Bøker

MTDC

Forumet er livet
VIP
Hei jenter.. Lager et par tråder nå så vi har noe å skravle om når dere kommer tilbake til meg;) (føler meg ikke litt forlatt engang... jo det gjør jeg;))

Er noen av dere med i bokklubber for dere selv eller barna?
Hvilke klubber er dere fornøyd/misfornøyd med?
Og hva er favorittbøkene deres, eller barna deres sine?

Vår frøken hadde dilla på boken "Bæsj" når hun var ca 2 år, har blitt lite lesing i det siste fordi det ikke er så behagelig å ha henne på fanget når magen er blitt så stor, men skal prøve igjen når magen er borte.. Jeg er nemlig superglad i bøker:)

Mine favoritter er Marian Keyes sine bøker, HarryHole-bøkene og serien Alvestad.. Likte også Millenniumtriologien:)

Jeg er ikke med i bokklubb, og leser svært lite utenom pensum for tiden.. Men til vanlig elsker jeg bøkene til Anna Gavalda :) anbefales på det sterkeste! Ellers syns jeg også klassikere av eks ludvig Holberg er verd å lese!

Tassen er med i Disney-klubben og Fakta-klubben. Vi får ikke lest så mye nå når magen er i veien, men han er veldig glad i lydbøkene som følger med pakkene. Han hører på en slik hver kveld når han legger seg nå. :)

Jeg er også veldig glad i å lese, og leser egentlig det meste. Favorittene er Dan Browns bøker, Saras nøkkel, Øya, Harry Potter og bøkene til Tom Kristensen. Har nå nylig begynt på bøkene til Camilla Läckberg.
Liker også godt mer lettleste bøker som Twilight, Hunger Games og Shopoholiker. Leser stort sett alt jeg kommer over, og helst flere ganger. :) De fleste bøkene jeg har har jeg lest ut minst fem ganger uten å bli lei. :p

Jeg er ikke med i bokklubb, og leser svært lite utenom pensum for tiden.. Men til vanlig elsker jeg bøkene til Anna Gavalda :) anbefales på det sterkeste! Ellers syns jeg også klassikere av eks ludvig Holberg er verd å lese!
Lurt, det skal jeg skrive opp:) Har bare en full bokhylle å komme gjennom først;) Måtte melde meg ut av alle bokklubbene til slutt, for jeg kjøpte bøker fortere enn jeg kunne lese dem;P

Tassen er med i Disney-klubben og Fakta-klubben. Vi får ikke lest så mye nå når magen er i veien, men han er veldig glad i lydbøkene som følger med pakkene. Han hører på en slik hver kveld når han legger seg nå. :)

Jeg er også veldig glad i å lese, og leser egentlig det meste. Favorittene er Dan Browns bøker, Saras nøkkel, Øya, Harry Potter og bøkene til Tom Kristensen. Har nå nylig begynt på bøkene til Camilla Läckberg.
Liker også godt mer lettleste bøker som Twilight, Hunger Games og Shopoholiker. Leser stort sett alt jeg kommer over, og helst flere ganger. :) De fleste bøkene jeg har har jeg lest ut minst fem ganger uten å bli lei. :p

Lydbøker er lurt:) Noen lydbøker der ute som passer for ei på to år? Hadde kanskje vært greit å ha i bilen når vi kjører langt.. Når det er lyst leser hun bøker i bilen, men så snart det blir mørkt begynner hun å sutre:P

Dan Brown = elsk!
Harry Potter leste jeg på engelsk for flere år siden:P

Tom Kristensen og Camilla Läckberg og shopoholikerbøkene må jeg få opp på listen min;)

Jeg greier ikke å lese samme boken flere ganger, for jeg liker spenningen ved at man ikke vet hva som skjer og jeg har alt for god hukommelse til at jeg glemmer bøkene;P

Åå jaaa Dan Brown <3

Ludde pleier å være veldig populært blant de små. Han finner jo på så mye rart. :p

Jeg husker stort sett alltid alt som skjer i bøkene, jeg også, så derfor er det kun de jeg liker godt som blir lest flere ganger. De dårlige blir stua bort i en krok og glemt. :p Har flere bøker som jeg fortsatt ikke har lest ut fordi de rett og slett er for kjedelige. :)

