Bæresjal?

Mininummer2

Betatt av forumet
Noen som har kjøpt bæresjal eller har erfaringer fra tidligere?

Har lyst å kjøpe meg et bæresjal denne gangen da jeg har bæresele fra forrige. Har lest en del generell info på bæregruppe/bære sider, men synes likevell det er vanskelig å velge en!

Nysgjerrig på om noen dere har noen konkrete tips! :)
 
Noen som har kjøpt bæresjal eller har erfaringer fra tidligere?

Har lyst å kjøpe meg et bæresjal denne gangen da jeg har bæresele fra forrige. Har lest en del generell info på bæregruppe/bære sider, men synes likevell det er vanskelig å velge en!

Nysgjerrig på om noen dere har noen konkrete tips! :)
Henger med på denne :) Ser noen av sjalene ser behagelig ut, men man vet kanskje ikke før man får prøvd?
 
Jeg var utrolig godt fornøyd med ringslynge fra Caboo sist! Tok vare på den og den kommer garantert frem nå. Kan knyttes på ulike måter ved hjelp av ringene, men jeg brukte den stort sett på brystet.
 
Som fersk bærer og til nyfødt, er caboo Close et godt alternativ. Veldig lettvint! Elastiske sjal er og fint til nyfødt. Jeg har hatt en meh dai (mei tai) Strl newborn som vi har brukt mest. Der får du sjal og sele i ett, også veldig lettvint og mer justeringer enn på caboo :)
 
Noen som har kjøpt bæresjal eller har erfaringer fra tidligere?

Har lyst å kjøpe meg et bæresjal denne gangen da jeg har bæresele fra forrige. Har lest en del generell info på bæregruppe/bære sider, men synes likevell det er vanskelig å velge en!

Nysgjerrig på om noen dere har noen konkrete tips! :)

Hvis du ikke har bært i sjal før, er elastisk sjal veldig enkelt og nybegynnervennlig og ikke minst fint til nyfødte. Søk opp noen gode instruksjonsvideoer og se på mens du knyter opp i starten.
Dette pluss de andre elastiske i denne nettbutikken er veldig fine :)
https://bereglede.no/produkt/coracor-elastisk-baeresjal/
 
Som helt ny på dette, så syns jeg at ergobaby aura eller sjalene fra fornessi ser gode og behagelige ut. Er det noen som har erfaring med det? Er vanskelig å få prøvd litt ulike typer nå liksom, så man må vel bare kjøpe et og hoppe i det :)
 
Jeg har close caboo etter første til nyfødtperioden. Mange syns at elastisk sjal blir litt mye stoff og stress. Ville nok gått for fornessi, ergobaby aura eller sjala merino om jeg skulle kjøpt nytt elastisk nå. Jeg har vevde sjal og ringslynge som jeg går over til etter caboo.
 
Hvordan vet man når man skal bytte fra elastisk til vevd? :bag:

Har sett på fornessi sine, noen som har erfaringer med de?
 
Hvordan vet man når man skal bytte fra elastisk til vevd? :bag:

Har sett på fornessi sine, noen som har erfaringer med de?

Det er rundt 6-8 kg.

Flere elastiske sjalprodusenter som har en annen øvre grense for vekt, men tro meg, det er ikke behagelig og vil bare sige hele tiden etter 8 kg eller litt før :p det erbare at det liksom er sikkerhetsgodkkent frem til en høyere Vektgrense.
Tenker fornessi sine er like gode som de andre elastiske, det er ikke sååå store forskjeller når det kommer til elastisk som til vevd :)

Men selv om man må nytte det ut innen ca 3 mnd er det så utrolig verdt det emd elastisk i starten. Ikke minst fordi du kan forhåndakyte det før du putter babyen oppi, også bare etterstramme litt etterpå. Med vevd sjal gjøres mesteparten av knytingen mens du har babyen delvis i sjalet. Men det er ikke umulig å få til det heller.

Jeg hadde jo null sjalerfaring da jeg fikk baby, og det meste kan læres på YouTube og med litt øving. Enda mer effektivt om du har en venninne som har brukt sjal, eller drar på et bæretreff. Men det er hvertfall ikke så umulig som det kan se ut, hverken elastisk eller veved.
 
Jeg har kjøpt et elastisk sjal av bambus. Har ikke født enda, men øver meg jevnlig på å knyte, bruker en dukke for å øve å løfte opp og sette ned i sjalet :) Kan anbefale å følge Christina - Babytegn på Instagram/Facebook og Bæreveileder Anette Thaulow på instagram/Facebook :)
 
Jeg brukte vevd fra begynnelsen med nr to. Men fikk låne. Finnes tynne vevd som egner seg bra til nyfødt.

anbefaler sjal på det sterkeste. Var gull å ha med nr to. Hadde vi nærkontakt ofte og lenge. Samt hendene fri til storesøster. Lillesøster var også mye syk så sov med i sjal på dagtid.
Jeg ble helt frelst og kjøpe noen, lånte og bytte-lånte med andre. Finnes veldig mange ulike typer, kombinasjoner av vevd. Noen for en hver alder (på barn) , farge og smak for mor.

Har en tynn bomull Yaro, vevd som blir å bruke når lillebror er nyfødt. Håper lillebror trives like godt i sjal som nr to.
Finnes grupper på FB som kan være gode å lese/spørre i også.
 
Jeg har ringslynge og sjal (str 4) liggende fra sist, men tenkte å kjøpe ett elastisk til å bruke de første ukene :) Jeg skal kjøpe fra Coracor.
 
Back
Topp