bæsj.......

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
tobias har ikke bæsja på 2 dager, før bæsja han flere ganger for dagen, han promper mye men det virker som han jobber med å få til noe mer.... er en del survete osv...... hva skal jeg gjøre?? Han tisser masse da. Mener de sa på sykehuset at det var like normalt at de bæsja 4 ganger om dagen som hver 7 dag... hmm

Thea bæsja ikke på nesten 3 døgn tidligere denne uka. Hun promper også masse. Men plutselig så kom det bæsj [:D] Når de får mm så er det ikke noe farlig om det ikke kommer bæsj hver dag [:)]

ORIGINAL: Trine82

tobias har ikke bæsja på 2 dager, før bæsja han flere ganger for dagen, han promper mye men det virker som han jobber med å få til noe mer.... er en del survete osv...... hva skal jeg gjøre?? Han tisser masse da. Mener de sa på sykehuset at det var like normalt at de bæsja 4 ganger om dagen som hver 7 dag... hmm

Sånn er Julie også om dagen... Vært etpar dager her også... Ser ut som hun strever skikkelig noen ganger, blir jo nesten rød i ansiktet... Ekkelt! Aner ikke hva som hjelper...  Hun har avføring, men ikke så ofte som før..

Jeg mener de sa at det kunne gå noen dager imellom etterhvert ja! Her bajser sønnen min hver dag, omtrent i hver eneste bleie, fremdeles! Jeg har riktig flaks hvis det ikke er noe i en bleie om natta!! Våt er den jo[;)]

Det er helt normalt - min 6 uker gamle tulle har begynt å bæsje sjeldnere hun også - og det er mor ganske glad for (men her var det minst 10 bæsjebleier per dag. Og det var minst altså, var gjerne mer enkelte dager)

Andreas bæsjer ikke dagelig. Går kanskje 3 dager mellom hver gang

Sondre bæsjer en gang om dagen nå(og da kommer det MASSE!!). Hender jo at det kan komme fler til tider da. Ellers har han tissebleier. I starten var jeg redd for at jeg ikke hadde næring i melken etc, siden han ikke bæsjet like ofte som før. Men vet nå at melken er gulle-god og at alt er normalt [:D]

Hørte forresten i går av en bekjent at datra deres bæsjet kun 1 gang i uken da hun var mindre. Og det var også helt normalt! Men må innrømme at jeg synes det er litt rart da. Og ikke nok med det, men hun bæsjet til samme tid!!! Hver mandag rundt 20! Merkelige greier!

Så det er nok helt normalt om det går flere dager mellom avføring [;)]

Anne Karoline bæsjer også mye sjeldnere enn før, og det vriker som omhun strever mye mer med magen nå, ligger og presser mye mer enn før, og er blitt mer urolig. Hun får mm, og ikke spiser jeg noe annet enn det jeg gjorde i begynnelsen heller.  Promper en hel del stakkars..

Prøvde å ta det opp på hesestasjonen, men fikk ingen respons på det så da er det nok sikker normalt..

Har han vondt i magen da? Det er visst helt naturlig uansett hvordan mengde/ofte/sjelden det er...men skjønner du blir bekymra siden det plutselig har endret seg...hm..ringt legen å hørt?

ORIGINAL: Trine82

Marlene driter fortsatt flere ganger daglig. Men, hennes kusine derimot bæsjet daglig frem til rundt 6-8 ukers alderen. Etter det ble det bare sjeldnere og sjeldnere. En stund gikk det glatt 8-10 dager mellom hver bæsjebleie. Dette er helt normalt for unger som går på mm. [:)]

Til å begynne med bæsjet frøkna her hver dag (opptill flere ganger om dagen og natta!), nå den siste tida har det blitt lenger og lenger mellom .. har iallefall gått tre dager mellom avføring .. hun promper som bare det, de lukter ofte så ille så tror hun har bæsjet men det er som regel bare luft [:D]

Kanskje det hjelper med litt malt i MME ?

Her på sykehuset sier de at det er like vanlig å bajse ti ganger daglig som hver tiende dag! Og sønnen til ei venninne av meg bæsjer en gang i uka! Her er vi mer på ti ganger daglig!![&:]

Back
Topp