Bæsj

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg fullammer(nesten) har måttet gi en flaske mme tre kvelder på rad. Lillegutt på 6 dager har ikke bæsjet siden natt til i går! Leser at de skal bæsje hver dag! Hva gjør jeg? Malt?
 
Jeg fullammer(nesten) har måttet gi en flaske mme tre kvelder på rad. Lillegutt på 6 dager har ikke bæsjet siden natt til i går! Leser at de skal bæsje hver dag! Hva gjør jeg? Malt?
Prøv med syklebevegelser på stellebordet først og massere litt på magen og korsryggen?

På sykehuset satte de et termometer inn i rumpa på mitt barn da bæsjen ikke hadde kommet. Mulig du kan prøve det, men være forsiktig.
 
Signerer at det gjerne kommer avføring når man tar tempen! Og massasje og syklebevegelser er nok alltid bra uansett:)
 
Prøv først med malt oppi melken. Det er ikke bra å bruke termometer for å få baby til å bæsje (selv om det er effektivt). Tarmene osv trenger litt tid før det fungerer som det skal, så bedre å hjelpe med syklebevegelser og malt. Ta kontakt med lege dersom malt ikke fungerer.
 
Prøv først med malt oppi melken. Det er ikke bra å bruke termometer for å få baby til å bæsje (selv om det er effektivt). Tarmene osv trenger litt tid før det fungerer som det skal, så bedre å hjelpe med syklebevegelser og malt. Ta kontakt med lege dersom malt ikke fungerer.

Funket med malt! ;-)
 
Hvorfor skal de bæsje hver dag? Med amming kan det vel gå flere dager? Her er det veldig av og på. Vært en dag hvor han ikke bæsjet og bæsjet masse igjen dagen derpå uten problem. Mest mme
 
Hvorfor skal de bæsje hver dag? Med amming kan det vel gå flere dager? Her er det veldig av og på. Vært en dag hvor han ikke bæsjet og bæsjet masse igjen dagen derpå uten problem. Mest mme

Leser så mye forskjellig så blir ikke klok. Det er tydeligvis ikke noe problem at de ikke bæsjer hver dag. Selvom det står det flere steder, fks ammehjelpen. Min bæsjer ikke hver dag og virker ikke plaget.
 
Hvorfor skal de bæsje hver dag? Med amming kan det vel gå flere dager? Her er det veldig av og på. Vært en dag hvor han ikke bæsjet og bæsjet masse igjen dagen derpå uten problem. Mest mme
Leser så mye forskjellig så blir ikke klok. Det er tydeligvis ikke noe problem at de ikke bæsjer hver dag. Selvom det står det flere steder, fks ammehjelpen. Min bæsjer ikke hver dag og virker ikke plaget.
Min bæsjer ikke hver dag og jeg gir litt mme hver dag. Helsesøster sa at så lenge ungen er fornøyd og det ikke er hard avføring som kommer når det først kommer så går det helt fint at det ikke er daglig, men hver andre eller tredje dag.
 
Min bæsjer mange ganger hver dag, men han er også veldig «hard på flaska»!:joyful:
 
Siste døgner eller så har baby hatt noen skikkelige MONSTER-bæsjer! Fyller hele bleia med flytende brun bæsj. Passer ikke beskrivelsen for verken mm- eller mme-bæsj, men det er kanskje fordi han får begge deler. Almenntilstanden virker normal, hadde blitt bekymret hvis ikke.
 
Gir kun mme da jeg er brystoperert og ikke fikk dreis på ammingen.
Jeg driver å bytter fra NAN sensilac til NAN pro, og babyen min har hatt slimete diaré fra dag 1 hvor vi gradvis begynte å gå over.
Før dette kunne han gå to dager uten å bæsje og ha pepperkakedeig-konsistens på bæsjen.
 
Gir kun mme da jeg er brystoperert og ikke fikk dreis på ammingen.
Jeg driver å bytter fra NAN sensilac til NAN pro, og babyen min har hatt slimete diaré fra dag 1 hvor vi gradvis begynte å gå over.
Før dette kunne han gå to dager uten å bæsje og ha pepperkakedeig-konsistens på bæsjen.

Hvorfor bytter dere fra Sensilac? Jeg vurderer å gå andre veien, siden han har litt magevondt etter måltider. Men da kan vi ikke kjøpe ferdigblandet lenger, og det synes jeg er så praktisk å bruke(!)
 
Hvorfor bytter dere fra Sensilac? Jeg vurderer å gå andre veien, siden han har litt magevondt etter måltider. Men da kan vi ikke kjøpe ferdigblandet lenger, og det synes jeg er så praktisk å bruke(!)

Vi begynte rett på sensilac da vi kom hjem fra sykehuset, uten å ha prøvd den vanlige typen (Nan pro) først. Jeg fikk råd av slektninger om å bruke sensilac, men plutselig var det tomt for det på butikken vår og da fant vi ut at det ikke er en risiko vi kan ta. Det står metervis med Nan pro på butikken mens Sensilac blir tatt inn i små opplag. Det tyder på at flest bruker den vanlige typen, så da tenkte vi hvorfor skal ikke vi gjøre det også. Hvis lillemann får mageproblemer av Nan pro går vi selvfølgelig tilbake, men per nå går det rimelig greit. Han har litt diaré som følge av overgangen av noe nytt i tarmen, men tenker det vil gå seg til.
 
Back
Topp