Bæring i graviditet

Zazuuu

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Februarlykke 2022❄️
Er det noen som har erfaring men å bære mens man er gravid? Jeg har en gutt på 1 år og er gravid i uke 14. Har ikke lyst til å bruke ergobaby-selen lengre siden den strammer og legger vekt på magen.

Er det noen som har tips til bæretøy jeg kan bruke til å bære 1-åringen som ikke legger press på magen? :happy:

Er det noen som har erfaring men å bære mens man er gravid? Jeg har en gutt på 1 år og er gravid i uke 14. Har ikke lyst til å bruke ergobaby-selen lengre siden den strammer og legger vekt på magen.

Er det noen som har tips til bæretøy jeg kan bruke til å bære 1-åringen som ikke legger press på magen? :happy:

Onbuhimo er et godt alternativ, for det er ingenting rundt magen. Ellers kan du bruke sjal med ryggknyting :)

Lenny lamb fungerte for meg :) og sjal :)

Jeg brukte bæretøy på ettåringen til magen kom i veien, og mot slutten satt jeg han oppå magen mens vi gikk rundt :p

Bæresjal. Onbuhimo. Meh dai.
Men du kan nok bruke ergobabyen fortsatt, slakk midjebeltet litt og plasser det under magen. Bli gjerne med i en eller annen bæregruppe på nett for bilder og tips og råd til å få en god fit.

F. Eks helt vanlig vevd sjal? :happy: jeg kan ikke så mye om sjal...
Nei, ikke helt vanlige sjal. Bæresjal er en egen type sjal. Kjøpes brukt på finn eller Facebook (kjøp og salg bæretøy), eller på butikker som instinktsmor og bæreglede.

Jeg bærte mye i min andre graviditet, brukte vevd sjal og knyta ryggsekk :)

Anbefaler gruppa Geeky wrappers på Facebook om du vil lære mer om bæring i sjal. Den gruppa er spesielt laget for akkurat det med teknikker og lære ulike knytinger.

Norsk bæregruppe er alt mellom himmel og jord og i min erfaring mer for skravling og dessverre noe lav takhøyde for uerfarne og litt for opptatte av å skryte av dyrt bæretøy. Feks om du spør om hjelp til ergobabysela der inne, så har jeg sett folk som får slengt etter seg hvor dårlig den er og at du heller burde kjøpe den og den sela til 5000kr spesialbestilt fra USA som det er venteliste på osv. Ikke helt min smak.

Gruppa Everyday babywearing er også god, der opplever jeg at de tar imot nybegynnere på en god måte og ikke shamer noens bæretøy.

Takk for svar. Må innrømme at til mer jeg researcher bæresjal, til mer forvirret blir jeg :bored:

Takk for svar. Må innrømme at til mer jeg researcher bæresjal, til mer forvirret blir jeg :bored:
Hva opplever du som forvirrende? Kanskje jeg kan forklare. Er ikke noen ekspert, men bærer ungen i sjal på daglig basis. Så noe håper jeg jo å ha lært :joyful:

Jeg er gravid i uke 26 nå og bærer min 2åring med ergobaby original på ryggen. Som flere andre nevner så slakker jeg kun midjebeltet og plasserer det under magen.
Kjenner dog at jeg snart må finne noe annet eller slutte å bære, da det tar mer på korsryggen jo større magen blir og jo tyngre guttungen blir :p Håper dog å kunne bære så lenge som mulig. Angrer nå litt på at jeg solgte sjalene mine, selv om de i utgangspunktet var for lange for meg.

Jeg er gravid i uke 26 nå og bærer min 2åring med ergobaby original på ryggen. Som flere andre nevner så slakker jeg kun midjebeltet og plasserer det under magen.
Kjenner dog at jeg snart må finne noe annet eller slutte å bære, da det tar mer på korsryggen jo større magen blir og jo tyngre guttungen blir :p Håper dog å kunne bære så lenge som mulig. Angrer nå litt på at jeg solgte sjalene mine, selv om de i utgangspunktet var for lange for meg.
Kjøpe inn et kortere sjal? :happy: Basestørrelse -2 er favoritten min til ryggbæring.

Jeg brukte onbuhimo eller ringslynge når magebeltet ble ubehagelig over magen. Sjal er også fint om en vil prøve det. Jeg fikk aldri helt teket på rygg, sliter med å få armene bak for å fikse. En smule stiv. :bag::hilarious: Det har iallefall størst forutsetning for å finne en behagelig måte å bære på. Onbuhimo funka fint her da. :)

Hva opplever du som forvirrende? Kanskje jeg kan forklare. Er ikke noen ekspert, men bærer ungen i sjal på daglig basis. Så noe håper jeg jo å ha lært :joyful:

Lurer på masse haha. Størrelsene f. Eks. Mener å ha lest at str 6 er mest vanlig, mens str 7 passer for litt lubne bærere. Hva betyr "litt lubben" :wacky:

Er det noen merker som er bedre enn andre? Uten å være sånn sykt dyre?

Og hvor kjøper folk sjal? Pleier folk å prøve sjøene først? De fleste steder finner jeg kun stretchy sjal til de minste. Og hvor selger folk brukte sjal?

Lurer på masse haha. Størrelsene f. Eks. Mener å ha lest at str 6 er mest vanlig, mens str 7 passer for litt lubne bærere. Hva betyr "litt lubben" :wacky:

Er det noen merker som er bedre enn andre? Uten å være sånn sykt dyre?

Og hvor kjøper folk sjal? Pleier folk å prøve sjøene først? De fleste steder finner jeg kun stretchy sjal til de minste. Og hvor selger folk brukte sjal?

Jeg kjøpte et sjal på marketplace på Facebook. Joinet en bæretøy-gruppe, men det meste det var jo så fancy og dyrt! Vi snakker minimum 2000kr :P

Back
Topp