Bæresjal

Softis

Forumet er livet
Himmelbarn
Desemberskatter 2016
Sommerfuglene
Juligull2021
Er det vanskelig å lære seg å bruke?

Tja, det spørs nok hva man forventer. Det er som regel ikke noe man får til perfekt på første forsøk, men det finnes veldig mange gode videoer man kan lære av, og med litt øvelse går det kjempefint :)

Man kan prøve seg på enklere versjoner, og evt avansere etterhvert. Jeg går for Close Caboo i starten, som er litt som en mellomting av sjal og bæresele :happy: Er flere fine bæregrupper på face med masse tips og råd!

Jeg hadde caboo close med førstemann, det var ihvertfall veldig enkelt :happy: dessverre så likte han det ikke så godt, så ble med det sjalet!

Lærte det ganske fort hvordan knyte det. Men brukte det ikke så lenge for ingen av mine trivdes særlig i sjal når de ble litt større. Gikk da over til bæresele og slynge på korte avstander

Jeg syns det var ganske lett, men det varierer nok litt på interesse og motivasjon og, samt om du prøver å lære selv/har noen flinke til å lære bort. Kan anbefale butikken bæreglede i Oslo, lokale bæretreff, bæreveiledere eller bærebibliotek, finnes de fleste steder i Norge og, da får man stort sett god veiledning både på bæresele og bæresjal :)

Som andre har skrevet, meld deg inn i Norsk bæregruppe og finn din lokale bæregruppe og meld deg inn der også! :)

Her er en god link til hva man bør tenke på før man kjøper sitt første sjal: https://trosteogbare.com/velge-baeresjal/

I tillegg finnes det mange gode videoer på youtube, søk på Wrapyouinlove eller BäraNära.

Man skiller mellom elastisk eller vevd sjal, der elastisk varer til barnet er rundt 6-7kg før det begynner å sige og bli ubehagelig for bærer. Vevd sjal varer så lenge du ønsker å bære.

FWCC er den mest vanlige knyten å begynne med i vevd sjal. Det står for front wrap cross carry.

Det er ikke så vanskelig som det ser ut, men som alt annet må man bare øve litt. Lykke til!:)

Back
Topp