Bæring...

Svirrevipp

Forelsket i forumet
Jeg lurer litt på: Hva slags forhåndsregler tar dere ved bæring av tyngre ting nå?
Jeg har fått beskjed av legene mine å ikke bære for tungt nå i starten… Jeg prøver å la være, men vi pusser opp en kjeller, og uansett hvor mye jeg blir avlastet, er det ikke til å unngå at jeg noenganger må dra å kjøpe inn…
I dag skulle vi ha noe som heter Trollkraft. 2 stk 10kg bokser, altså 20 kg. Jeg ble sendt rundt halve maxbo, og klarer selvfølgelig ikke å be om bærehjelp..
I ettertid angrer jeg selvfølgelig…

Er det noen andre som tar veldig hensyn til bæring av tunge ting?
Jeg skal iallefall helt klart være strengere neste gang!

Eg tar ikkje hensyn.. Bør eg det? :p Eg bærte en kommode forrige uke.. :p

Hahaha…. Man skal egentlig det, ja… :P Jeg får ikke lov å bære "noe " nesten, av samboeren ;)

Legen min sa iallefall det, at man skal være forsiktig med tunge løft, og også med hard trening.. Altså- heller gå fort enn løpe, heller sykle enn jogge, og en forskning hadde visstnok sagt noe om at gravide burde holde seg under 140 i puls.. Hvor vidt dette er relevant eller ikke vet jeg ikke, men det var det min lege sa...

Noen ganger er det som du sier; vanskelig og unngå å bære tungt. Men er bevisst på å ikke bære fooor tungt. Stelte i stand en bursdagsfest for litt siden, og kjente at når jeg anstrengte meg mye så ble jeg anpustent, svimmel og det gjorde mer vondt i magen enn vanlig. Vet ikke eksakt hva det handlet om, men tenker at kroppen sa fra da. Tilstrekkelig å være bevisst på det, tenker jeg :)

Men hva er for tungt? :P Jeg vil ikke føle meg helt hjelpesløs heller.

Bærer mye på ungene. De er ikke akkurat lette lengere. Men er vanskelig å la være:)

Men hva er for tungt? :p Jeg vil ikke føle meg helt hjelpesløs heller.

Akkurat det jeg tenker også… Nå føler jeg det gjør litt ekstra vondt i magen.. Selvfølgelig :P men altså, er nok egentlig bare fordi jeg tenker på det akkurat nå ;)

Legen min sa iallefall det, at man skal være forsiktig med tunge løft, og også med hard trening.. Altså- heller gå fort enn løpe, heller sykle enn jogge, og en forskning hadde visstnok sagt noe om at gravide burde holde seg under 140 i puls.. Hvor vidt dette er relevant eller ikke vet jeg ikke, men det var det min lege sa...

under 140 i puls? Det var veldig lavt.. Da må jeg kutte på treningen hører jeg:/

Så rart! Legen min sa at jeg skulle leve akkurat som før og burde passe på å mosjonere regelmessig

På jobben slipper jeg ihvertfall å bære europallene når vi skal ut med papp. Men, jeg bærer gutten vår som er 13 kg. Jeg vet at man bør være litt forsiktig, men vet faktisk ikke hvorfor :o

under 140 i puls? Det var veldig lavt.. Da må jeg kutte på treningen hører jeg:/
Om kroppen din er vant til trening er det ingen ting i veien med å trene:) bare hør med legen din :) det er en stor fordel å være godt trent til en fødsel :)

Om kroppen din er vant til trening er det ingen ting i veien med å trene:) bare hør med legen din :) det er en stor fordel å være godt trent til en fødsel :)

Jeg er greit trent fra før av.. så da antar jeg det går greit.. jeg får snakke med legen min:)

Jeg reagerte også på det… Jeg trenger med høy puls.. Ofte 160-170, og ligger gjerne på det… Men ja, jeg tror man skal lytte til kroppen sin. Det er jo forskjell på folk, og om man er godt trent eller ikke fra før av også :)

Jeg reagerte også på det… Jeg trenger med høy puls.. Ofte 160-170, og ligger gjerne på det… Men ja, jeg tror man skal lytte til kroppen sin. Det er jo forskjell på folk, og om man er godt trent eller ikke fra før av også :)
Er vel noe med att man kan stresse barnet ved høy puls? Og oksygenmetningen i blodet?

Er vel noe med att man kan stresse barnet ved høy puls? Og oksygenmetningen i blodet?

Helt sikkert… Jeg forstod faktisk ikke helt hvorfor… Men jeg bare går turer nå, for å være på den sikre siden ;)

Jeg bar en baby på 11 kg i går og tenkte det går fint. Men da jeg bar to poser hjem fra butikken, ca 7 min, så følte jeg litt ubehag. Løfter ikke sønnen min mer, men nå er jo han stor gutt :-p

Men hva er for tungt? :p Jeg vil ikke føle meg helt hjelpesløs heller.
ikke bær mer en det du er vandt med.... :D Å kjenn etter når du løfter om du føler deg uggen eller ubehag noe sted.

Back
Topp