Bæretøy

Lille*Tigergutt

Glad i forumet
Noen som har tips til hva jeg kan bære gutten min i (1,5år)? Har hatt babybjørn til han, men ønsker noe annet til neste mann. Men ønsker da å kjøpe noe som førstemann også kan bruke. Har så lite peiling på alle disse bæreselene, men ønsker vel en sele som jeg kan bære babyen på magen, og gutten på ryggen[:)]

Manducca og Beco med integrert spedbarnsinnlegg kan brukes til ny baby fra starten av, og funker utmerket til ryggbæring av større barn - de har et innlegg som gjør at man først setter barnet fast i selen, før man fester den på ryggen - det gjør ryggbæring nærmest idiotsikkert. [:)]
Ergo m.fl. kan brukes til baby med nyfødtinnlegg, og ellers fra rundt 4 mnd.

Skal du bære store gutten lenge er vevd sjal det beste alternativet - det fordeler vekten best og avlaster best ved langtidsbæring. Dog er det viktig å huske at vevd sjal har ganske bratt læringskurve, det er sjelden man får det til på første forsøk. Det beste er i så fall om du kan komme deg på bæretreff (sjekk tettinntil.no) og få hjelp og tips der.

Bæreselene er så og si idiotsikre, og kan fint brukes til "store" barn - jeg bar Jr. til barnehagen på magen (slik at vi kunne sitte på bussen [;)]) hver dag til han var 1 1/2 (og rundt 15 kg), og har brukt selen sporadisk siden som avlastning på gåtur o.l. [:)]
Hadde nok fortsatt å bære lenger om ikke noen av de andre familiemedlemmene som hentet i barnehagen ønsket å bruke vogn. [;)]

Om du virkelig skal kose deg er elastisk bæresjal superdigg til nyfødtbæring, men ikke noe must. [:)]

Takk for tips! Skal sjekke ut litt[:D]

flere innspill?[:)]

ORIGINAL: Lille*Tigergutt

flere innspill?[:)]

Jeg har manduca, men angrer litt på at jeg ikke forsøkte meitai. Føler ofte manducaen ikke gir så god støtte for ryggen min. Har ingen erfaringer med meitai, men tror den gir bedre støtte enn manducaen. Du bærer på sammen måte med begge disse selene.

Finnes en butikk i Oslo hvor du kan få hjelp. Bæreglede heter den. De har også nettsiden, tror jeg [8|][:D]

Back
Topp