Bør jeg begynne å stresse nå

Bkno7626592

Andre møte med forumet
I dag er jeg i uke 35+0, og ingen ting er klart(har kjøpt inn alt til baby men alt er uåpnet og står på lager). På grunn av ulike årsaker måtte vi ta over et hus som må renoveres for ikke lenge siden- nå er alt av tak, vegger, gulv, bad, vaskerom, soverom og kjøkken rivd ned. Håndtverkerne til bad og vaskerom tar en uke mellom hver gang dukker opp, og alt tar t-i-d. Jeg får ikke lagt middager og får ikke begynt å vaske opp klær og utstyr til babyen som snart kommer. Har klart å holdt meg rolig til nå, men nå kan han jo komme når som helst! Alt av babyklær og mine klær er nedpakket, så får ikke pakket fødebag eller noe. Kjenner jeg begynner å tenke på alt som skal gjøres før han kommer, og hva hvis han melder sin ankomst tidligere, hvor skal vi gjøre av oss.. Mye tanker! Har ingen familie som vi kan være til heller. Kjenne smått at jeg bør begynne å stresse, men vet det ikke hjelpet til verken meg eller den lille i magen.

Hva tenker dere? Hadde dere fått panikk, eller bør jeg bare roe ned å satse på at ting blir ferdig?

Lista er lang med å rundvaske hele huset når det blir ferdig, vaske alt av babyting og ting til huset, møblere og skue sammen flatpakker. Huff- måtte bare få ut litt tanker.. Hadde dere stresset nå? :p
 
Jeg hadde nok blitt litt stressa, men jeg er en sånn person som ønsker å ha alt på plass tidlig:angelic: Du har mest sannsynlig greit med tid, men hva sier håndtverkerne om forventet ferdigstillelse? Er det mulig å få på plass i hvert fall et bad og soverom innen kort tid?
Jeg ville kanskje funnet frem noen barneklær og stellesaker og hatt i en egen bag slik at noe er klart. Og så ville jeg helt klart leid inn et vaskefirma til å gå over huset når håndtverkerne blir ferdige.
 
Gode tips fra Frøknaa der, syns jeg. Hadde definitivt funnet fram et minimum nå - og pakket en fødebag :) Jeg personlig hadde stresset i den situasjonen du er i, men der er man jo veldig forskjellige :)
 
Det beste er selvsagt å ikke stresse - selv om det ikke alltid er like lett ;) Men jeg ville gjort som Frøknaa foreslår og undersøkt om håndverkerne kan få ferdigstilt et par viktige rom, og pakket en liten fødebag, om den så inneholder bare det essensielle.
 
Jeg hadde uten tvil stresset, så ville gjort som de andre sier. Hvorfor kommer håndverkerne så sjeldent egentlig?
 
Eg hadde ikkje stressa, men stresser generelt sett lite over sånne ting :angelic: så lenge du veit kor du finner ting så er det nok greit, men ville vurdert å fått vaska litt babyklær snart sånn i tilfelle så det er reint I det minste :happy: ellers tar det ikkje lang tid å pakke fødebag og finne fram tinga så lenge du veit kor alt e, pakka fødebagen etter vannavgang sist og gjør det samme no (har pakka babyen sine ting bare pga vi skal flytte nært termin så finner ikkje frem ting før vi er flytta). Men ingen dum idé å spørre håndtverkerene om dei kan prioritere bad og soverom feks nei ;)

Lykke til, det går seg nok til xsmile9
 
Alt ordner seg uansett tilslutt, så ikke stress! Da jeg skulle ha førstemann ble jeg plutselig lagt inn i uke 31 med svangerskapsforgiftning og lillemann måtte ut i uke 33. Hadde ikke noe klart (vogn, bilstol, klær, og sånt var innkjøpt ja), hadde verken vaska klær, montert opp senga, ordna ferdig babyrommet... Vi holdt også på med å bygge ut huset og alt var kaos. Men det gikk helt fint, det viktigste babyen trenger er deg i starten. Alt det andre ordner seg. Mens jeg var på nyfødt intensiven med lillegull, fikk jeg pappaen til å kjøpe inn det siste vi trengte (amme bh og sånt til meg, sengetrekk til babysenga, vaske klær og ordne småting).

Nå er jeg i uke 31 straks, keisersnitt 29 oktober, og har stressa med å få på plass ting just in case... men vet jo at alt fikser seg nå også. ;)
 
Ikke mye en trenger helt i starten, en soveplass (seng?) til baby, stelle kan en gjøre på et håndkle på senga. Badebalje, og stelleveske (stelleveska inneholder jo alt en trenger) og vaske litt klær :) evt ta frem bilstolen dersom dere har kjøpt det, så slipper dere tenke på det da :) mer en nok tenker jeg :)
 
