Bærum sykehus?

AUG27

Glad i forumet
Hei!

Jeg skal ha keisersnitt i aug, og lurer på om noen kan fortelle din opplevelse av Bærum Sykehus. Jeg er veldig skeptisk til dette sykeuset, men fikk ikke plass på Rikshospitalet, og har nå søkt Bærum, og satt meg på venteliste  på Riksen...

Fastlegen mente jeg måtte nå i førsteomg. få ett sykehus, så jeg kommer inn i systemet, men er Bærum ett greit valg, eller skal jeg stå på mitt og søke alle andre steder før dette.

Jeg har fødselsangst, og ryktene sier at dette har Bærum sykehus ingen forståelse for, men fastlegen min sier jeg får keisersnitt, om hun så må følge meg på sykhuset selv.....

Takknemlig for svar...

ps. om du syns fødselsangst er teit, og at jeg skal ta meg sammen, setter jeg pris på om du holder deg unna tråden min, påforhånd takk....

jeg fødte der i 2003 og har ikke noe å klage på...

ORIGINAL: lille bølle

jeg fødte der i 2003 og har ikke noe å klage på...

Tusen takk for svar :-) Ikke noe er bedre enn å ikke ha noe å klage på :-D

Jeg skal selv ha der i Juli[:)] Har fått masse skryt av venner og bekjente som har født der...

Ikke bekymre deg du[:)] 

Jeg fødte på Bærum sykehus første gang, og har bare postive erfaringer derfra. Føler at jeg ble godt
fulgt opp både før og under fødsel...

Vet det finnes noen "skrekkhistorier" fra denne fødeavdelingen, men alle jeg kjenner som har født
der har vært fornøyde.

Har en venninne som nettopp tok keisersnitt på Bærum, planlagt pga fødselsangst. Hun måtte krangle
litt på å få det, men hun fikk det.

Tror ikke Bærum sykehus er så mye verre enn andre sykehus...

ORIGINAL: Thessa87

Jeg fødte på Bærum sykehus første gang, og har bare postive erfaringer derfra. Føler at jeg ble godt
fulgt opp både før og under fødsel...

Vet det finnes noen "skrekkhistorier" fra denne fødeavdelingen, men alle jeg kjenner som har født
der har vært fornøyde.

Har en venninne som nettopp tok keisersnitt på Bærum, planlagt pga fødselsangst. Hun måtte krangle
litt på å få det, men hun fikk det.

Tror ikke Bærum sykehus er så mye verre enn andre sykehus...

Tja, for 8år siden var i alle fall ikke en god fødeavdeling, men det er utrolig hyggelig at dette har endret seg.

Man skal faktisk ikke måtte "krangle" seg til å få keisersnitt ved fødselsangst, bare så det er sagt. Fødselsangst er en gyldig grunn til keisersnitt i norge. [:@] Det er sånt som gjør at jeg ikke får lyst, jeg har ikke behov for å diskutere dette med dem, det får fastlegen min gjøre i så fall. Stakkars venninnen din, sånn skal det ikke måtte være. (men en av grunnene til at jeg helst ville på Riksen.)

Fikk en hyggelig pm av en som har hatt fødselsangst og blitt veldig godt tatt i mot på bærum, så masse tyder på at denne avdelingen har tatt seg kraftig opp. Og det er da enda godt. Jeg vet om mange sanneheter fra den avdelingen, men det er som sagt 7-9 år siden....

Tusen hjertelig takk for svar :-D

ORIGINAL: Christ

Jeg skal selv ha der i Juli[:)] Har fått masse skryt av venner og bekjente som har født der...

Ikke bekymre deg du[:)] 

Tusen takk for svar, kjenner ingen som har vært der i det siste, så det er hyggelig at avd har bedre rykte nå enn før, og at folk blir skikkelig behandlet der.

Det er vel helt nytt der også nå, det taler jo på + siden det også, før så var det jo både møkkete og slitt der, og det hjelper jo ikke på inntrykket, selvom di kan være flinke fordet.

Nei, da gir jeg dem en kjangse... tror jeg.....[;)]

Tusen takk for svar[:)]

Til deg som sendte meg en så hyggelig PM..

Jeg prøvde å takke deg for svaret to ganger, men får beskjed om at pmen blir feilsent, så om du ikke får dem, så tusen takk.

Lykke til med nr. 2 :-D

jeg har født der for 5 uker siden. Og er veldig fornøyd. Hadde lang fødsel og 4 JM men de etterstillte mine ønsker hele tiden ... altså fulgte de.