Ludde pleier å være veldig populært blant de små. Han finner jo på så mye rart. :p

Jeg husker stort sett alltid alt som skjer i bøkene, jeg også, så derfor er det kun de jeg liker godt som blir lest flere ganger. De dårlige blir stua bort i en krok og glemt. :p Har flere bøker som jeg fortsatt ikke har lest ut fordi de rett og slett er for kjedelige. :)
JA!!! Ludde! Han hadde jeg glemt.. Det må jeg få opp på lista:)

Jeg leser stort sett bøkene ut uansett, med mindre de er kjempekjedelige.. Men da er liksom den forfatteren bannlyst for all fremtid så jeg begynner ikke på nye bøker av samme forfatter;)

JA!!! Ludde! Han hadde jeg glemt.. Det må jeg få opp på lista:)

Jeg leser stort sett bøkene ut uansett, med mindre de er kjempekjedelige.. Men da er liksom den forfatteren bannlyst for all fremtid så jeg begynner ikke på nye bøker av samme forfatter;)
Jeg har det som mål at i permisjonen skal ALLE bøkene være lest ut, uansett hvor kjedelige de måtte være. Jeg gruer meg, siden de som gjenstår kun kan leses et par sider før man rett og slett sovner. :p

Jeg har det som mål at i permisjonen skal ALLE bøkene være lest ut, uansett hvor kjedelige de måtte være. Jeg gruer meg, siden de som gjenstår kun kan leses et par sider før man rett og slett sovner. :p
OJ, det målet kan ikke jeg ha;) Har som sagt bokhyllen full av bøker som ikke er lest.. Har ikke plass til å ha de som er lest liggende fremme så de står på loftet i påvente av at jeg skal få eget bibliotek;) hihi=)

Godt å sove i permisjonen da;)

OJ, det målet kan ikke jeg ha;) Har som sagt bokhyllen full av bøker som ikke er lest.. Har ikke plass til å ha de som er lest liggende fremme så de står på loftet i påvente av at jeg skal få eget bibliotek;) hihi=)

Godt å sove i permisjonen da;)
Det er heldigvis ikke så fryktelig mange som ikke er lest ut, i forhold til de som er lest. De er bare til gjengjeld ekstremt kjedelige. :p Til mitt forsvar så er ikke det bøker jeg har kjøpt selv. :p

Det er heldigvis ikke så fryktelig mange som ikke er lest ut, i forhold til de som er lest. De er bare til gjengjeld ekstremt kjedelige. :p Til mitt forsvar så er ikke det bøker jeg har kjøpt selv. :p
Veldig typisk her også.. Får mye bøker fordi folk vet jeg liker bøker.. Men det er stort sett fra folk som ikke har peiling på bøker, så de blir bare stående:P

Veldig typisk her også.. Får mye bøker fordi folk vet jeg liker bøker.. Men det er stort sett fra folk som ikke har peiling på bøker, så de blir bare stående:p
Det blir liksom litt det samme som om oldemor skulle handlet klær eller musikk til tenåringsbarnebarnet sitt - helt feil. :p

Det blir liksom litt det samme som om oldemor skulle handlet klær eller musikk til tenåringsbarnebarnet sitt - helt feil. :p
Exactly:) Men det er lillesøster og lillebror som kjøper bøker til meg stort sett, og jeg har ikke hjerte til å fortelle dem at det blir feil.. Men hva vet jeg, kanskje bøkene er gode, jeg bare prioriterer alltid å starte på en bok jeg har hørt mye om, eller som er skrevet av en forfatter jeg vet jeg har likt før:P

Exactly:) Men det er lillesøster og lillebror som kjøper bøker til meg stort sett, og jeg har ikke hjerte til å fortelle dem at det blir feil.. Men hva vet jeg, kanskje bøkene er gode, jeg bare prioriterer alltid å starte på en bok jeg har hørt mye om, eller som er skrevet av en forfatter jeg vet jeg har likt før:p
Er er det faktisk gubben som har kjøpt de som står og støver ned. :p Jeg tror heldigvis ikke han har lagt merke til at de aldri har blitt lest ut. :p

