Bærums Verk

Hypergirl

Andre møte med forumet
Hei! Noen som bor på Bærums Verk her, eller som har bodd der? Vi vurderer å flytte dit, er jo veldig koselig der, men jeg er litt skeptisk. Jeg er redd for snobberi og press på små og store på å ha riktig merkeklær ol. Jeg liker at ting er litt avslappet og at man kan være seg selv uten å bli sett ned på. Visse steder i Bærum er det jo et visst press. Hvordan er dette på Bærums Verk?

hei! Dette trenger du ikke å bekymre deg for her ute:) Bærum /sandvika har blitt en by, og det tolereres mer nå .. Dette er et nydelig område for små å vokse opp! :)

Bor du i Bærums Verk? Noen steder, som Bekkestua, Hosle, Stabekk ol er jo fortsatt veldig "snobbete". Men vet ikke helt hvordan det er på Bærums Verk?

nei jeg bor ikke der lenger. er født og oppvokst på rykkin... Og ja, beveger du deg mpot stabekk, nadderud ol så er det jo litt "idretts"press bare... BV er nydelig! Er et lite snobbestrøk, men det er det der sønnen min går i bhg i nabokommunen, men det bryr jeg meg fint lite om. MErker ingenting. Og han kommer med ulltøy fra jeg var liten hver dag ;) Ikke tenk på det.. Er så mye annet å bruke energien på! Mingler du deg med eliten må du nok beregne litt snobbepress, men er du normal, usnobbete, så er det ingen som rynker på nesa av det...

Er det noen flere med erfaringer her inne? Vil gjerne ha så mange innspill som mulig:-)

Tror Bærums Verk er et ok område å bo. Et ganske vanlig boligomeråde så vidt jeg kan skjønne, sønnen vår har kompiser på Rykkin og på Bærums Verk . Jeg bor på andre siden av Sandvika ( foreløbig i alle fall....)  Her har miljøet endret seg veldig mye i løpet av de 12 årene jeg har bodd her, så vi har valgt å selge huset vårt og skal flytte i løpet av to mnt. Men jeg kunne godt ha flyttet til Bærums Verk, da det virker som et "normalt" sted.

Jeg trives veldig godt i Bærum egentlig,men vil ikke la minstemann gå på skole her vi bor pga sterkt økende "snobbefaktor".... Bærum Øst er nok mye "værre" enn resten av kommunen!!

Vi bor i Bærum, og jeg har tidligere bodd på Rykkinn.

Bærums Verk er vel ett av de mindre snobbete strøkene i Bærum. Er som det ble sagt her, Bærum Øst som er "verst" sånn sett.
Når det er sagt, så vil jeg ikke si at østre Bærum er så ille som alle skal ha det til.
Kjedebutikkene nå har jo klær som ungdommen liker og moten sånn sett er jo ikke lenger så umulig å følge.

I tillegg er det et veldig "trygt" strøk. Lite kriminalitet og mye gode naboforhold.
Sånn sett ville jeg foretrukket at ungen min lekte med barn som hadde litt dyre klær fremfor barn som hadde dårlige vaner...

Så Bærums Verk er et sted man kan gå i H&M og Cubus klær både som voksen og liten uten at det blir snakket? Jeg har lest at enkelte steder er det slik at uttrykket "Cubus unge" er blitt et skjellsord, et slikt miljø ønsker ikke jeg at han skal vanke.

Bærums verk er fantastisk, hvordan det er på skolen med merkepress osv vet jeg ikke. Men jeg har følelsen av at ting er litt mer avslappet der. Mine foreldre bor der enda, jeg hadde glatt flyttet tilbake igjen hvis det hadde latt seg gjøre. Sentralt og lett å komme seg dit man ønsket. Kan jeg spørre hvor dere ser/vurderer på Bærums verk?

Vi er ikke så godt kjent der, så vi ser vel egentlig bare etter et hus der.......kanskje.....mannen vil flytte dit, men jeg trives så godt her vi bor....Er det lett å bli kjent med og komme i kontakt med folk der da?
Noen spesielt sted på Bærums Verk som er å anbefale eller ikke? Jeg har tenkt at Bærums Verk er såpass lite at det ikke har noe å si?

Jeg tror ikke Bærums Verk er særlig snobbete, var i hvert fall ikke det før (når jeg var barn). De mer snobbete delene av Bærum er ofte de nærmere Oslo. Selv har jeg erfaring fra Bekkestua området, der er det en del sobberi, men du kan alltid velge å ikke delta, og man finner alltid likesinnede som ikke er snobbete. På den andre siden må du kanskje regne med litt "merkepress" når barnet blir rundt 10 år gammelt og frem til endt ungdomsskole, det husker jeg det var. Men på den andre siden kan det jo være "merkepress" overalt i Norge for det jeg vet.

Hypergirl skrev:
Så Bærums Verk er et sted man kan gå i H&M og Cubus klær både som voksen og liten uten at det blir snakket? Jeg har lest at enkelte steder er det slik at uttrykket "Cubus unge" er blitt et skjellsord, et slikt miljø ønsker ikke jeg at han skal vanke.

Uff, herregud, "Cubus unge" slike mennesker har jeg heldigvis aldri møtt på, og håper jeg aldri treffer på. Håper virkelig ikke det har blitt slik i Bærum, vi skal selv flytte tilbake dit om kort tid. Bor nå på Frogner i Oslo, som også liksom skal være så snobbete, men vi har det fint, og både jeg og datteren min kan bruke Cubus klær. 

Om det er noen som rynker på nesa kan de få lov til å gjøre det, og så kan de holde seg laaaaaaangt unna meg!

Hypergirl skrev:
Hvor i Bærum skal dere flytte da? Vi har nesten jevngamle barn:-) Når flytter dere?

Vi flytter om litt under et år, og flytter til Bekkestua området :)

Back
Topp