bør jeg gi febernedsettende?

paprika

Gift med forumet
Julibarna2014
snuppa mi har hatt feber siste halvannet døgnet...høy feber på kveld og natt, nesten ingen feber på dag, fin form på dagtid, men spiser ikke noe særlig.. drikker litt..

har bare stikkpillere i hus og hun blir hysterisk om jeg prøver på den (hun er snart 3 år) feberen er ca 39,5 grader..kan virke som om hun er litt sår i halsen.

bør jeg få tak i smeltetabelett å gi henne eller? bør jeg vente å se det an?    

For at barnet skal få en god natts søvn, hadde jeg helt klart gitt en tablett ja. Om du har døgnåpent apotek eller bensinstasjon i nærheten kan du kjøpe flytende Ibux istedet, den smaker jordbær.

dårlig med apotek og bensinstasjoner som selger slikt her omkring...men jeg har nøkkel til butikken her, så kan få tak i en smeltetabelett..tror det er banan smak på de...lurer på om de er spisbare...hun vil jo ikke spise noe.. hmmm..må uansett vente til mannen kommer hjem..

Det er jo normalt å stige i temp på kveld/natt, men ved såpass høg feber trur eg at eg ville gitt paracet, i allefall viss den stiger over 40. Går det an å knuse vanlig tablett å lure i ho kanskje?? I syltetøy eller noko anna ho likar?
Sjekk felleskatalogen.no kva styrke du kan gi utfra antall kg jenta di er. God bedring!!

sogn78 skrev:
Det er jo normalt å stige i temp på kveld/natt, men ved såpass høg feber trur eg at eg ville gitt paracet, i allefall viss den stiger over 40. Går det an å knuse vanlig tablett å lure i ho kanskje?? I syltetøy eller noko anna ho likar?
Sjekk felleskatalogen.no kva styrke du kan gi utfra antall kg jenta di er. God bedring!!

takk for svar..har åpnet vindu mer på rommet hennes nå, så det blir litt kjøligere. Har ikke vært over 40.. syns hun har vært mye syk det siste året jeg.. hvor mye er normalt egentlig? syns det har vært noe hver mnd..

Ingen barn VIL ha stikkpille... Men altså - må de så må de...! Du må bare tenke at det er til det beste for henne. Det går da fort over. Når hun har så høy feber, så burde du gi til kvelden for at hun skal få sove godt.

Back
Topp