Bæsjerutiner

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Enn så lenge så har jeg hatt en skikkelig bæsjeunge og hver eneste bleie jeg har byttet har vært en bæsjebleie, men nå har det plutselig sagt stopp! På mandag kveld så stoppet det opp, og neste bæsjebleie var ikke før igår ettermiddag og etter det har det vært stopp igjen. Og hun bæsjet jo igår så kan ikke akkurat si at hun er forstoppet.
Jeg vet jo at det skal endre seg og bare bæsje en gang om dagen men skal endringen virkelig være så drastisk? Igår kveld hadde hun tydelig vondt i magen men hun er jo ikke akkurat forstoppet så er usikker på om jeg burde gjøre noe :/
Hvor mange bæsjebleier pr dag har dere?

Her har det også vært sånn..bæsj sikkert 8 ganger til dagen. Nå er det max en gang til dagen, har vært sånn 3-4 dager nå. Men jeg ammer kun og har tenkt at det er greit. Men når du gir erstatning er det vell litt annerledes. At de hvertfall må ha ei bæsjebleie i døgnet, er det ikke sånn tro?

Her synes jeg hun bæsjer sjeldent! Nå er det 4 dager siden sist. Og tidligere har det vært 2-3-4 dager mellom.

Samtlige bleier her har bæsj, tror jeg har vært borti EN bleie siden han kom til verden for 6 uker siden at d ikke var bæsj i:o (fullammer)

Ammer kun, og har nå en-to bæsjebleier i døgnet, og da kommer det store mengder. Ligger kanskje en halvtime på stellebordet og bæsjer :p det meste kommer etter at bleien er av :p
De første ukene var det bæsjebleier hele tiden.. Er nå rett over 5 uker :)

Han er to uker i dag. Amme helt. Nesten alltid bæsj i bleia.

Annenhver bleie er bæsj, fullammer. men det skal være vanlig å ha opphold i bæsjebleier har jeg hørt på barsel. Skal ikke være noe galt. Men hør på helsestasjonen for å være sikker :-)

Her går det i rykk og napp. Kan plutselig gå 2-3 dager uten bæsjebleier, men da kommer det som regel en real bæsjebleie etter det. Jeg spurte på helsestasjon i går og hun mente at det kunne gå opptil 14 dager mellom hver bæsjebleie så lenge man fullammet. Synes det var litt drøyt, men skulle visst ikke bekymre oss hvis det gikk litt tid i mellom.

4 uker og bæsj i hver eneste bleie! Går noen bleiepakker på ei uke for å si det sånn...

Her går det i rykk og napp. Kan plutselig gå 2-3 dager uten bæsjebleier, men da kommer det som regel en real bæsjebleie etter det. Jeg spurte på helsestasjon i går og hun mente at det kunne gå opptil 14 dager mellom hver bæsjebleie så lenge man fullammet. Synes det var litt drøyt, men skulle visst ikke bekymre oss hvis det gikk litt tid i mellom.
14 dager?! :O det høres noe ekstremt ut, selvom man fullammer!
Her får hun 50/50 mm og nan, så blir veldig usikker :(
Hun bæsjet nå igjen men bæsjen har endret seg veldig og hun er tydelig hard i magen! Hørt mye forskjellig om maltekstrakt ettersom det er gluten i det og det skape større problemer for magen ettersom det er tungt å fordøye, og jeg er usikker på om jeg kan gi sviskejuice når hun er så liten... :(

Last edited:
Hvis man kun gir mme skal det komme en om dagen sies det. Jeg både ammer og gir mme, er ikke hver dag det kommer avf. Men så lenge det kommer luft er ikke baby forstoppet, så slår meg helt til ro med det. Mme er tungt å fordøye for en liten, de jobber gjerne lengre for å få det ut. Samt st fargen og konsistens er helt annerledes enn ved mm. Mine to første fikk malt daglig, men lille her tålte det ikke. Skikkelig mageknip. Ville likevel ikke gitt sviskejuice så tidlig.

2uker og 6 dager i dag. Får kun morsmelk.
Og det er basj i vær eneste bleie bare i ulike mengder, og sånn har det våre siden hun kom ut :p Basjemaskin, og matvrak :p❤️

Back
Topp