Bæretøy

Em_83

Blir kjent med forumet
Hei, noen som har bæretøy å anbefale? Har sett på Caboo Close, Ergobaby Aura Babywrap og Ergobaby Embrace. Noen som har noen erfaringer med disse? Eller vil tipse om andre? Det må passe fra fødselen av og være lett å få på for noen ikke har noen erfaring med dette :)
 
Ikke så mye erfaring med disse men ingen av disse vil passe barnet når det blir begynner bli 8 kg. Men embrace har jeg hørt veldig mye bra om. Carbo close kan bli veldig varm på sommeren. Selv har jeg Tula explore med. Mesh og en soul sling aseeema til lillebror når han blir lit større og fem til han passer de kommer jeg enten til å innvistere i embrace eller elastiske sjalet coracor. Dette var et av svarene jeg fikk til svar blandt de som er godt drevene med bæring " Ta en titt på Kahu baby eller Integra solar. Lette og fine seler som egner seg til de minste. Har du brukt ringslynge før? Det kan eventuelt også være et alternativ. Jeg har kjøpt inn en ringslynge i lin fra Wildbloom til min lille som ventes i juni. Elastisk sjal krever jo tre lag over barnet og blir fort varmt. Coracor som nevnt over er vel blant de tynneste."
 
Tror alle disse viil fungere fint. Har hørt skryt om dem alle og de er alle slike som egner seg for nyfødte. Men så etter noen uker/måneder vil de ikke fungere lengre, så om du kjøper en av de tre du nevner (eller andre elastiske bæresjal), så vær forberedt på at de ikke holder hele bæreperioden.
Ergobaby aura er kjempetynne elastiske sjal, supermyke og deilige. Så til sommerbaby tror jeg det kan være perfekt. Men fordi de er så tynne, vil de nok ikke kunne brukes så veldig lenge heller (tåler mindre vekt før de begynner å sige).

Jeg vil anbefale deg minst to bæredingser. Ett elastisk sjal til nyfødt, og så en justerbar sele som kan brukes lenge, som ergobaby omni 360, tula free to grow, lenny lamb lennyupgrade (disse lages i sjalstoff og er supermyke), osv osv. Det finnes utrolig mange merker der ute! Bli med i en eller annen bæregruppe på facebook og søk i arkivene for ulike merker og inspirasjon. Lenny lamb kan man bestille direkte fra Polen hvor de produseres, så man trenger ikke begrense seg til kun det som er i de norske butikkene. En titt inn på bereglede.no eller instinktsmor.no kan også gi inspirasjon, og kanskje du finner noe du liker.

Ellers er vevd bæresjal veldig flott, men jo det krever jobb, øvelse, og tid. Jeg kan absolutt anbefale et vevd bæresjal da det vil vare så lenge du orker å bære ungen (altså, med bæresjal kan du bære voksne omså). Men lærekurven er brattere og det krevet en del teknikk. Vil du, så får du det til (og det ser jo så flott ut), men skal du ha noe du ikke trenger å lære deg først, så er nok seler bedre. Elastiske sjal er en annen klasse enn vevde sjal, da. Elastiske knytter du på det på forhånd før du putter baby oppi, og du bruker de ikke til ryggbæring, så de er lette i bruk.
 
Jeg har kjøpt et elastisk bæresjal Aldoria Bambu Soft og en qoukkababy ringslynge på jollyroom. Gleder meg til å ta begge i bruk.
 
Jeg elsket Caboo Close carrier, og gleder meg til å ta den i bruk igjen. Gikk helt fint å bruke den på sommeren (mini var født i mars) :happy: Veldig enkelt og intuitivt sjal å bruke. Mannen min likte det også veldig godt. Forsøkte en del bæreseler (bomkjøp) før jeg oppdaget Caboo. Brukte også Ergobaby Omni 360 da mini ble litt større. Den var også en stor favoritt, som vil bli brukt igjen denne gangen.
 
Har en Ergobaby Adapt, men har kjøpt en Ergobaby Embrace til den første tiden i tillegg nå. Veldig godt stoff i den, tror jeg blir fornøyd :)
 
Har Caboo Close etter storesøster. Veldig fornøyd. Nå som jeg får vår/sommerbaby har jeg kjøpt Ergobaby Aura. Det er veldig tynt og såå mykt! Veldig fornøyd med begge :)
 
Her blir det slynge i lin fra Wildbird den første tiden, så tenker jeg på Tula Explorer eller babybjörn Air etterhvert. Åå som jeg gleder meg til å bære igjen:love7
 
Back
Topp