Bøyde babyer..??

MinniMe

Elsker forumet
ja er det noen av dere som har hatt det???

det er vist ofte slik at kolikk unger blir skjeve i ryggen,(banan fasong på hele ungen) å det skal jeg love deg at mini har fått nå, så vi skal tilbake til kiropraktor i morgen!!

noen som har vert borte i dette?? håper han kjan gjøre noe for at mini kan få det litt bedre... huff er så vondt å høre de har så smerter men kan ikke hjelpe

var hos kiro da han var 1mnd da var han ikke skjeiv men nå er han 3 mnd.....

KISS/KIDD?

ORIGINAL: Furteguri og sønn

KISS/KIDD?

ja med fare for og virke fryktelig dum.....[8|] men det har jeg hørt om ja, men husker absolutt ikke hva det er....[:)]

ingen?

Minsta her var veldig skeiv da hun var nyfødt.. Gikk seg til litt av seg selv + med hjelp av manuellterapeut! [:)]

Joda!!
Her hadde vi ei banan deluxe!!

Ta å kom deg til manuellterapeut i stede for kiropraktor.. Det er iallefall mitt råd!

www.kiss-kidd.no

ja tanteungen min hadde kiss. det er ikke noe nytt - har bare fått et navn for det.
skevhet i rygg, nakke, skulde, hofter (en eller flere av stedene), som gir smerter og noen ganger fordøyelsesproblemer. Han lå bøyd bakover og til siden...skrek ikke dersom jeg holdt han i denne stillingen, og skrek masse dersom han ikke fikk ligget slik (som f.eks. på den ene puppen da han ble "bøyd" andre veien. ga også feil sugeteknikk og sår bvorte). Rompesprekken og ryggraden var godt synlig skeiv i forhold til hverandre. Det rettet seg etter hjelp fra kiropraktor og manuelterapaut, pluss å få han til å ligge litt og litt mer andre veien (snu han på stellebordet og mot uroen osv). Antageligvis kom det av at han lå å stanget i bekkenet i 2 timer med pressrier som "presset" han skev. det er også vanlig ved ks, tang og vakum.

Minstemann her var her banan ja!
Vi gikk tre behandlinger til osteopat så var det over[:)]

ORIGINAL: Villemoen

Joda!!

Ta å kom deg til manuellterapeut i stede for kiropraktor.. Det er iallefall mitt råd!

www.kiss-kidd.no

huff etter og ha lest litt er det jo som om det er min sønn de beskriver!!
hjalp det på søvnen etter beh?? og hvor gammel var hun da??

ett spm til, hvorfor ikke kiropraktor??

ORIGINAL: MinniMe

Joda!!

www.kiss-kidd.no

huff etter og ha lest litt er det jo som om det er min sønn de beskriver!!
hjalp det på søvnen etter beh?? og hvor gammel var hun da??

ett spm til, hvorfor ikke kiropraktor??

Vi hadde kjempedårlig erfaring med kirpraktor.. ho slutta å sove på dagen etter det.
Men etter manuellterapeut fikk vi en ny unge.. Men vi gikk ikkje til manuellterapeut før ungen var 6 mnd, og då merka vi forskjell momentant!

Første behandlinga vi hadde med kiopraktor var når ho var 5 uker..
Slutta etter 5 behandlinger, for ungen vart krakilsk.

Manuellterapeuter er dei som har forska mest på Kiss, og kan mest om det.