Er er det faktisk gubben som har kjøpt de som står og støver ned. :p Jeg tror heldigvis ikke han har lagt merke til at de aldri har blitt lest ut. :p
Hihi:) Min mann ser hvor mange jeg selv kjøper, så det ville han nok aldri ha funnet på.. Han er ikke noe glad i å lese, men det hender han kommer hjem med bøker fra biblioteket og lurer på om jeg kan lese dem for ham.. Da har vi kosestund før leggetid, sitter i sengen og leser og koser med hverandre.. Det er skikkelig koselig:) Han kom for et par dager siden og spurte om vi snart kan gjøre det igjen, så om du har tips til bøker som kan passe like bra for kvinner som for menn og som jeg ikke har lest før, så må du bare komme med tips:)

Hihi:) Min mann ser hvor mange jeg selv kjøper, så det ville han nok aldri ha funnet på.. Han er ikke noe glad i å lese, men det hender han kommer hjem med bøker fra biblioteket og lurer på om jeg kan lese dem for ham.. Da har vi kosestund før leggetid, sitter i sengen og leser og koser med hverandre.. Det er skikkelig koselig:) Han kom for et par dager siden og spurte om vi snart kan gjøre det igjen, så om du har tips til bøker som kan passe like bra for kvinner som for menn og som jeg ikke har lest før, så må du bare komme med tips:)
Næmmen, det hørtes koselig ut. :) Hvis jeg hadde foreslått noe slik her tror jeg bare jeg hadde blitt sett rart på. Han finnes ikke romantisk, og jeg egentlig enda mindre. :p

Er ikke med i noen bokklubb, men elsker å lese bøker... Men det går litt i perioder da, enkelte perioder leser jeg masse og så kan det være perioder hvor jeg ikke leser så mye igjen... Men er veldig fan av Harry Hole jeg også :) og så leser jeg noen sånne serier man får kjøpt på butikken/kiosken... Tror det er fire sånne serier jeg holder på med for tida :)

Næmmen, det hørtes koselig ut. :) Hvis jeg hadde foreslått noe slik her tror jeg bare jeg hadde blitt sett rart på. Han finnes ikke romantisk, og jeg egentlig enda mindre. :p
Hadde aldri trodd det skulle falle i smak her heller, hos noen av oss.. Og aner ikke hvordan vi kom på det.. Husker bare jeg syntes det var sært første gangen.. Men jeg liker å lese og han å bli lest for så det viste seg å fungere kjempegodt:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Er ikke med i noen bokklubb, men elsker å lese bøker... Men det går litt i perioder da, enkelte perioder leser jeg masse og så kan det være perioder hvor jeg ikke leser så mye igjen... Men er veldig fan av Harry Hole jeg også :) og så leser jeg noen sånne serier man får kjøpt på butikken/kiosken... Tror det er fire sånne serier jeg holder på med for tida :)
Du leser mer enn meg altså;-) Jeg leser ganske sakte da:-P Også liker jeg best å lese når jeg har huset for meg selv, og det skjer ikke for ofte;-) Mulig jeg må mase litt på mannen for å få han på trening fremover.. De kveldene er så deilige:-) Da rydder jeg stua så det er fint rundt meg, tenner litt lys og koker meg en kopp te før jeg slenger meg i sofaen:-)

Du leser mer enn meg altså;-) Jeg leser ganske sakte da:p Også liker jeg best å lese når jeg har huset for meg selv, og det skjer ikke for ofte;-) Mulig jeg må mase litt på mannen for å få han på trening fremover.. De kveldene er så deilige:) Da rydder jeg stua så det er fint rundt meg, tenner litt lys og koker meg en kopp te før jeg slenger meg i sofaen:)

Høres deilig ut! Når jeg får fatt på de seriebøkene så sluker jeg de, da legger jeg de ikke fra meg før jeg er ferdig, så det tar vel en eller to dager, ut i fra hvor mye annet jeg MÅ gjøre :P Da er det ikke så farlig hvordan det ser ut rundt her altså, eller hvem som er hjemme :P Får ikke med meg noe av det uansett :P

Back
Topp