spirelitens
Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Hvorfor, hvorfor ikke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor?Nei.
Fordi kjøp/salg av kroppslige tjenester ikke bør være lov. Og fordi det er så mye psykisk som er involvert for mors del også.Hvorfor?![]()
Jeg tenker jo at man må ha en eller annen kontrakt da...Jeg synes det, innenfor kontrollerte forhold. F.eks. Innenfor familie. Men så er jo spørsmålet hvordan en skal takle det om surrogatmor ikke vil gi ifra seg babyen. Har man noen rettigheter? På begge sider.
Men er det ikke en utnyttelse av kvinner selv i Norge? I mitt hode vil det være personer med lavere inntekt og utdanning som velger å være med på noe sånt. Vet ikke om det er noe statistikk på det...Ja, det syns jeg.
Syns det er bedre at det gjøres i Norge under kontrollerte forhold enn i fattige lang hvor man ikke vet om kvinnene som er surrogatmødre gjør det frivillig eller blir utnyttet..
Men det tar jo veldig lang tid å adoptere da... Pluss at det er ikke alle som vil ha noen som ikke er av ens eget kjøtt og blod...Jeg heller vel mest mot nei. Både på grunn av grunnene Mrs Lutz nevner og det at det kryr av foreldreløse barn her i verden...
Ja, men du har det etiske her, er det rett å rive et barn ut av kvinnens armer når hun har gitt sitt liv for å bære det fram? Jeg er delt. Det blir vanskeligere om eggene er kvinnens egne, da er hun jo faktisk biologisk mor. Er eggene fra en annen kvinne blir det litt lettere, men fremdeles vanskelig. Men jeg hadde vært åpen for å vurdere det om det hadde vært for min egen søster.Jeg tenker jo at man må ha en eller annen kontrakt da...
Da kan man la være tenker jeg, da er ikke ønsket om barn sterkt nok tenker jeg.Men det tar jo veldig lang tid å adoptere da... Pluss at det er ikke alle som vil ha noen som ikke er av ens eget kjøtt og blod...
Det tenker jeg også. Det er å leke skummelt med en kvinnes følelser og psyke. Kroppen går igjennom masse og er klar for å være mamma etter fødselen selv om babyen ikke er biologisk sin egen.Ja, men du har det etiske her, er det rett å rive et barn ut av kvinnens armer når hun har gitt sitt liv for å bære det fram? Jeg er delt. Det blir vanskeligere om eggene er kvinnens egne, da er hun jo faktisk biologisk mor. Er eggene fra en annen kvinne blir det litt lettere, men fremdeles vanskelig. Men jeg hadde vært åpen for å vurdere det om det hadde vært for min egen søster.
Men det tar jo veldig lang tid å adoptere da... Pluss at det er ikke alle som vil ha noen som ikke er av ens eget kjøtt og blod...
Ja, men du har det etiske her, er det rett å rive et barn ut av kvinnens armer når hun har gitt sitt liv for å bære det fram? Jeg er delt. Det blir vanskeligere om eggene er kvinnens egne, da er hun jo faktisk biologisk mor. Er eggene fra en annen kvinne blir det litt lettere, men fremdeles vanskelig. Men jeg hadde vært åpen for å vurdere det om det hadde vært for min egen søster.
Men det er vel ikke lett for homofile å adoptere da? Er flere land som ikke vil adoptere bort til homofile... Så det blir jo vanskelig da.Da kan man la være tenker jeg, da er ikke ønsket om barn sterkt nok tenker jeg.
Surrogati i "ordnede forhold" vil nok også ta lang tid, blir nok en papirmølle der også.
Ja, det er veldig dumt at det skal ta så lang tid. :/
Men det med at det skal være av ens eget kjøtt og blod syns jeg er litt rart samtidig som jeg kan forstå det litt. Om en ikke kan få barn selv syns jeg man ikke akkurat kan være så utrolig kresen...