Bør søskens navn matche?

Nei, det trener de absolutt ikke. Om du har to helt ulike navn, blir det som om de navnene klinger godt sammen når du blir vant med å si navnene

Tenker ikke at Trym passe noe bedre enn Kenneth.

Navnene trenger ikke passe sammen nei. Set verste er søsken-navn som rimer eller er nesten helt like. Høres ut som tegneseriefigurer.
Eks. Amel og Arnel, Irnes og Mirnes, Mari og Kari, Kristian og Kristiane osv
Tenkte mer at da hadde begge navnene begynt på T.
Jeg liker at navn på søsken har noe til felles. Trenger ikke match, men at de har en slags fellesnevner syntes jeg fint

Vi hadde jo noen kriterier da vi skulle velge navn. Tilfeldighetene skulle ha det til at de to eldste sine navn begynner på samme forbokstav, derfor synst vi det ble teit hvis ikke minstemann også fikk navn på den bokstaven. Og det er navn som passer godt sammen med etternavnet vårt, det var kanskje noe av det viktigste. Og at det på ett eller annet vis var oppkalling, uansett hvor søkt det enn måtte bli med nummer tre :P Navnene er kanskje spesielle, og mellomste sitt er nok noe vanligere, men de er korte, internasjonale, enkle, ikke fra bibelen, og funker på flere dialekter. Og passer sammen med vårt spesielle utenlandske etternavn, samtidig som de fungerer på norsk.

Jeg tenker at det ikke er nødvendig at navn matcher, men at det klinger bra sammen gjerne. Og at det passer med etternavnet.

Søsknene Jørgen og Samantha (random names, sorry hvis noen har søsken som heter det) er kanskje litt uvanlig. Mens Jørgen og Trine passer bedre sammen. Og da er det litt rart hvis Jørgen og Trine heter feks Armstrong til etternavn. Det blir litt rart og klinger ikke så godt sammen.

Tenker ikke at Trym passe noe bedre enn Kenneth.

Navnene trenger ikke passe sammen nei. Set verste er søsken-navn som rimer eller er nesten helt like. Høres ut som tegneseriefigurer.
Eks. Amel og Arnel, Irnes og Mirnes, Mari og Kari, Kristian og Kristiane osv

Litt enig her, men hadde ikke valgt Olga og Hailie feks til egne barn, så litt i samme gate syns jeg er finest. Syns også det er litt merkelig med et kort og et veldig langt navn, Ida og Kristina Madeleine feks. Men det viktigste er at man liker navnene.

Syns navna bør passe sammen. Ikke nødvendigvis begynne på samme bokstav, ligne på hverandre eller rime, men at det ikke høres rart ut når en sier navnene i samme setning liksom. Her har de to første dobbelnavn med kort første navn og de kan uttales enkelt på både norsk og engelsk. Nr 3 kommer til å få samme type navn.

Jeg følte det burde passe sammen ja [emoji4] så tenkte en del på det sa vi valgte navn til minstemann

Synes navnene må klinge godt når man sier de i samme setning eller skal rope dem inn for eksempel [emoji23]

Back
Topp