Bæring...

Jeg bærer daglig på 2 åringen min på 17kg når han tidvis nekter å gå bla når det regner ute. Satser på at det går bra når man er vant med det til daglig.
Jobba på sykehjem forrige gang jeg var på tjukka å gikk bare fint med tunge løft å mye stress.. ☺☺

Jeg løfter gutten min på 15 kg.
Men hvis man f.eks skal flytte kan man la være med å hjelpe med å bære en vaskemaskin liksom. Bare vær litt forsiktig, men ellers lev som normalt

Er jo mange som trener styrke og løfter matkløft osv på trening og løfter tungt. Men vi er jo alle forskjellige. Noen tåler alt og noen må jo ligge å ruge hele svangerskapet i seng. Men som regel så kan vi vel leve normalt frem til bekken og slikt begynner å herje med en :( viktig og følge kroppens signaler. Mine første 2 svangerskap så turte jeg ikke rikke på meg for var redd for og miste. Men nå har jeg bestemt at jeg ska ut og gå tur og jogge som før frem til jeg ikke klarer mere.

Hovedregelen har jeg hørt er at men ikke skal løfte mer en man er vandt med!

Hvis du daglig trener styrke så kan du fortsette med det.
Men du skal ikke plutselig begynne hardtrening når du blir gravid hvis kroppen din ikke er vandt med det.

Hvis du er vandt med å løfte tunge ting på jobb er det greit.
Men ikke begynn å løft tyngre ting...

Selvfølgelig skal du også lytte til kroppen.. Du merker fort hva du orker og hva du ikke orker.

Jeg trener som normalt, men øker ikke som jeg vanligvis ville ha gjort. Mark og andre harde løft legger jeg meg på 50-60kg, selv om jeg tidligere har pushet kroppsvekt (75-78kg).

Jeg er mer bekymret for feilbelastning i fht andre løft i hverdagen egentlig. På trening er jo teknikk alfa & omega, men er jo ikke så nøye ellers dessverre.

Løfter som vanlig jeg, altså bærer på unger og sånt. Men når jeg bærer andre ting så bare lytter jeg til kroppen, kjente jeg ble sliten når jeg bar inn over 10 handleposer når jeg handlet her om dagen, da måtte jeg ta meg en pause i mellom de ;)

Jeg klarer heller ikke å la vær å bære. Løfter nesten daglig på minstejenta på neste 20 kg, og det går fint. Ville ikke båret så tungt lenge, da (uansett egentlig). Tror tingen er å lytte til kroppen og unngå ting som gir vondter.

Hender jeg må bære veldig tungt på jobb. Altså en voksen person på over 100kilo sammen med en makker. Syns det er litt skummelt, men har veldig lyst til å jobbe til over jul.

Back
Topp