Maten er da god på Bærum ;)

Når det gjelder "overtalelse" ved fødselsangst, ønsker Bærum at en snakker om angsten sin og går i en gruppe. Men de NEKTER ingen det så klart å ta KS.

ORIGINAL: Lille_frosk

jeg har født der for 5 uker siden. Og er veldig fornøyd. Hadde lang fødsel og 4 JM men de etterstillte mine ønsker hele tiden ... altså fulgte de.

Maten er da god på Bærum ;)

Når det gjelder "overtalelse" ved fødselsangst, ønsker Bærum at en snakker om angsten sin og går i en gruppe. Men de NEKTER ingen det så klart å ta KS.

Tusen takk for svar, nå er jeg forbrett, men den kampen har fastlegen min lovet å ta, jeg skal ikke overtales til noen ting som helst, og jeg har ikke behov for å komme i gruppeterapi. Skal jeg snakke med noen, vil jeg snakke med en ikke mange.

Godt maten er god da ;-D, får konse på det posetive her :-DDDD

ORIGINAL: Danderfluffy

jeg fødte der selv i mai, og jeg syntes at jordmødrene (laaaaang fødsel) var utrolig hyggelige! Takket også ja til student, så ble jeg oppvarta litt ekstra.
Eneste negaive opplevelsen jeg har om dette sykehuset er at jeg måtte vente veeeeldig mange timer (på noen papirer) før jeg fikk følge sønnen min som ble sendt  i hast til riksen.
Søstern har født der to ganger, og det eneste hun har vært misfornøyd med, er maten[8D][:D]Riksen hadde veeeeldig god mat[:D]

Jepp, jeg har ligget noen uker på Riksen med sønn, maten har vi ikke behøvd å klage på, nei, vi har i grunn aldri hatt noen grunn til å klage, sikkert derfor jeg så gjerne vil ditt også, siden jeg har så stor tillitt til dem.

Også dette med at om noe skulle skje, så er det ett betryggende sted å være, men det ordner seg helt sikkert uansett, det må det bare gjøre....

Tusen takk for svar [:D]

Jeg har født begge mine på Bærum, og har bare positivt å komme med!
Hadde familierom begge gangene og det var helt knall[:D]
Lykke til[:D][:D]

Jeg er født der og har da kommet godt ut av det jeg[:D]
Har aldri hørt mamma klage over noe annet enn de "vanlige" tingene...
Har en venninne som bor nesten ved Buskerud, men valgte Bærum likevel, vet ikke hvorfor, men det må jo være positivt..

Jeg fødte der sist og skal føde der igjen.
Kjempefornøyd og gruer meg ikke i det heletatt!

Har født der og skal føde der igjen.
Var innlagt i nesten to uker på fødeavdeligen før jeg ble satt i gang, så har møtt maaaange JM og leger og alle var veldig hyggelige.
Denne gangen står det åpen om jeg skal ha KS eller vaginal Fødsel og ingen prøver å overtale meg til VF. Det skjedde en del ting med barnet under fødsel så det er nok derfor, men likevel var jeg også innstilt på at jeg må kjempe for en evt. KS, men det må jeg ikke. Sier jeg KS blir det sånn.
Og legene der sier at de gjør mange KS på Bærum, hvor det er bare basert på Mors ønske.
Så jeg er veldig fornøyd med Sykehuset. Bortsett fra maten ja[8D], og som en her har skrivet, går papirarbeid veldig langsamt. Måtte også sitte der og vente i flere timer før jeg kunne dra til gutten min som ble overført til Riksen. Det var grusomt.

quote]ORIGINAL: Kasienka
Måtte også sitte der og vente i flere timer før jeg kunne dra til gutten min som ble overført til Riksen. Det var grusomt.

Ja, jeg får vel gå utfra at det ikke skjer noe med lillebebien, men dette er jo ett argument for at man har lyst til å være på ett sykehus med bredere kompetanse....

Maten spiller ingen trille ;-D Det skal jeg klare.. HAHA...

Nei, dette blir bra, jeg får bare innstille meg, også håper jeg at Riksen plutserlig ringer å sier at di har plass allikevel, om ikke blir dette helt sikkert veldig bra, om ikke di begynner å overtale meg fra KS.

ORIGINAL: Linemor7

Jeg er født der og har da kommet godt ut av det jeg[:D]
Har aldri hørt mamma klage over noe annet enn de "vanlige" tingene...

Jeg får håpe det ikke er bare er samme personalet enda, for noen av de som var der når du ble født, er vel gått ut på dato nå, vil jeg tro[;)]

ORIGINAL: Cassandra FLODE

fødte der for under 2 uker siden, ingenting å klage på:)

Så bra, og gratulerer med den lille :-DDD

Back
Topp