Jeg hadde nok blitt litt stressa, men jeg er en sånn person som ønsker å ha alt på plass tidlig:angelic: Du har mest sannsynlig greit med tid, men hva sier håndtverkerne om forventet ferdigstillelse? Er det mulig å få på plass i hvert fall et bad og soverom innen kort tid?
Jeg ville kanskje funnet frem noen barneklær og stellesaker og hatt i en egen bag slik at noe er klart. Og så ville jeg helt klart leid inn et vaskefirma til å gå over huset når håndtverkerne blir ferdige.
Vaskefirma var en smart ide, det må jeg absolutt vurdere. Da vi ikke har vaskemaskin tilkoblet kan jeg finne frem noen babyklær å vaske for hånd slik at noe er på plass i alle fall :)
 
Gode tips fra Frøknaa der, syns jeg. Hadde definitivt funnet fram et minimum nå - og pakket en fødebag :) Jeg personlig hadde stresset i den situasjonen du er i, men der er man jo veldig forskjellige :)
Jeg kjenner jeg blir mer stressa for hver dag som går og for hver dag/uke håndtverkerne ikke er på badet. Må prøve å få vasket opp noen klær for hånd slik at fødebagen er noen lunde på plass i alle fall :)
 
Det beste er selvsagt å ikke stresse - selv om det ikke alltid er like lett ;) Men jeg ville gjort som Frøknaa foreslår og undersøkt om håndverkerne kan få ferdigstilt et par viktige rom, og pakket en liten fødebag, om den så inneholder bare det essensielle.
Det er sant, må prøve å finne frem noe i alt rotet slik at jeg ikke får panikk hvis fødselen plutselig startet og jeg er uten noe utstyr å ta med :)
 
Eg hadde ikkje stressa, men stresser generelt sett lite over sånne ting :angelic: så lenge du veit kor du finner ting så er det nok greit, men ville vurdert å fått vaska litt babyklær snart sånn i tilfelle så det er reint I det minste :happy: ellers tar det ikkje lang tid å pakke fødebag og finne fram tinga så lenge du veit kor alt e, pakka fødebagen etter vannavgang sist og gjør det samme no (har pakka babyen sine ting bare pga vi skal flytte nært termin så finner ikkje frem ting før vi er flytta). Men ingen dum idé å spørre håndtverkerene om dei kan prioritere bad og soverom feks nei ;)

Lykke til, det går seg nok til xsmile9
Ja, må få vasket opp noe for hånd slik at noe er på plass! Jeg får tenke på at det ordner seg på et vis til slutt uansett :)
 
Alt ordner seg uansett tilslutt, så ikke stress! Da jeg skulle ha førstemann ble jeg plutselig lagt inn i uke 31 med svangerskapsforgiftning og lillemann måtte ut i uke 33. Hadde ikke noe klart (vogn, bilstol, klær, og sånt var innkjøpt ja), hadde verken vaska klær, montert opp senga, ordna ferdig babyrommet... Vi holdt også på med å bygge ut huset og alt var kaos. Men det gikk helt fint, det viktigste babyen trenger er deg i starten. Alt det andre ordner seg. Mens jeg var på nyfødt intensiven med lillegull, fikk jeg pappaen til å kjøpe inn det siste vi trengte (amme bh og sånt til meg, sengetrekk til babysenga, vaske klær og ordne småting).

Nå er jeg i uke 31 straks, keisersnitt 29 oktober, og har stressa med å få på plass ting just in case... men vet jo at alt fikser seg nå også. ;)
Så bra det ordnet seg til dere! Og godt å høre at ting blir bra selv om man ikke er ferdig. Jeg får bare tenke at det blir greit til slutt, og ta det som det kommer :) Lykke til med keisersnitt :)
 
Ikke mye en trenger helt i starten, en soveplass (seng?) til baby, stelle kan en gjøre på et håndkle på senga. Badebalje, og stelleveske (stelleveska inneholder jo alt en trenger) og vaske litt klær :) evt ta frem bilstolen dersom dere har kjøpt det, så slipper dere tenke på det da :) mer en nok tenker jeg :)
Takk for beroligende ord :) Ting går nok bra selv om ting er litt kaos. Jeg må vaske opp noen klær for hånd slik at i alle fall det er klart, og finne frem bilstol. Da er det to ting mindre å tenke på i alle fall :)
 
Det lurer jeg også på :( Huff, tar ofte tid med slikt har jeg hørt. Skal ta en telefon til de igjen om at vi ikke kan vente lengre!
Ja du må purre! Da vi pusset opp så hadde vi en sluttdato fordi vi skulle flytte inn, og da måtte de bare forholde seg til det. De holdt på noen dager over, men det var småtteri som gjensto så vi kunne jo bo der helt fint. Dere betaler jo for dette så de må jo høre på deg. Ring og mas, ta fram hormonene dine :D
 
Skal ganske mye til for at jeg hadde blitt stressa, men altså, her hadde jeg nok fått litt høy puls :rolleyes: håper det løser seg raskt!
 
Fokusér på her og nå, og ta ting med ro . Barne trenger ikke så mye den første tiden spør om du kan få hjelp av noen venner ved behov.
 
Back
Topp