Bæsjbleie

abrakad

Forelsket i forumet
Hahaha oookei, her i huset klarer ikke samboer å bytte bæsjbleie! Helt umulig, han prøver - men må forlate for å spy :laughing002 Jeg bytter uten problem. Han har nå begynt å stå ved siden av meg når jeg bytter i håp om at det hjelper, men det ender også i spying hahaha.... Det er helt håpløst, og han reagerer både på lukt og konsistens, så det gikk ikke å pakke på han engangshansker heller. Jeg ler jo så jeg griner - og finner det hysterisk morsomt, men det er jo tungvindt for han. Noen med noe tips her? :joyful:
 
Oj.. lykke til i pappapermisjonen da :D Nå er det jo bare gul flytende suppe.. men daaa.. blir det jo bajsebajs :hilarious::hilarious:

har ingen råd som du skjønner - bare helt ikke-konstruktiv kommentar :bag::hilarious:
 
Sniker :)
Neseklype og en god dose av å ta seg sammen? :hilarious: Han må nok bare bli vant til det. Kanskje løsningen hadde vært å bare gi han ei spybøtte så han får spy seg ferdig mens han tar bleia? Jeg tenker at om han får gjøre det ferdig til tross at han spyr så vil det bli enklere med tiden, istedenfor at du tar over når han ikke klarer.
 
Sniker litt. Ikke glem å ta video av det når han bytter bleier- kan vises når mini skal konfirmeres, eller bare til morro for resten av verden på en plattform som YouTube. :laughing001
 
Ikke så lett problemstilling kanskje. Om noen bare syns det er ekkelt, er det jo bare til å ta seg sammen, men noe annet når en brekker seg og kroppen faktisk fysisk reagerer :wacky:

Men her må en vel bare øve øve øve øve, og ikke gi opp. Regner med en bare må over kneika, så går det bra. Som nevnt over, så er jo bleiene en fryd nå med tanke på hva som venter :p

Her i huset er mannen helt fascinert av bæsj. Han springer for å ta alle bleiene med en gang han hører en lyd. Han syns det er like spennende hver gang :hilarious:

Krysser fingrene for at han finner ut av det da - du får holde oss oppdatert :joyful:
 
hahaha ikke noe nytt her!
Jeg sliter litt med produksjonen, så mini får annenhvert måltid med mme - så bæsjen et litt grynete, du kan tro det ikke hjelper hahahah :joyful:

Han skulle bytte tissbleie, og akkurat da han skulle løfte opp bena for å pakke bleien under rumpa på mini, så driter han pååå handa hans :joyful: hærregud stakkars mann! jeg får jo mageknip av latter, og det er faktisk lite medlidenhet fra meg, jeg bare ler :rolleyes:
Men jeg må jo være i nærheten når han bytter, for han må faktisk ut av huset for å få igjen pust, det er jo veldig synd fordi han vil jo bytte og hjelpe til, men ja :joyful:
bra jeg enda har permisjon til juni, så han har et halvt år å øve seg på :wacky:
 
Hahaha oookei, her i huset klarer ikke samboer å bytte bæsjbleie! Helt umulig, han prøver - men må forlate for å spy :laughing002 Jeg bytter uten problem. Han har nå begynt å stå ved siden av meg når jeg bytter i håp om at det hjelper, men det ender også i spying hahaha.... Det er helt håpløst, og han reagerer både på lukt og konsistens, så det gikk ikke å pakke på han engangshansker heller. Jeg ler jo så jeg griner - og finner det hysterisk morsomt, men det er jo tungvindt for han. Noen med noe tips her? :joyful:
Ingen tips,men mannnen min er også sånn. Han takler faktisk nyfødtbæsj dårligere enn vanlig barnebæsj. Han sier det er utseende som gjør det, for nyfødtbæsj lukter jo liksom ikke så mye:confused: stort sett jeg som har bytta alle bæsjebleier her i hus på alle ungene,men han tar seg av tørking på do på eldste :p så han får ta det igjen der
 
Når han må bytte så har han enten en vask i umiddelbar nærhet eller en pose som Han har åpnet opp klar til å spy i :hilarious:
 
Hahaha oookei, her i huset klarer ikke samboer å bytte bæsjbleie! Helt umulig, han prøver - men må forlate for å spy :laughing002 Jeg bytter uten problem. Han har nå begynt å stå ved siden av meg når jeg bytter i håp om at det hjelper, men det ender også i spying hahaha.... Det er helt håpløst, og han reagerer både på lukt og konsistens, så det gikk ikke å pakke på han engangshansker heller. Jeg ler jo så jeg griner - og finner det hysterisk morsomt, men det er jo tungvindt for han. Noen med noe tips her? :joyful:
Han får ta klype over nesa og holde pusten og fokusere på noe annet mens han holder på. Og så kan dere holde baby over vasken/mellom beina deres over do. Mange babyer vil da tømme seg der og det blir færre bæsjebleier. Ellers tenker jeg at dette blir han vant til. Han må bare spy seg ferdig. Mamma er fisker, men blir skikkelig sjøsyk. Hun sier at hun spyr en del de første dagene, men så venner kroppen seg til det.
Ellers vil jo bæsjen og avføringsmønsteret endre seg mye på bare noen få mnd. Om du vil være grei og ta bæsjebleiene nå, så kan det være mannen vil tåle de bedre om et par mnd. Han kan få andre oppgaver om du tar alle bæsjebleiene. Ellers tipper jeg at det vil gå seg til.
 
