Bør jeg si noe?

Shionage

Flørter med forumet
Jeg ble i dag så fryktelig usikker, 6 åringen min kom hjem i dag og fortalte at ene gutten i klassen snakker babyspråk, videre forteller hun at denne gutten sloss og plager de andre barna mye. For meg er det veldig forståelig at han plager de andre barna om de sier han snakker babyspråk, tok en lang alvorsprat med jentungen med forklaring at det er viktig og støtte denne gutten om andre plager han, og si til de andre barna at det ikke er lov å kalle noen. Dette forstod hun og lovet at hun ikke skulle si noe men heller hjelpe om andre sa noe. Spørsmålet mitt er, bør jeg si noe til moren til denne gutte? jeg føler er stort behov for å fortelle moren det, slik at de kan bli klar over at gutten kanskje blir ertet, vet at jeg ville ha ønsket å vite det, om mi jente hadde blitt plaget, men folk er forskjellig og kanskje jeg lager storm i et vannglass av det...hva hadde dere gjort?
 
Synes du kan ta kontakt med moren eller kontaktlærer kanskje :) vil tro det settes pris på
 
Takk for svar, tok kontakt med skolen, men det var fordi jeg var bekymret for at min datter kunne være ei av de som erter, hadde ikke tro selv på at hun ville erte noen da hun egentlig er litt diplomat og prøver ofte å få ro og orden i klassen, og inkludere andre barn i leken, men man kan ikke se seg blind på egne barn. Så nå er iallefall skolen informert om min bekymring og da kan det være lettere for lærerne og legge merke til evt erting.
 
Jeg ville i hvert fall satt pris på slik informasjon om det var mitt barn det gjaldt. Flott at noen bryr seg i slike saker synes jeg. Det du eventuelt kan gjøre er å ta kontakt med barnas kontaktlærer og fortelle hva du har fått høre. Trenger ikke nødvendigvis fortelle navnet til barnet, men fortelle om din bekymring og høre om dette er noe kontaktlærer kjenner til eller vil ta videre.
 
Ser jeg la ut mitt svar etter at du selv hadde skrevet et nytt innlegg. Flott at du kontaktet skolen! Håper det ordner seg for denne gutten :).
 
Har ikke hørt at jenta mi har snakket noe mer om den gutten, men hun er selv blitt mer bevisst at om noen er alene i friminuttet så går hun å inviterer dem til leg, så tror læreren har snakket med klassen :)
 
Back
Topp