Her har vi hatt endel tilbakefall, men etter 11 mnd ser alt lovande ut!! så ville komt meg avgårde fortast mulig. Dei har oversikt innpå
linken eg gav deg, om manuellterapeuter med spesialfelt innen dette.

minsten her hadde kolikk og kiss/kidd...

kolikken kom av at han lå i tverrleie i magen klemt mellom magemusklene frem til uke 36 (født uke 39) og derfor fikk han også kiss/kidd...(låsninger i nakke og korsryggen) samt favorittside med hodet...
skrek som en gud hver gang jeg ammet han på høyre side...
men jeg lot han sove på magen fra han var 3 uker gammel så han var forholdsvis rolig når han sov...bare HATET å ligge på ryggen...

gikk til kiropraktor 5 ganger og da vi var på behandling nr 3 blei han MYE værre...og etter det blei han frisk...
gikk også til fysioterapauten på HS så vi hadde MANGE øvelser å gå igjennom hver dag...
men da han var ca 2,5mnd var det over og han har ikke hatt plager etterpå...

huff ja vil veldig gjerne komme fort i gang men nå vise det seg at det er over 2 timer kjøring til nermeste manueterapaut her[:(][:(]
har time hos kiropraktoren i morgen, bør vel ta den uansett for og se.....

har så vondt av lille mann som har det vondt[:(] skriker, våkner 20 ganger om natta både han og mor trenger mere søvn[:(][:(][:(]

ORIGINAL: MinniMe

huff ja vil veldig gjerne komme fort i gang men nå vise det seg at det er over 2 timer kjøring til nermeste manueterapaut her[:(][:(]
har time hos kiropraktoren i morgen, bør vel ta den uansett for og se.....

har så vondt av lille mann som har det vondt[:(] skriker, våkner 20 ganger om natta både han og mor trenger mere søvn[:(][:(][:(]

Ja, vi kjørte 8 timer på en dag for å komme til manuellterapeut, men det var så inderlig vert det!

Min eldste hadde Kiss. Kiropraktor virket over hodet ikke!

Smertene blir borte hos kiropraktor etter ca to eller tre behandlinger. Det kan jeg garantere deg..MEn kiropraktor vil nok råde deg tli å fortsette hos manuell terapaut da de retter opp skjevheten osv..
Men smertemessig skal ditt barn bli bedre allerede etter i morgen vil jeg tro.
MIn sønn hadde kiss/kidd....Ser jo ut som de har vondt i magen men er egentlig i nakke osv de har vondt.
Ved mating har de smerter blant annet, har yndlingsside og ligger som en C.
mIn sønn var 2 mnd da han fikk hjelp.
Så for all del, gå til kiropraktor til du har time hos manuell terapaut også fortsetter du hos sistnevnte til ditt barn blir friskmeldt.

LYKKE LYKKE LYKKE TIL!!!!!!!

ORIGINAL: sas

Smertene blir borte hos kiropraktor etter ca to eller tre behandlinger. Det kan jeg garantere deg..MEn kiropraktor vil nok råde deg tli å fortsette hos manuell terapaut da de retter opp skjevheten osv..
MIn sønn hadde kiss/kidd....Ser jo ut som de har vondt i magen men er egentlig i nakke osv de har vondt.
Så for all del, gå til kiropraktor til du har time hos manuell terapaut også fortsetter du hos sistnevnte til ditt barn blir friskmeldt.

tusen takk[:)][:)]

håper virkelig det kan hjelpe jah..

Synst det er supert at du hadde sånn effekt, men er vel å ta litt hardt i å garantere det!
Er jo fleire over her som seier at det overhodet ikkje hjelper.

Er forskjellig fra unge til unge.

Eg hadde en kiropraktor som Garanterte at ungen vår kom til å bli frisk, og det var faktisk ganske fælt når ho då ikkje blei det...

Synst det er supert at du hadde sånn effekt, men er vel å ta litt hardt i å garantere det!

Eg hadde en kiropraktor som Garanterte at ungen vår kom til å bli frisk, og det var faktisk ganske fælt når ho då ikkje blei det...

ok. skal ta slike ting til etterrettning. Visste ikke at andre hadde motsatt erfaring..min feil å ikke lese alle i nnlegg i en tråd..Takk for rådet.

ok. skal ta slike ting til etterrettning. Visste ikke at andre hadde motsatt erfaring..min feil å ikke lese alle i nnlegg i en tråd..Takk for rådet.

Oi! Dere burde fått BV-medalje for de siste innleggene!

Back
Topp