Bøker om svangerskapet

Love4two

Forumet er livet
Har noen av dere noen gode bøker å tipse meg om? Har lyst til å kjøpe en godt illustrert og informasjonfull bok, men har ikke peiling om det finnes så mange bøker der ute. Hadde vært fint å høre deres synspunkter på bøkene.
 
Jeg har "Aschehougs store bok om svangerskapet" og syns den er informativ og grei!
 
Et godt tips er å gå på biblioteket,lei det du vil og sett igang å les![;)]
Billigere det,så kan du f.eks gå til innkjøp av den som er favoritten...
 
Jeg kjøpte min på mammutsalg i år(med 30% personalrabatt i tillegg)- håpte at jeg ville få bruk for den innen neste mammutsalg [:D]
 
Dr. Miriam Stoppard; Unnfangelse, svangerskap og fødsel. Den synes jeg er fin. Ellers fikk jeg "Mamma for føste gang" (Gro/Gry Nylander) av svigerfar etter fødselen, og den var fin om tiden etterpå. Vil derfor tro at den litt nyere boka "På vei" også er ganske fin, det er samme forfatter.
 
Jeg kjøpte "Hva kan du vente deg når du venter?" fordi den tilfeldigvis var på tilbud i bokklubben da jeg ble gravid, men den vil jeg IKKE anbefale. Selv om den skal være oppdatert i sender tid så virker den litt gammeldags, og egentlig ble jeg mere engstelig enn informert av å lese den, så jeg har lagt den bort. Babyverden/Sandvik gir ut "Svangerskapsboken" som mange får utdelt gratis hos lege/jordmor. Hvis du ikke får den der kan den bestilles her på Babyverden (gratis). Den boka synes jeg er fin. Ellers har jeg også hørt at Gro Nylanders bøker skal være fine.
 
Gro Nylander sin bok "På Vei" vil jeg anbefale, den er KJEMPEBRA! [:D]
 
jeg har "bare" hatt de to jeg fikk av legen på første kontroll, samt "et barn blir til" av han der svensken. Og så har jeg fått fødselsboka fra Sandvik forlag, den lille kjekke som man får sammen med noen bleieprøver og sånt. DEN er utrolig informativ.
 
"Et barn blir til" av Nilsson og Hamberger har mange flotte bilder og er veldig informativ. Denne leser jeg mest i for den tar for seg hele svangerskapet. Jeg er gravid for første gang og har fått mye god informasjon fra denne, også er det koselig å lese hva som skjer for hver uke.

Aschehougs store bok om barnet er også fin å ha (tror jeg). Den tar for seg viktige temaer fra svangerskapets start til barnet er seks år. Den er delt opp i forskjellige perioder, og er fin å slå opp i.
 
Jeg har Aschehougs store bok om svangerskap og er veldig fornøyd med den[:)]
 
Vi har ei som heter "den store babyboken".. Den er fin fordi den tar for seg alt om svangerskapet (unnfangelsen, uke for uke, fødselen, smertelindring osv) og tiden etter.. Hvordan stelle bla. Alle barnesykdommer (med bilder, fx ved brannkopper) og MYEMYE mer.. Helt genial bok!
 
Tusen takk fro alle tipsene jenter. Jeg var innom Babyshop i dag, går forbi det på vei hjem fra jobb. Det hadde de også en babybok fra Gyldendahls, litt som Aschehougs. Får se hva det blir til. Måtte bare snuse litt. Tror jeg kjøper en av de to forlagene.
 
Og jammen fikk jeg bruk for boka- jeg er graviiiiid!!!! [:D][:D][:D][:D][:D]
 
åssen får jeg bestilt den boka her?
 
hvor får jeg tak i den sandvik boka?
 
Babyverden har "Svangerskapsboken" som mange får utdelt gratis hos lege/jordmor. Hvis ikke får den der kan den bestilles her på Babyverden (gratis). Den boka synes jeg er fin. Ellers vet jeg at Gro Nylanders bøker skal være fin.
Samt spebarnsboken..Ps: Søk på www. google.com der finner du alt du trnger...bare trykk inn F.eks spebarn.
Lykke til med alle råd og bøker.
 
På forsiden til babyverden,jeg tror det står nokså langt nede på venstre side.
 
Back
Topp