Bæsj..

Lilla-87

Forumet er livet
Alt handler jo om den lilles bæsj om dagen.. For etter at hun har vært hardmaga lenge (med type sauebæsj) har hun i dag hatt ei full brunbæsjbleie, ei full lysegul/grønnbæsjebleie, to med litt gul bæsj og slim (yuk!!), hvor den sistnevnte hadde spor av blod.
Pga hardmagen har vi i noen dager holdt oss til mat vi vet hun tåler (mme og risgrøt), så jeg kan ikke tro det er dét hun reagerer på.
Kan det være plagene ved tannankomst rett og slett??

Har vært akkurat likt hos oss! Bare at hun var ikke hard i magen i utgangspunktet da. Hennes første tann stakk frem igår, så jeg skylder på det.. Den slimete bæsjen lukter helt sykt fælt :/ yuk.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Her har vi kun hatt myyye slim, gul bæsj og spor av blod ved allergiske reaksjoner på typer mat. Hun har hatt det slik i flere dager etter at hun har fått ulike typer mme som hun ikke har tålt, deriblandt Althera mme som liksom skal være for barn med melkeallergi :eek:
MEN legen sa til meg at den kan få rifter i tarmen når de har hard mage og må presse veldig hardt, så det kan jo også være årsaken ;) ...ikke at jeg tror det har vært tilfelle her, her har nok alltid allergi vært årsaken! o_O

Her har vi kun hatt myyye slim, gul bæsj og spor av blod ved allergiske reaksjoner på typer mat. Hun har hatt det slik i flere dager etter at hun har fått ulike typer mme som hun ikke har tålt, deriblandt Althera mme som liksom skal være for barn med melkeallergi :eek:
MEN legen sa til meg at den kan få rifter i tarmen når de har hard mage og må presse veldig hardt, så det kan jo også være årsaken ;) ...ikke at jeg tror det har vært tilfelle her, her har nok alltid allergi vært årsaken! o_O
Ja, jeg tenkte på dere i dag faktisk. Kom på at du hadde skrevet det tidligere.. Har hun det slik fortsatt eller?
Kan ikke skjønne at hun plutselig ikke tåler de produktene som vi har brukt så lenge nå (uten problemer tidligere.)
Tenkte først at det kunne være hardbæsjen som laga rifter jeg også, men hun har hatt et par dager med mykere bæsj nå før gugga kom,så jeg er litt usikker. Spent på hva morgendagen bringer!;)

Har vært akkurat likt hos oss! Bare at hun var ikke hard i magen i utgangspunktet da. Hennes første tann stakk frem igår, så jeg skylder på det.. Den slimete bæsjen lukter helt sykt fælt :/ yuk.

Ja, den var skikkelig sur og nasty!!! Har hun hatt slik bæsj lenge før tanna dukka opp?
Gratulerer med første tanna forresten. ;)

Ja, jeg tenkte på dere i dag faktisk. Kom på at du hadde skrevet det tidligere.. Har hun det slik fortsatt eller?
Kan ikke skjønne at hun plutselig ikke tåler de produktene som vi har brukt så lenge nå (uten problemer tidligere.)
Tenkte først at det kunne være hardbæsjen som laga rifter jeg også, men hun har hatt et par dager med mykere bæsj nå før gugga kom,så jeg er litt usikker. Spent på hva morgendagen bringer!;)
Nei, det kommer KUN når vi gir noe hun ikke tåler ;) Hadde flere måneder uten spor av blod helt til vi bytta mme-merke, og da dukka det opp igjen o_O Gikk tilbake til Nutramigen og da forsvant det igjen! :)
Nei, det gir ikke mening at hun plutselig skulle reagere på noe hun har tålt tidligere. Hun har ikke fått i seg noe med gluten i da???
Hvis det gir seg etter bare et par bleier så er det nok ikke noe å bekymre seg for, men fortsetter det å dukke opp til stadighet så bør du nok ta kontakt med lege! ;)

Nei, det kommer KUN når vi gir noe hun ikke tåler ;) Hadde flere måneder uten spor av blod helt til vi bytta mme-merke, og da dukka det opp igjen o_O Gikk tilbake til Nutramigen og da forsvant det igjen! :)
Nei, det gir ikke mening at hun plutselig skulle reagere på noe hun har tålt tidligere. Hun har ikke fått i seg noe med gluten i da???
Hvis det gir seg etter bare et par bleier så er det nok ikke noe å bekymre seg for, men fortsetter det å dukke opp til stadighet så bør du nok ta kontakt med lege! ;)
Har bare gitt mme og risgrøt de siste dagene. (bortsett fra litt grønnsaksmos i dag, av pastinakk, blomkål, gulrot og brokkoli, men det også har gått fint før.) Gluten har gitt andre symptomer; satans til magevondt, hardbæsj og grining i mange timer.
Ja, vi får se det an. Hvis det fortsetter med slim/blod og hun blir slapp, så får vi vurdere lege. Men så lenge hun spiser og er i god form så får kroppen prøve å ordne opp sjøl.:)

Ja, den var skikkelig sur og nasty!!! Har hun hatt slik bæsj lenge før tanna dukka opp?
Gratulerer med første tanna forresten. ;)
Takk :) nei, hadde bare merkelig bæsj i ca 1 døgn, så kom tanna frem. Håper det er årsaken hos dere også!! Jeg syns det er veldig rart om hun skal begynne å reagere på ting hun ikke har reagert på før.. Kan få rift i tarmen om den blir mye belastet også.. Elise bæsja igjennom alle klærne sine intet mindre enn 5 ganger på det døgnet! Crazy

Takk :) nei, hadde bare merkelig bæsj i ca 1 døgn, så kom tanna frem. Håper det er årsaken hos dere også!! Jeg syns det er veldig rart om hun skal begynne å reagere på ting hun ikke har reagert på før.. Kan få rift i tarmen om den blir mye belastet også.. Elise bæsja igjennom alle klærne sine intet mindre enn 5 ganger på det døgnet! Crazy

Åh! Grisebæsjing!! Alltid like deilig.. De to første i dag var full fra side til side, men de to siste var bare småpjask.
Håper det er ei tann på vei ja. Hun har sutra mye i det siste, så det hadde vært greit å fått den frem. Såg en liten kul i underkjeven i dag, så jeg HÅPER det ikke tar lang tid før den kommer opp.:)

Vi har hatt litt hard bæsj, veldig mørkegrønn, tror jeg har blandet grøten for tykk. Gav henne litt sviskesaft i går, det hjalp på bæsjen i morrest i hvertfall:-) Ikke hatt blod i avføringen.

Vi har hatt litt hard bæsj, veldig mørkegrønn, tror jeg har blandet grøten for tykk. Gav henne litt sviskesaft i går, det hjalp på bæsjen i morrest i hvertfall:) Ikke hatt blod i avføringen.
Så bra at det hjalp, her kan jeg gi et helt glass med sviskemos om dagen uten at det hjelper o_O Prøvde å la henne drikke sviskesaft på kopp men det ga bare mageknip :(

Tror snuppa reagerer på banan, hun har vært fin i magen sålenge vi droppa banan og så ga jeg henne 1/3 av en banan etter grøten i går kveld og idag er det bare kaninkuler igjen o_O :(

Back
Topp