Bæresjal

TeeLa_86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Noen som vurderer bæresjal til sine små?

hadde d til nr to og d var helt fantastisk å kunne bære lillemor tett inntil kroppen
og veldig praktisk når vi skulle på tur der vogn ikke alltid lot seg tas med.
også brukte jeg bare gravid klærne utpå sjalet og bebien slik at hun holdt seg god og varm (vinterbaby)
brukte senere meitai når hun ble for stor til bæresjal.

Vi er en tur familie og gikk mye på tur, og syns bæremeis ikke hadde bra nok ergonomisk utforming for små babyer. Iallefall ikke for 9 år siden...
 
Har to vevde sjal og Tula etter forrige som jeg tenker å bruke. :)
 
Jeg elsker bæretøy! Hverken jeg eller storebror var noe glad i vogn sist så her ble det mye bæring
Tenkte å kjøpe et sjal til den lille i magen og kanskje en ringslynge. Jeg fikk ikke til ringslynge sist grunnet en nakkeskade så håper jeg får det til denne gangen!
 
Prøvde sjal sist men ble ikke komfortabel med det, så endte opp med en Ergobaby vi ble veldig glad i :)
Brukte mei tai til henne til hun var nesten 5 år på steder det ble mye gåing da hun ble fort sliten, både av å gå og av alle folk og inntrykk :) da var det godt å hvile seg på mammas rygg.
 
Hvilke bæresjal anbefaler dere? Dette blir min nr 3 men har aldri hatt sjal. Nå har plutselig mamma kjøpt et ergobaby aura. Er det et bra sjal for en nybegynner? Hva skal man evt se etter?
 
Hvilke bæresjal anbefaler dere? Dette blir min nr 3 men har aldri hatt sjal. Nå har plutselig mamma kjøpt et ergobaby aura. Er det et bra sjal for en nybegynner? Hva skal man evt se etter?
Bæresjal er en variert verden og det finnes veldig mange typer.
Vil anbefale sterkt "Norsk Bæregruppe" på Facebook!
Jeg har ikke erfaring med Ergobaby Aura, er det et elastisk sjal? Det er helt topp som nybegynner, men ulempen er at det kan bli klamt og begynne å sige når babyen er rundt 6-7 kg eller deromkring. Jeg brukte det selv et elastisk sjal i starten.
Mange som går fra elastisk sjal til vevd sjal, her er det mange forskjellige tykkelser, merker, størrelser og materialer.
Som det meste krever bæring i sjal øvelse. Jeg digger å teste nye knuter og nye sjal.
Og ja, jeg elsker bæring som du sikkert skjønner :smiley-angelic006
 
Jeg har ringslynge og ergobaby adapt fra forrige gang, har solgt det elastiske sjalet og prøver å få solgt det vevde sjalet. Tenkte å kjøpe meg en caboo denne gangen, for forrige baby hadde aldri tålmodighet til å vente på at mor fikk knyttet ferdig! Mye enklere med ringslynge elle sele ;)
 
Har veldig lyst til å få til å bære barnet. Er første så jeg er helt ny i dette gamet. Aner ikke hva som er best av sjal, ringslyge og bæresele..
 
Har veldig lyst til å få til å bære barnet. Er første så jeg er helt ny i dette gamet. Aner ikke hva som er best av sjal, ringslyge og bæresele..
Hva som er best er individuelt. Noen liker best sele, noen sjal og noen liker ringslynge best.
Det kan også være avhengig av situasjonen du bærer i.
Personlig liker jeg sjal bedre enn sele fordi det passer min kropp bedre, jeg prøvde en del seler, men fant aldri en sele som avlaster like godt som et sjal på min kropp. Men sjal krever mer øving enn en sele, men for min del synes jeg det ga en enorm mestringsfølelse når jeg mestret det.
Ringslynge fikk jeg ikke til sist på grunn av den skeve belastningen det ga nakken, håper å få det til denne gangen. Er så greit med ringslynge når det skal skje raskt
 
Vurderer også bæresjal, men aner ikke hvor jeg skal begynne. Har ei venninne som er helt frest, men ser at det finnes en hel jungel av ulike varianter der ute. Vil jo helst unngå å gjøre mange bomkjøp, det er verken bra for lommebok eller miljø. Noen tips til hvordan man kan navigere i sjal-verden for å finne det som passer best?
 
