Bæretøy

JellyBean28

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Bruker dere bæretøy? Hva bruker dere? Vurderer å kjøpe sjal, siden mini vil bæres hele tiden, men er usikker på hva jeg skal gå for.

Jeg har elastisk sjal og ergobaby adapt. Sjalet har blitt lite brukt pga det liksom ikke bare er å slenge på seg, og jenta mi liker seg ikke så godt der i lengden (30 min +). Ergobabyn har jeg faktisk ikke rukket å prøve enda... :-)

Vi har brukt Ergobaby hybridsjal, og der sovner hun godt :-) Nå skal vi kjøpe en sele, og går for Ergobaby adapt da jeg har hørt mye bra om den!

Har også ergobaby adapt og stretchy sjal. Lillegutt trives kjempegodt i begge to, men da helst hvis han er litt søvnig. Brukte sjalet mye i begynnelsen og fortsatt litt, men bruker ergobaby selen hvis jeg skal ut og gå lenger. Jeg synes jeg får mer støtte i ryggen når jeg bruker den pluss at jeg kan bære litt med hoftene og. Lillegutt veier nå 6,5 kg så det blir tungt for ryggen i lengden...

Vi har Caboo Close og er veldig fornøyde. Hun kan godt sitte i sjalet i to-tre timer om gangen, og sovner alltid. Det er lett å sette babyen i sjalet og jeg synes det er behagelig, selv mange timer hver dag.

Har Mobywrap og Stokke Carrier med nyfødtinnlegg. Han blir foreløpig utålmodig i begge, men liker å bæres så håper han venner seg til det :)

Vi har både baby k'tan og ergobaby :)
Jeg klarte dessverre å kjøpe baby k'tan i for stor størrelse og jenta mi er fortsatt under 4 kg så denne forsvinner hun litt i dessverre! Men den er som en kombo mellom bæresjal og sele så den er veldig enkel og bruke, uten masse spenner og lignende, og iallfall for far som faktisk passer den!
Ergobaby er fantastisk!! Føler hun ligger ekstremt godt, og jeg får ikke vondt i ryggen. Vi har vaskekjeller i blokka så jeg må gå ned 3 etasjer og få unnagjort mye klesvask på kort tid og da føler jeg hun ligger godt på brystet mitt og jeg føler jeg trygt kan lene med fremover for å legge i vask også :) dette hadde jeg ikke turt med bæresjal selvom det faktisk hadde passet og satt stramt og godt!

Vi har både baby k'tan og ergobaby :)
Jeg klarte dessverre å kjøpe baby k'tan i for stor størrelse og jenta mi er fortsatt under 4 kg så denne forsvinner hun litt i dessverre! Men den er som en kombo mellom bæresjal og sele så den er veldig enkel og bruke, uten masse spenner og lignende, og iallfall for far som faktisk passer den!
Ergobaby er fantastisk!! Føler hun ligger ekstremt godt, og jeg får ikke vondt i ryggen. Vi har vaskekjeller i blokka så jeg må gå ned 3 etasjer og få unnagjort mye klesvask på kort tid og da føler jeg hun ligger godt på brystet mitt og jeg føler jeg trygt kan lene med fremover for å legge i vask også :) dette hadde jeg ikke turt med bæresjal selvom det faktisk hadde passet og satt stramt og godt!

Hvilken ergobaby har du?
Vi har en babybjorn Sæle her, men lillemann får ikke den ergonomiske stillingen i beina/hoftene som han skal ha under bæring og vurderer derfor å kjøpe noe nytt.

Hvilken ergobaby har du?
Vi har en babybjorn Sæle her, men lillemann får ikke den ergonomiske stillingen i beina/hoftene som han skal ha under bæring og vurderer derfor å kjøpe noe nytt.
Ergobaby 360 :) om du har en liten baby vil jeg anbefale å kjøpe spedbarnsinnlegget selvom mini kanskje begynner å bli større. Jeg har satt beina på det smaleste men frøkna har fortsatt langt igjen til hun kan bruke den uten innlegg, og hun ble 7 uker gammel igår!

Hadde babybjørn fra før, men siden det ikke er anbefalt de minste kjøpte jeg ergobaby bæresjal forje uke. Stor fornøyd :happy::happy:

Sniker: Sjal er fantastisk! Det har reddet oss og vår premature datter for mye uroligheter og slit. Men en sele gjør også god nytte, bare pass på at den er ergonomisk :-) BB anbefales ikke.

Hvilken ergobaby har du?
Om du kjøper Ergobaby Adapt slipper man innlegg til nyfødt, bare et tips :-)

Her har vi elastisk bæresjal og ergobaby 360 m/nyfødt innlegg. Ergo med nyfødtinnlegget har vi ikke fått til for lille hater det og hyyyler:p Bæresjalet har vært en gave fra oven og har hjulpet når hun har hatt mageknip:)

Sjal og sele er gull, anbefaler å sjekke ut ringslynge hvis man syns elastisk sjal er mye mikk for korte bærestunder.

Jeg har elastisk sjal og ringslynge som jeg bruker nå, Angelpack bæresele som jeg tar i bruk om litt, samt to vevde sjal som snart tar over for det elastiske.

Sjekk gjerne ut Norsk Bæregruppe på Facebook - MASSE god informasjon og tips.

Takk for gode tips damer! :)
Skal hente ergobaby sjal i løpet av uken (kjøpte brukt) for å se om sjal er noe for meg og før jeg evt investerer i et vevd sjal. Hvis ikke skal jeg nok vurdere en skikkelig sele, som f. eks. Ergobaby.

Back
Topp