Eneste jeg kan anbefale er ekaponeringsterapi. :hilarious: husker faren min brakk seg så det ljoma i hele huset, men han spydde ikke da. Han hadde etterhvert så mange unger med bleie samtidig han han ikke hadde annet valg enn å få til bæsjebleiene.
 
Det er jo bare noe gul gugge som lukter litt stramt?! :D Det som kommer ut av hunden vår når hun spyr er betydelig mye jævligere :p
Bare å bite tennene sammen og få det gjort, til slutt blir det vane. Jeg synes snørr er litt ekkelt så må selv jobbe med å trekke ut de lange busene fra nesen på ungen. Blir bedre for hver dag :p
 
Det er jo bare noe gul gugge som lukter litt stramt?! :D Det som kommer ut av hunden vår når hun spyr er betydelig mye jævligere :p
Bare å bite tennene sammen og få det gjort, til slutt blir det vane. Jeg synes snørr er litt ekkelt så må selv jobbe med å trekke ut de lange busene fra nesen på ungen. Blir bedre for hver dag :p

For ikke å snakke om hundediaré på typ hele stuegulvet - det er ille :O :hilarious:
 
For ikke å snakke om hundediaré på typ hele stuegulvet - det er ille :O :hilarious:
Hundediaré er langt værre ja. Jeg sa akkurat det til mannen; jeg nevnte dette innlegget her om han som spyr av bæsjebleier, og sa at vi sikkert er helt «numme» for den slags etter all hundediareen vi har tørket opp. Vi har en stor hund med sart mage = gjentatte tilfeller med dritt i flytende format oppetter gardiner, stoler, vegger, i dammer på gulvet og gjerne to steder x 4 runder hver dag når det står på. Har heldigvis bedret seg etter overgang til kjempedyrt spesialfôr. En gang dreit han oppetter kleskommoden min så spruten stod. Gørra rant nedi (ikea malm... skråkant). La meg bare si det sånn: jeg tar en bæsjebleie any time (!) over å tørke opp hundediaré fra klær og kommode. For ikke å snakke om lukta. Det eneste som hjalp var sånn dospray med sitron.

Mannen min syntes så synd på meg som fikk bæsj på alle kjolene mine, så han spanderte en ny kjole på meg :) Må se på den lyse siden :hilarious:
 
Hundediaré er langt værre ja. Jeg sa akkurat det til mannen; jeg nevnte dette innlegget her om han som spyr av bæsjebleier, og sa at vi sikkert er helt «numme» for den slags etter all hundediareen vi har tørket opp. Vi har en stor hund med sart mage = gjentatte tilfeller med dritt i flytende format oppetter gardiner, stoler, vegger, i dammer på gulvet og gjerne to steder x 4 runder hver dag når det står på. Har heldigvis bedret seg etter overgang til kjempedyrt spesialfôr. En gang dreit han oppetter kleskommoden min så spruten stod. Gørra rant nedi (ikea malm... skråkant). La meg bare si det sånn: jeg tar en bæsjebleie any time (!) over å tørke opp hundediaré fra klær og kommode. For ikke å snakke om lukta. Det eneste som hjalp var sånn dospray med sitron.

Mannen min syntes så synd på meg som fikk bæsj på alle kjolene mine, så han spanderte en ny kjole på meg :) Må se på den lyse siden :hilarious:

Huff, må jo nesten le litt av alle de hundediare episodene selv om det på ingen måte er særlig festlig når man står midt oppi det :bored:
Godt hunden har litt bedre mage med det eksklusive fôret. Jeg tar hvertfall også bæsjebleie når som helst foran hundeskit ja :hilarious:
 
Gode gud, ja. Har faktisk selv aldri måttet tørke det opp, den ene gangen med diaré var det mannen min som var så "heldig" å komme hjem til, lol.

Apropo, gleder meg ikke til ungen får sin første runde rennaræv og spy... :bag:

Ja, det er ikke veldig festlig :hilarious: vi har på 3 år bare hatt 1 runde spy og 1 runde rennaræv da, så det er håp :hilarious:
 
Back
Topp