Bøker

*bolledei*

Elsker forumet
Noen som har noen ålreite bøker å anbefale. Som det er litt bilder i :) han begynner endelig å synes det er greit med bøker hvor det ikke bare er bilder i. :)
 
Vi leser mye Kardemomme By om dagen - spesielt stas med sangene!
Og Knerten =)
 
Albert Åberg er blitt veldig populært her, og serien om trollet Tambar. Kardemommeby også. Vi hører på Kardemommeby som lydbok i bilen, hjelp som den går meg på nervene. :p Ellers liker han seriene om Karsten og Petra, og Pulverheksen.

Den siste boken som virkelig fenget var den grønne votten av Alf Prøysen. Jeg tror kanskje ikke den er i salg lengre dessverre, men kanskje bibliotekene har den. Jeg har nå måttet strikke grønne votter til begge barna, og de går rundt og nynner på vottesangen fra den boken. :)

Felix elsker faktabøker, enten med bare faktaopplysninger, eller med diverse fakta innbakt i en historie. Den absolutte favorittboken hans heter vår store verden. Der reiser hovedpersonene rundt og ser på noen kjente turistattraksjoner, og vi leter opp reisemålene på globusen mens vi leser boken. Dessverre er den en del av en serie, og jeg tror ikke den blir like bra hvis du ikke kjenner hovedpersonene fra tidligere.
 
Vi leser noen kapitler fra kardemomme på senga hver kveld, nesten ferdig nå så må kjøpe en ny bok nå :) synes det er så mye rare bøker nå.
 
Jeg synes også det er mye rart, og bokhandlerne her har så dårlig utvalg. Når de bare har en liten hylle til barnebøker, hvorfor har alle giddet å ta inn en bok så sær som "ku uten hode" liksom?

Felix liker mange gamle barnebøker, men vi har funnet flere gode nye også. Blant annet liker han veldig godt bukkene bruse i badeland, og en bok om vampyrlus som jeg ikke husker navnet på. Tror i alle fall at de var litt nyere. Bukkene bruse i badeland var sikkert morsom fordi han har kjenner eventyret om bukkene bruse så godt. Han elsker klassiske eventyr også forresten, og jeg tror morfar har lest omtrent hele Asbjørnsen og Moe til ham.
 
Kardemomme by og Karius og Baktus har vi lest utallige ganger i det siste. Leser noen andre småbøker innimellom. Aller siste hit nå er en bok fra da jeg var liten om en jente som heter Sara. Den er kanskje ikke like populær hos gutta da...

Har veldig mange bøker fra da jeg var liten, så kommer nok til å ta frem Pippi, Emil, Knerten og slikt ganske snart.
 
Back
Topp