Bæretøy

Jeg blander meg inn fra September (vi har ikke en slik tråd der og denne var veldig nyttig). Jeg vil anbefale at du får lånt/prøvd en Fidella flyclick, den har et ganske raust belte så jeg vil tro det kan rekke ganske langt rundt. I tillegg har den god polstring. Evt sjekke ut målene for hvor langt midjebeltet er, på de aktuelle selene, det oppgis kanskje hos produsentene, evt på forespørsel til de som selger?
Beklager, ser jeg svarte på feil innlegg.
Ååh, okei. Jeg håpte dette også var en enkel og kjapp sele, siden du quotet meg på det jeg skrev. Jeg synes den selen du nevnte så veldig fin ut da, og hadde aldri hørt om den før.
 
Ååh, okei. Jeg håpte dette også var en enkel og kjapp sele, siden du quotet meg på det jeg skrev. Jeg synes den selen du nevnte så veldig fin ut da, og hadde aldri hørt om den før.
Jo, det er absolutt en sele du bør sjekke ut! Veldig enkel og komfortabel. Og kjapp pga knytningen.

En annen sele, som jeg ikke har prøvd, men som mannen min er litt fristet av er Najell. Der tar du på hele selen først og så klipser du av frontpanelet for å sette baby oppi.
 
Ååh, okei. Jeg håpte dette også var en enkel og kjapp sele, siden du quotet meg på det jeg skrev. Jeg synes den selen du nevnte så veldig fin ut da, og hadde aldri hørt om den før.

Enkel sele: angelpack. Fås billig på finn om du ikke vil legge så mye penger i det (og kan maskinvaskes). Vi bruker den til alt. Kjapp tur på butikken, til fra bil, inne, på lengre tur. Den tar også liten plass krøllet sammen, så grei å ta med seg.
 
Jeg var jo veldig gla i elastisk sjal da ho var nyfødt, men hadde ikke energi til å lære meg å knyte vevd sjal da hun ble tyngre. Endte opp med å kjøpe en didymos didyclick og jeg elsker den! Vesla stortrives også i den og sover så godt i den. Tenkte kanskje å kjøpe en kahubaby til pappaen nå når han skal være hjemme, han er ikke kjempegira på å knyte sjalstroppene.
Pro - cons på kahubaby vs angelpack?
 
Jeg var jo veldig gla i elastisk sjal da ho var nyfødt, men hadde ikke energi til å lære meg å knyte vevd sjal da hun ble tyngre. Endte opp med å kjøpe en didymos didyclick og jeg elsker den! Vesla stortrives også i den og sover så godt i den. Tenkte kanskje å kjøpe en kahubaby til pappaen nå når han skal være hjemme, han er ikke kjempegira på å knyte sjalstroppene.
Pro - cons på kahubaby vs angelpack?
Ah støtter den! Selv har jeg klart å få tak i en Cairis (også halvklips) og jeg elsker den! Når det gjelder Kahubaby og Angelpack så har jeg begge og liker begge, men foretrekker helt klart Kahubaby. Det er en del «småting» som irriterer meg med AP, som at den ikke har brystreim og at reimene på skulderstroppene er korte (blir litt sånn trangt og knotete). Angelpack er mye billigere og lettere å få tak i (flust av dem på Finn). Men begge er veldig bra, jeg liker at stoffet er tynt slik at de ikke tar så stor plass og baby ikke blir for varm.
 
Ah støtter den! Selv har jeg klart å få tak i en Cairis (også halvklips) og jeg elsker den! Når det gjelder Kahubaby og Angelpack så har jeg begge og liker begge, men foretrekker helt klart Kahubaby. Det er en del «småting» som irriterer meg med AP, som at den ikke har brystreim og at reimene på skulderstroppene er korte (blir litt sånn trangt og knotete). Angelpack er mye billigere og lettere å få tak i (flust av dem på Finn). Men begge er veldig bra, jeg liker at stoffet er tynt slik at de ikke tar så stor plass og baby ikke blir for varm.

Angelpack har brystreim :)
 
Ok. Min har ikke det. Men jeg kjøpte min brukt så kan hende forrige eier tok den av?

Ja, tipper de har glemt å legge den ved. Jeg bruker min kun til magebæring med kryssede stropper på ryggen, så har tatt av brystreimen. Har inntrykk av at det er ganske vanlig å ta den av ved magebæring.
 
Ah støtter den! Selv har jeg klart å få tak i en Cairis (også halvklips) og jeg elsker den! Når det gjelder Kahubaby og Angelpack så har jeg begge og liker begge, men foretrekker helt klart Kahubaby. Det er en del «småting» som irriterer meg med AP, som at den ikke har brystreim og at reimene på skulderstroppene er korte (blir litt sånn trangt og knotete). Angelpack er mye billigere og lettere å få tak i (flust av dem på Finn). Men begge er veldig bra, jeg liker at stoffet er tynt slik at de ikke tar så stor plass og baby ikke blir for varm.
Takk!
Jeg tror kanskje jeg satser på en kahubaby om stroppene er lengre på den. Han er ganske mye større enn meg, så det kan være en fordel.
Jeg selv holder på å bli bitt av basillen når det kommer til forskjellige bæretøy, har sykt lyst til å kjøpe alle mulige varianter. Har siklet lenge på meh dai også. Og når jeg engang kommer meg til et bærebibliotek/bæreveileder, har jeg fortsatt lyst til å lære meg å knyte sjal. Får kanskje skaffe en til unge slik at jeg kan øve mer :hilarious:
 
Noen som har testet både Integra og KahuBaby? Er det stor forskjell i bærekomfort? Jeg har litt mye penger i en KahuBaby som jeg kun bruker til «kjapp» bæring og vurderer å bytte ut med noe billigere…
 
Back
Topp