Som flere andre her har jeg også lyst til å prøve bæresjal når den lille kommer. Er førstegangsgravid, så er helt blank på dette området. Vurderer å prøve baby k’tan. Det ser ut som et veldig enkelt konsept for dem som ikke har så mye erfaring med knyting (og er utålmodige sånn som meg :smiley-bounce022). Har noen erfaring med denne?
 
Vurderer også bæresjal, men aner ikke hvor jeg skal begynne. Har ei venninne som er helt frest, men ser at det finnes en hel jungel av ulike varianter der ute. Vil jo helst unngå å gjøre mange bomkjøp, det er verken bra for lommebok eller miljø. Noen tips til hvordan man kan navigere i sjal-verden for å finne det som passer best?

Kan du ikke spørre venninnen din om hun kan låne deg et?
Hvis du skal ha et vevd sjal vil jeg sterkt anbefale å kjøpe det brukt og godt innbrutt (det vil si mykt og føyelig) i Facebookgruppen "Kjøp og salg av bæretøy" finnes det bæresjal og seler i alle varianter.
Jeg hadde et brukt Didymos sjal i 100%bomull i str 6 som første vevde sjal etter elastisk sjal. Veldig fornøyd med det lenge før babyen ble større og jeg trengte mer avlastning.
 
Kan du ikke spørre venninnen din om hun kan låne deg et?
Hvis du skal ha et vevd sjal vil jeg sterkt anbefale å kjøpe det brukt og godt innbrutt (det vil si mykt og føyelig) i Facebookgruppen "Kjøp og salg av bæretøy" finnes det bæresjal og seler i alle varianter.
Jeg hadde et brukt Didymos sjal i 100%bomull i str 6 som første vevde sjal etter elastisk sjal. Veldig fornøyd med det lenge før babyen ble større og jeg trengte mer avlastning.

Vi bor på hver vår kant av landet, dessverre... Men takk for tips om at brukte sjal kanksje er bedre å starte med! Har hørt at det kan være vrient å få til vevde sjal i begynnelsen, så sikkert en fordel om det har fått mykna godt opp først :)
 
Jeg brukte ergobaby til minste, den er solgt, men har lyst til å prøve ergobaby embrace(mener jeg den het) med neste ;)
 
Vi bor på hver vår kant av landet, dessverre... Men takk for tips om at brukte sjal kanksje er bedre å starte med! Har hørt at det kan være vrient å få til vevde sjal i begynnelsen, så sikkert en fordel om det har fått mykna godt opp først :)
Som mye så krever bæring i sjal øvelse, men jeg synes som sagt at det var en god mestringfølelse å få det til etter x antall forsøk.
Følelsen av en liten varm kropp tett på brystet slår jo det meste uansett om man bruker sjal, sele eller armene :Heartred
Det arrangeres også ofte bæretreff rundtom, da kan man få hjelp til å øve på sjalbæring, prøve forskjellige sjal eller nerde litt :cheers
Anbefales!
 
Jeg prøvde et bæresjal jeg fikk låne med nr.1. Men det var ikke det helt store for meg. Styrte så fælt med knytingen og det at mini ble lei før jeg fikk ham på plass :rolleyes:
 
Har veldig lyst til å få til å bære barnet. Er første så jeg er helt ny i dette gamet. Aner ikke hva som er best av sjal, ringslyge og bæresele..
Er nok veldig ividuelt, Mn slik jeg forstår på de fleste jeg har hørt fra er ikke ringslynge noe sørlig hvis du har litt stiv nakke/skuldre. Slik var d for meg og, man blir jo skjevt belastet siden man kun bærer på den ene siden. Hadde både sjal, sele og slynge. Elsket sjal når de var små, så gikk jeg over til sele eller meitai når de ble litt større.
Husker ikke helt hva d het d jeg kjøpte, men d var et elastisk sjal. Som er d enkleste å starte med.
Finner mye bra og billig på Finn
 
Jeg prøvde et bæresjal jeg fikk låne med nr.1. Men det var ikke det helt store for meg. Styrte så fælt med knytingen og det at mini ble lei før jeg fikk ham på plass :rolleyes:
D gjorde jeg også, Mn d tok bare et par ganger med prøving så satt d
 
Brukte elastisk sjal sist og det anbefaler jeg virkelig! Når baby bikker 10 kg må du over på noe annet, men det tar jo mange måneder.
 
Back
Topp