Bæring ved flytting

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Vi flytter om få dager. Får heldigvis hjelp til det hele, så jeg unngår å bære de tyngste tingene, men hvor tror dere grensen ligger for hvor mye/tungt jeg kan løfte/bære ? :)

Jeg vil nå, bær minst mulig!
Hver flink og pass på fluttefolka med mat og drikke, og pakk ut isteden.
Det gjorde jeg for en måned siden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg løfter ingen ting tyngre enn 5 kg hvis jeg må bære mye.

Lurer også på dette ang bæring?!
Men 5 kg? Seriøst, er ikke det veldig lite?
Hva gjør dere som har barn fra før? Hær løfter jeg storebror på 3 støtt og stadig :)

Tenker det samme, at jeg ikke vil bære noe særlig tungt. Men løfter og bærer storebror på 10-11 kg stadig vekk, så det må vel være greit ? :p

Jeg tok iallfall ekstra hensyn grunnet ryggen, tidligere MA og tidligere bekkenløsning. Bærer guttungen på 15 kg innimellom, men ikke ofte eller over lang tid! Viktig å tenke på ryggen og riktig bæreteknikk!

Tenker det samme, at jeg ikke vil bære noe særlig tungt. Men løfter og bærer storebror på 10-11 kg stadig vekk, så det må vel være greit ? :p
Husk at det er forskjell på å løfte ungen 10-12 ganger om dagen og aktivt løfte flytte esker :)
Å "ta i" noen få ganger er mer overkommelig enn å aktivt bruke masse timer på bæring.

Husk at det er forskjell på å løfte ungen 10-12 ganger om dagen og aktivt løfte flytte esker :)
Å "ta i" noen få ganger er mer overkommelig enn å aktivt bruke masse timer på bæring.

Ja, det er jo sant. Er ikke så mange løft/bæringer av gutten hver dag. Får vel bare utnytte de andre godt - jeg har tross alt pakket ned alt sammen alene ! ;p

Lurer også på dette ang bæring?!
Men 5 kg? Seriøst, er ikke det veldig lite?
Hva gjør dere som har barn fra før? Hær løfter jeg storebror på 3 støtt og stadig :)
Kun hvis du har et risikosvangerskap. Men det er ingen god ide å slite seg ut og risikere stiv/vond rygg bekken osv.
Men i siste trimester skal du feks la vær å løfte tungt fordi det KAN sette i gang fødsel.
Jeg flyttet i ny leilighet dagen før jeg fødte og tok ikke helt hensyn til meg selv. :p
Var heldigvis 39 uker så det var liksom greit :)

Ja, det er jo sant. Er ikke så mange løft/bæringer av gutten hver dag. Får vel bare utnytte de andre godt - jeg har tross alt pakket ned alt sammen alene ! ;p
Hehe bra plan ;)

Om du løfter så tenker jeg det er viktig at du har god teknikk med å bøye deg i knærne og ikke i ryggen. Sikkert ikke så lurt å holde ei kasse hardt inntil magen når en skal gå, men holder en veldig på sida kan det bli feil i forhold til ryggen...

Kommer an på hva du er vant til, jeg bærer høyballer på 20kg uten å blunke, det pleier jeg å gjøre (driver med hest). Men har kuttet ut de tyngste løftene, som å bære 2x20 liter vann i slengen og slikt.

Eneste jeg ikke bærer er ting magen kommer i veien for, og i denne kategoriene havner jo de fleste flyttekasser.

Jeg sjekket ut dette, siden jeg bærer mye og tungt og ville vite konkret hva jeg ikke skulle gjøre. Vanskelig å finne annet enn bruk sunn fornuft-råd, tunge løft kan øke risk for SA. Og man skal ikke løfte tyngre enn man pleier. Og selvfølgelig ta hensyn til rygg og slakke sener/ligamenter etterhvert. Tror de sier ikke mer enn 12kg i danmark, men det er jo ingenting.
Ser for meg at ubehaget stopper deg lenge før du løfter så tungt at du vrenger ut livmora. Man vil jo f.eks. tisse på seg og poppe ut fjørti hemoroider leeenge før man ryker noe.

Cluet er nok sunn fornuft + ekstremt fokus på rett løfteteknikk :)

Du kan sikkert være med og flytte litt, men ville ungått de tyngste løftene.... Jeg løfter og bærer jenta mi på 11 kilo støtt og stadig :-) men tenker at man ikke skal løfte mye tyngre enn man er vant til og ta hensyn til kroppen. Er noe vondt eller ubehagelig.. Slutt med det. :-)

her står de danske anbefalingene 6 kg grense etter 6 mnd http://www.mammanett.no/graviditet/kan_det_skade_fosteret/tunge_loeft_ved_graviditet

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Tviler på at så mange klarer å unngå å løfte barn de har fra før av med mindre man har veldig vondt eller magen er helt i veien. Barn på 1-3 år løftes og bæres jo endel, og det er vanskelig å unngå. Men så er man jo vant til å løfte det også, så vil tro det er greit uansett. Skal ta det rolig i denne flyttinga likevel :)

Er nok verst å bære tungt for de som har problem med bekkenet som jordmora i artikkelen sa. Jeg tror folk tåler å løfte barna sine uten problem så lenge de ikke får vondt når de bærer - og det er sikkert en grunn til at det ikke er samme anbefalinger i Norge

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Jeg bærer / løfter nå tuppa på 13 kg stadig vekk. Skal hun inn i bilen og i bilstolen må jeg jo løfte henne dit. Etc. Kommer ikke unna det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Back
Topp