Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Jeg må bare si at det er stor forskjell på å bare være rhesus negativ og det å være rhesus negativ og ha produsert antistoffer. Og det å produsere antistoffer er sjeldent! Og krever selvfølgning god oppfølging! Dersom man kun er rhesus negativ er er det ikke noe mer oppfølgning enn at man tar de vanlige blodprøvene ved 12 uker og tar en ekstra sjekk for antistoffer mellom uke 28 og 32 og uke 36 og at man tar navlestrengsblod ved fødsel for å se om det er nødvendig med anti-D (sprøyten).
Men Lillafrosk, er det ikke greit å få en tidlig kontroll da, eller samtale blir det vel hvor du får luftet hodet litt og tatt en urinstixs I forhold til at du fødte prematurt så vil jeg tippe at du får oppfølgning mtp det etterhvert
Ja, det tenker jeg også. Fikk aldri tatt den prøven i uke 36, siden hun kom før, og husker ærlig talt ikke hvilke sprøyter jeg fikk etter fødsel..
Jeg fikk time hos lege 16. Desember. Da er jeg 7+3, og ca i den tiden jeg likevel blir å ta en UL. Helt greit tidspunkt for første kontroll/samtale, synes jeg. Også bestiller jeg neste kontroll i uke 12 til jm
Frem til da, har jeg kjøpt 3pk urinstix på apotek. Tok en i natt som viste negativ, og det bør vel holde meg gående i alle fall en uke