Bæsjebleie, hvor er du??

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
2 uker siden sist nå til mandag.. Fullammer og har lest at baby ikke blir forstoppet, men to uker?? Hun promper endel da.. What to do? Andre med erfaring?
 
Min eldste har vel rekord på 17 eller 18 dager uten bæsjebleie. Hs ville ikke bli bekymret før det nærmet seg 3 uker. Så slapp av. Plutselig løsner det. Og det som kommer da? Mengder og illeluktende! :p
 
Jeg blir bekymret jeg!! Men godt å høre at det ikke betyr at det er noe galt! Håper vi er hjemme når det skjer da! (Og ikke f.eks på babysvømming!)
 
Et tips er å ha engangs stelleunderlag på stelleplassen når det kommer. Vår bæsjet full bleia og bæsjet videre på stellebordet. Pakket det inn litt etter litt i underlaget så det ikke ble mer gris enn nødvendig :p
 
Her er vi nå på dag 2 uten bæsjebleie.. Bruker egentlig ha 2 hver dag.. Spent på når den kommer
 
Går over en uke her for tiden også. Han har veldig vondt og promper mye, så prøver både malt og sviskejuice.
 
Her går det 6-7 dager mellom hver bæsjebleie:) Det har det gjort siden han var 4 uker gammel.. I går var det 8 dager siden den forrige, og siden det var dåpsdagen hans, var vi litt bekymret for at den skulle komme på et ubeleilig tidspunkt:p
Men han ventet helt til kl 05:30 i dag morges! Skulle bare skifte en tissebleie siden han var litt urolig og der bæsjet han utover babynestet og han fylte en engangsstellematte! Var ikke helt forberedt på den der jeg sto i tussmørket!:p
 
Her var det forstoppelse stakkars. Han plages veldig et par dager før den kommer :( Men jeg gir litt mme (med malt) i tillegg. Prøvde sviskesaft også men det skulle vi visst vente med til 4 mnd.
 
Her var det forstoppelse stakkars. Han plages veldig et par dager før den kommer :( Men jeg gir litt mme (med malt) i tillegg. Prøvde sviskesaft også men det skulle vi visst vente med til 4 mnd.
Det gjør ikke noe å gi litt svisker før de er 4 mnd, trenger ikke følge alle "reglene". Har gitt svisker siden han var litt over 3 mnd, det hjelper på magen:)
 
Min får kun mm enda og hn bæsjer etter 5-6 dager nå. Vært sånn i 2-3 uker og er 3 1/2 måned nå. Men de sier at babyer ikke får forstoppelse på mm og at det ikke er noe å bekymre seg for før det går 3 uker over. Men på mme er det vel andre retningslinjer.. :)
 
Vi måtte på legevakta i går vi.. Mini ville ikke spise og prompet masse og hadde veldig vondt fra 10-18!! Forstoppet, og det KUN på morsmelk ...
 
Det gjør ikke noe å gi litt svisker før de er 4 mnd, trenger ikke følge alle "reglene". Har gitt svisker siden han var litt over 3 mnd, det hjelper på magen:)
Så bra. Jeg turte ikke si vi hadde gitt det da hun sa vi måtte vente til 4 mnd :p
 
Oj, trodde ikke det var mulig å bli forstoppet på morsmelk. Bra dere dro ned da :)

Lille her har rekord på nesten 3 uker, da kom det en helt vanlig bæsjebleie plutselig en dag, blir ikke noe mer enn vanlig fordi om. Babyene kan fordøye omtrent alt de spiser.
 
Her var det forstoppelse stakkars. Han plages veldig et par dager før den kommer :( Men jeg gir litt mme (med malt) i tillegg. Prøvde sviskesaft også men det skulle vi visst vente med til 4 mnd.
Med storebror fikk vi beskjed om å gi sviskesaft og mos en god stund før 4 mnd. Han var skikkelig plaga med magen, svisker hjalp i et par dager og så stoppet det opp... det vi måtte gjøre var å "ta tempen" på han, da kom det som regel :)
 
Back
Topp