bør jeg dra å få tamiflu?

Lillemumma*KL

Forumet er livet
kasper, 3,5 år, begynte med feber i går.. i dag tidlig hadde han 40,5 i feber!
og har fortsatt høy feber, en stikkpille hjelper bare litt et par timer...

bør jeg dra å få tamiflu før apoteket stenger?

Har han andre symptomer enn feber, da? [:-]
Hvis stikkpillen hjelper så lite hadde jeg kontaktet lege, jeg.

jada han har det...

vært på legevakten hos en idiotlege!!!
først mente han det var influensa, for han fant ikke noe galt i øre/nese/lunger ol..
så da skulle han få tamiflu... men så tok de crp og den var på 144[:-]
det er jo veldig høyt og for høyt til å være influensa mente han siden da pleide det ligge på 30 - 50 og kunne gå opp mot 150 ved alvorlig syk influensa, men det mente han bestemt at det ikek var.....
så vi fikk pencilin mot noe bakterier som vi ikke aner hva er....!!!!!

ang feber og febernedsettende, så fikke jeg ikke lov å gi han mer febernedsettende fir han mente at jeg allerede hadde gitt for mye dette døgnet... altså 4 stikkpiller a 250mg siden kl 5 idagmorres... sååå da mente han at den stakkars lille gutten m in bare skulle ligge med over 40 i feber i natt...[:(][:(][:(][:(]

ORIGINAL: Lillemumma*KL

jada han har det...

først mente han det var influensa, for han fant ikke noe galt i øre/nese/lunger ol..
det er jo veldig høyt og for høyt til å være influensa mente han siden da pleide det ligge på 30 - 50 og kunne gå opp mot 150 ved alvorlig syk influensa, men det mente han bestemt at det ikek var.....

ang feber og febernedsettende, så fikke jeg ikke lov å gi han mer febernedsettende fir han mente at jeg allerede hadde gitt for mye dette døgnet... altså 4 stikkpiller a 250mg siden kl 5 idagmorres... sååå da mente han at den stakkars lille gutten m in bare skulle ligge med over 40 i feber i natt...[:(][:(][:(][:(]

Omg.. Må si som Kal-El, enkelte leger skulle jobba i Nav i stedet..Var han eneste vakthavende lege? Er ikke en annen legevakt eller lege i nabokommunen som ikke er for langt unna?

ORIGINAL: Sicily

jada han har det...

Omg.. Må si som Kal-El, enkelte leger skulle jobba i Nav i stedet..Var han eneste vakthavende lege? Er ikke en annen legevakt eller lege i nabokommunen som ikke er for langt unna?

nei han var eneste og vi har legevakt sammenmed en fler komuner, så laangt til noe annen...
men jeg kommer til å gi gutten min en stikkpille til om feberen stiger opp igjen til 40...

på pakka står det jo at 12-20 kg kan få 3 i døgnet.. min veier 13, og legen mente at jeg kun kunne gi han 2 1/2 i døgnet!!! og jeg vet at før har jeg fått beskjed om at det er ikke noe fare å gi mer.. før gutten min ble 2 år hadde ha masse feber og da vet jeg at legen sa jo at det ikek gjorde noe om jeg gav 2 piller i en sleng... jeg tror de har veeldig mye å gå på i form av det som står oppgitt på pakka[8|]

Hvis du har gitt paracet "kvota" kan du gå over til Ibux.

Synes allikevel legen burde sjekke / sende inn til test for H1N1. CRP på 144 kan også bety at han har / nettopp har hatt H1N1 og at kroppen nå har fått en sekundær bakteriell infeksjon pga. H1N1's herjinger med immunsystemet. Burde også sjekkes for mycoplasme og pneumokokker. Har guttungen fått vaksinen mot smittsom hjernehinnebetennelse (som også er mot lungebetennelse grunnet pneumokokker) ?

Er det f.eks mycoplasma må man ha en spesiell type antibiotika siden vanlig penicillin ikke fungerer mot mycoplasma.
Har han / har hatt H1N1 er sjansen stor for at han nå har pneumokokker-infeksjon som er bakteriell.

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/mycoplasma.php

ORIGINAL: Lindus82

ja vet det.. men ingen steder som solgte ibux mikstur i kveld!

Da syntes jeg jammen du skulle fått kjøpt det på legevakta. De har det på legevakten her iallefall.

Da syntes jeg jammen du skulle fått kjøpt det på legevakta. De har det på legevakten her iallefall.

ja  jeg spurte han hvor jeg skulle få tak i det....
"det solgte de på ALLE bensinstasjoner"

ja kyss meg bak.. var innom 3 bensinstasjoner og 3 butikker, ingen hadde, alle hadde paracet mikstur!

ORIGINAL: arquinne
Hun skriver at han begynte med høy feber i går. Hvorfor mener du det er relevant å vite om det er h1n1 som har forårsaket en eventuell sekundær bakteriell infeksjon? Det er uansett ikke hensiktsmessig å ta Tamiflu i den situasjonen. Om det er en bakteriell infeksjon, noe høy crp tyder på, så vil antibiotika mest sannsynlig være nødvendig og effektivt.

Dersom han har en infeksjon som er forårsaket av pneumokokker vil penicillin sannsynligvis være tilstrekkelig for å få bukt med infeksjonen. Dersom han hadde hatt meningitt ville han hatt flere symptomer sannsynligvis.

Mycoplasmapneumoni høres heller ikke særlig sannsynlig ut, tørrhoste er et av de vanligste symptomene, og høy feber er ikke så vanlig.

For meg høres det ut som om legen har gjort en god nok vurdering, og i verksatt adekvate tiltak.

Lite sannsynlig ja, allikevel ville jeg sjekket for det. Man kan ha H1N1 i flere dager med de andre symptonene før feberen setter inn, og sekundære bakterielle infeksjoner kan slå inn lenge for virusinfeksjonen er tatt hånd om av immunforsvaret hos barn spesielt.

Back
Topp