Bæretøy

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Det var en tråd her angående bæring tidligere, men fant den ikke...

Men dere som bærer, hva slags bæretøy bruker dere? Tenker å kjøpe, men vet ikke helt hvilken type... Finnes jo så mye forskjelli... Bruker dere for eksempel vanlige bæreseler som f.eks ergobaby inne?

Har planer om å kjøpe caboo close, men det var utsolgt på babyshop her; så venter på at de får det inn igjen..

Har baby Bjørn. Ikkje fornøyd. Tungvint og ta av og på og synst det var for dårlig støtte til hodet. Men han er fortsatt liten da.

Vi har caboo ringsjal :-) kjøpt på bæreglede.no
Vi har og caboo! :) Veldig fornøyd med det! Lett og justere og med mange forskjellige bæremuligheter :)
Caboo Close har vi og er veldig fornøyd :)
Har planer om å kjøpe caboo close, men det var utsolgt på babyshop her; så venter på at de får det inn igjen..
Vi har manduca. Liker den veldig godt, både til små og større. :)

Bærer dere både ute og inne?

Vi har kjøpt bæresjal men ikke prøvd enda :P skal det når vi kommer hjem :)

Har et elastisk sjal og mei tai, gleder oss til å komme hjem og til å begynne å bære <3 skal tenke annet sjal etterhvert når hun vokser ut av det elastiske ;) får nok meget god hjelp når den tid kommer, av flinke bæredamer i området. Anbefaler å se om det finnes en bæregruppe for deres område på fb :)

Har moby wrap og var svært fornøyd med den til storesøster. Har prøvd en gang med tvillingene oppi, men syns det virket noe trangt for to... Skal gi det flere forsøk, husker hvor godt det var å bære storesøster, fikk jo gjort masse i løpet av dagen!

Har baby Bjørn. Ikkje fornøyd. Tungvint og ta av og på og synst det var for dårlig støtte til hodet. Men han er fortsatt liten da.
Vi har også en Babybjørn bæresele fra før, men er skeptisk til å bruke den etterhvert siden alle sier fysioterapeuter ikke anbefaler dem.
Tror jeg holder meg til caboo.

Helsesøster sa forrige uke at fysio anbefaler ikke bæreseler/ bæretøy der man bærer som frosk engang, at baby bør ligge sidelengs i såfall. Har ikke prøvd enda, men skal se på bruksanvisning caboo hvordan bære. Blir jo en del bæring, og skuldrene har begynt å verke..

Har moby wrap og var svært fornøyd med den til storesøster. Har prøvd en gang med tvillingene oppi, men syns det virket noe trangt for to... Skal gi det flere forsøk, husker hvor godt det var å bære storesøster, fikk jo gjort masse i løpet av dagen!

Ja var det som var min tanke også... Enkelte dager blir jeg bare sittende for lille vil ikke være andre steder enn i armene... Men synes det er vanskelig å finne bæretøy siden jeg bare kan bestille på nettet og ikke kan prøve først....

Ja var det som var min tanke også... Enkelte dager blir jeg bare sittende for lille vil ikke være andre steder enn i armene... Men synes det er vanskelig å finne bæretøy siden jeg bare kan bestille på nettet og ikke kan prøve først....
Jeg bestilte på bæreglede.no til førstemann, vi valgte caboo ringsjal. Lett å regulere og veldig fornøyd.

Jeg kjøpte faktisk brukt på finn.no etter anbefaling av en venninne :) ganske mye billigere og veldi greit syns jeg. Du kan jo prøve hvis du henter det selv, men hvis du får det i posten får du ikke prøvd det... Les så godt du kan på nett, se instruksjonsvideoer på YouTube og hør på anbefalinger fra andre mødre - så må du nesten bare ta en sjanse :) lykke til!

Vi har moby wrap, men har ikke fått testa det enda pga keisersnittsåret, men gleder meg til å ta det i bruk etterhvert :)

Den kommer med et support band, men man kan bruke skulderbåndene også. Det ligger en del instruksjoner på YouTube :-)

Likte den veldig godt... Søkte litt på YouTube, men fant ikke noe på helt nyfødt bæring... Men må bruke litt mer tid på det :)

Back
Topp