
Noen som har snakket med lege/jordmor om disse B streptokokker?

Er det noe man bør teste seg for eller er det blåst veldig opp i media?...

Typisk at det e blåst opp i media, men eg tror eg ska spør legen min neste gang eg ska på kontroll, for me blir jo litt skremt når me lese sånt.

Alt legen trenger å gjøre for å finne ut om du er smittet, er å ta en blodprøve å sende den til dyrkning.
Det var iallefall det legen som underviste oss på skolen sa....

Enig, kan de ikke bare teste?!

Jeg skal be om det når jeg skal til legen 16 august.

ORIGINAL: Suki

Jeg også, og nekter hun, så får jeg dra til en lege som er opplyst nok til å gjøre det.
Dette blir jo på akkurat samme måte som at ola pottit ikke tillater grundig ul (m/nakkefoldscan.) av fostre før 12. svangerskapsuke for å avdekke kromosonfeil, downs og andre avvik, noe de fleste andre vestlige land gjør. Grrrrrrrr[:@]

Signerer

Enig

Så flott!!!
Men når da??
Sikkert ikke med akutt virkning[:'(]

ORIGINAL: titti_28

Alt legen trenger å gjøre for å finne ut om du er smittet, er å ta en blodprøve å sende den til dyrkning.

Jeg var på kontroll idag, og da spurte jeg om å bli testet. Så på neste kontroll, om 2 uker, så skal ho teste meg [:)] Skal gjøres mellom 3 og 5 uker før termin. Prøvene blir tatt fra skjeden, urinrør og anus.

ORIGINAL: Nøste77

ORIGINAL: titti_28

Jeg var på kontroll idag, og da spurte jeg om å bli testet. Så på neste kontroll, om 2 uker, så skal ho teste meg [:)] Skal gjøres mellom 3 og 5 uker før termin. Prøvene blir tatt fra skjeden, urinrør og anus.

Ja det fikk jeg vite i dag også!!!!!
Flinke leger vi har som underviser oss på skolen må jeg si[:'(]
Har det t.o.m dokumentert fra han!!!!!!
Dagens helsevesen[:@]

Heilt enig med deg at de har like mye rett så andre å leve!!!!

Jeg vil også forlange å bli testet på neste kontroll. Er ikke hysterisk jeg heller,men synes en test er veldig greit å ta!

Angående ultralyd ved 12 uker for å kunne se på nakkefolden,synes jeg det burde være frivillig til de som vil ha det. Vet det er mange forskjellige meninger ute å går,og det er jo nettopp derfor det hadde vært fint om det var opp til hver enkelt synes jeg [:)]
Har selv fått det av min private gynokolog,og er veldig fornøyd med det!!!

Jeg spurte jordmor om dette i går, og hun sa at det blir veldig blåst opp i media. hun mente at det ikke er nødvendig å teste seg, fordi det er så sinnsykt få tilfeller av smitte fra mor til barn. dersom babyen blir født rundt termin (ikke noe særlig for tidlig) er babyen som oftest også godt rustet til å takle en eventuell streptokokkinfeksjon fra mor.... jeg ble hvertfall veldig lettet etter å ha snakket med jordmor om dette :)

Back
Topp