Bæring/lyfting under graviditet

Sima87

Andre møte med forumet
hei. Noen som vet hva «reglene» er rundt bæring å slikt? Jobber i barnehage med småbarn. Pluss at jeg har en 3 åring hjemme som ofte vil bæres men jeg kjører ikke.

Jeg tar ingen sjangser med å bære tunge ting. Får heller ikke lov av samboer,hehehe... er nok litt hysterisk men det får bare være ...

Har selv en baby på 10 kg. Løfter og bærer så lenge. Jeg tenker at jeg kjenner når han blir for tung med tiden. Ellers er jo kroppen vant til denne vekta og slike løft, så reagerer ikke på noe så tidlig.

Jeg har mye tunge løft/forflytninger på jobb, samt at jeg bærer tidvis på jentungen på 2,5år, enten på armen eller i bæresele.
Jeg bærer og løfter så lenge jeg kjenner på kroppen at det går greit

Jeg har også tunge løft/forflytninger på jobb og kommer til å gjøre dette så lenge jeg kjenner det går greit. Kanskje bli enda litt flinkere til å tenke ergonomi da:hilarious:

En ting som gjør tunge løft farlig er hvis du har problemer med livmorhalsen eller hvis fosteret ligger plassert rett over livmorhalsen. Da kan trykk på den, som f.eks kan komme av tunge løft, få den til å åpne seg.

Husk riktig løfteteknikk ;) Og det er ikke dumt å begynne med knipeøvelser mens man er gravid, heller.

Jeg løftet en koffert sist uke og det var VONDT(strakk ganske kraftig der nede), så jeg tenker å være meget forsiktig framover med (snart)5åringen. Løftet nok litt feil også, men da fikk jeg i hvertfall en påminnelse om å tenke over hva og hvordan jeg løfter :)

sniker fra prøverforumet. Jeg jobber også i bhg og gjort de under begge graviditetene mine og det går helt fint å løfte så lenge du orker det sjøl;) Bare husk på å løfte riktig:)

Sniker fra januar..

Er vel egentlig litt individuelt hvordan kroppen var før graviditet og selvfølgelig hvordan kroppen tar selve graviditeten [emoji5] bare du som kan kjenne hva din kropp takler og hva som føles riktig for deg [emoji1360]

Men ja, husk å løfte med teknikk [emoji1377]

Jeg bærer ettåringen som er litt i underkant av 10kg. Tror ikke det er noe farlig. Jeg er vant til å bære henne, og må bære henne opp trapper. Så lenge man løfter riktig og man er vant med det, tror jeg det går helt fint. Verre om man plutselig skulle løftet et tungt møbel tenker jeg og overanstrengt seg veldig.

Bærer tungt så lenge jeg kjenner det går. Obs på signaler fra kroppen :) de andre gangene har jeg bært som normalt til kroppen har gitt tegn på at jeg bør roe ned. Gjerne i form av kynnere

Bekkenløsningen kommer garantert til å si i fra til meg når det er på tide å roe ned... Løfter og bærer som normalt fram til det. Ungene mine veier 15 og 18 kg og de løftes og bæres hver eneste dag, ofte begge to samtidig :Heartblue:Heartblue

Back
Topp