Bæretøy

N, mamma til 2 og til en engel

Flørter med forumet
Hva anbefaler dere til bæring? Brukte babybjørn sist, en eldre modell. Men ikke helt fornøyd med den og hvordan frøkna satt i den. I tillegg kunne den ikke brukes i starten. Om det blir som sist, så blir det mye bæring og kroppskontakt i starten.

Tube kontra bæresjal som for eks Mosby wrap? Har null erfaring fra før med det og tar i mot alle tips.

Jeg ble anbefalt Ergobaby bæresele.. Da den er vest i test og barnet sitter mer naturlig i den.. Jeg hadde også babybjørn sist, men den er vist ikke helt bra sier ekspertene..

Sniker!
Anbefaler mobywrap/caboo i starten før man går over til meitai eller vevd sjal :)

Har kjøpt caboo til starten og kommer til å bruke manduca etterhvert Har ikke prøvd caboo før, men virker veldig greit. Brukte gammel babybjørn sist og var ikke fornøyd. Veldig fornøyd med manduca :) Relativt fornøyd med MeiTai som jeg sydde selv, men litt stress med lange stropper som skal knytes utenfor bil f.eks når man skal ut på handletur...

I starten er ofte elastiske varianter smart, behagelig på nyfødte :) Caboo, div elastiske sjal eller bæretube.

Til seinere er det jo mange muligheter. Ergobaby, Manduca, tula, vevde sjal (uante muligheter). Det er litt forskjell på hva slags seler som passer hva slags kropp, så prøv om du har mulighet :)

Har kjøpt caboo og Manduca her :)

Takk for svar, da skal jeg sjekke litt. Frister veldig å bestille inn et eller anna bæretøy. må bare bestemme meg for hvilket. I forhold til sjal og de som skal knytes, er det lett å lære seg knytingen ?

Har kjøpt meg caboo carrier; elastisk bæresjal med ringer i stedet for knytting. Virker veldig enkelt å bruke :) Vet ikke helt hva vi skal satse på etterhvert... Tar det som det kommer. Viktigste følte jeg var å ha klart det som skal brukes med en gang!

Takk for svar, da skal jeg sjekke litt. Frister veldig å bestille inn et eller anna bæretøy. må bare bestemme meg for hvilket. I forhold til sjal og de som skal knytes, er det lett å lære seg knytingen ?
Sniker fra juli:-) ikke noe problem med knyting om du bare får vist det skikkelig, er nok av videoer eller hyggelige bærere som viser frem tips. Herlig å ha unge tett inntil i sjal. Fikk vist en knotete måte å knyte på først, hjalp masse å få en ny vri på det, mye lettere.
Leste litt om bæretuber, og de ser i utgangspunktet ikke ut til å være ment til bæring, men for å ha unge tett inntil når man sitter/ ligger hjemme. Så kommer jo an på om du tenker bære mens du går, eller for nærheten. Kommer til å ta en singlet el å bruke som bæretube når jeg ligger hjemme og på sykehuset tror jeg.

Naboen vår sier hun har to bæresjal hvis vi vil låne. Tenker jeg prøver meg på det denne gangen. Hun fødte prematurt, og da var bæresjal gull verdt. Hun får gi meg litt instruksjoner da.. Ellers har vi en ergobaby med nyfødtinnlegg fra førstemann.

Var innom bæreglede i Oslo og de anbefalte Angelpack Original. Noen som har erfaringer med denne?

Var innom bæreglede i Oslo og de anbefalte Angelpack Original. Noen som har erfaringer med denne?

Ikke prøvd den selv, men ei jeg kjenner brukte den i tida etter caboo, og syns den var helt super. Når jenta ble tyngre var den ikke fullt så behagelig da, men den var visst helt super den perioden størrelsen var helt rett :)

Ikke prøvd den selv, men ei jeg kjenner brukte den i tida etter caboo, og syns den var helt super. Når jenta ble tyngre var den ikke fullt så behagelig da, men den var visst helt super den perioden størrelsen var helt rett :)

Det står den kan brukes fra nyfødt, men søkte opp Caboo nå og det så jo ut som den passet bedre fra nyfødt. har dere noe erfaring med den?

Det står den kan brukes fra nyfødt, men søkte opp Caboo nå og det så jo ut som den passet bedre fra nyfødt. har dere noe erfaring med den?

Ikke annet enn at den er prøvd på og at flere jeg kjenner har likt den godt, er førstemann som er i magen her :) Men gleder meg til å prøve den skikkelig, blir med i fødebagen :)

Back
Topp