Bæresjal

FrøkenSol

Første gang her inne
Novemberlykke 2018
JuniJubel2021
Hei! Med en 2åring i heimen når veslesøster kommer, så har jeg lurt litt på å skaffe meg bæresjal. Noen med erfaringer eller anbefalinger? Har tittet litt på Close Caboo. Syns det kan virke lettere med en type hvor jeg slipper å knyte hver gang jeg skal bruke den :)

Jeg har også sett litt på Close Caboo, men har valgt å gå for et elastisk sjal til å starte med - de er like enkle å "montere", og bedre for en nyfødt kropp (selv om CC også sies å kunne brukes fra nyfødt av). Aldoria(?) og Sino selges billig på finn, og så tenker jeg å gå over til CC eller Tula FTG når lilleegget blir noen mnd gammel/for tung for elastisk :-) Syns vevd sjal bæde er dyrt og ser mer innviklet ut, så tror ikke jeg orker det styret :chicken:

Jeg har også sett litt på Close Caboo, men har valgt å gå for et elastisk sjal til å starte med - de er like enkle å "montere", og bedre for en nyfødt kropp (selv om CC også sies å kunne brukes fra nyfødt av). Aldoria(?) og Sino selges billig på finn, og så tenker jeg å gå over til CC eller Tula FTG når lilleegget blir noen mnd gammel/for tung for elastisk :) Syns vevd sjal bæde er dyrt og ser mer innviklet ut, så tror ikke jeg orker det styret :chicken:
Når barnet er for tungt for elastisk er den for ting for caboo også. Det er iallfall erfaringene fra bæremiljøet.

Når barnet er for tungt for elastisk er den for ting for caboo også. Det er iallfall erfaringene fra bæremiljøet.

Se der ja, det gjør i allefall valget mitt enklere :facepalm: Da blir det Tula ftg her i allefall!

Se der ja, det gjør i allefall valget mitt enklere :facepalm: Da blir det Tula ftg her i allefall!
Jeg er veldig fornøyd med tftg. Ikke noe særlig fornøyd med cc. Så veldig enig i valget ditt:)

Det er veldig individuelt hva som passer din kropp, hadde forsøkt å teste litt forskjellige sjal og seler om du kan :-)

Det meste kan kjøpes brukt, og er lett å selge igjen også.

Jeg har brukt både elastisk og vevd sjal og bæresele i sjalstoff på storebror som blir to til termin. Min erfaring er at jeg ikke har tålmodighet til å knyte selv, så denne gangen kommer jeg til å gå for caboo close helt i starten, da det blir som elastisk sjal du ikke trenger knyte selv, for så å bruke bæresele i sjalstoff når han begynner å sige. Så lenge det er trygt og nogen lunde ergonomisk tenker jeg man bare får prøve seg fram på hva man foretrekker. Supert om man får kommet seg på bæretreff hvor man kan prøve litt forskjellig og bli kjent med andre mammaer/pappaer og få gode råd og tips, mange lokale bæregrupper på facebook :)

Close caboo er veldig enkel å bruke ;) Kan også brukes fra nyfødt :)

Vi endte opp med å kjøpe aura fra ergobaby, etter at jeg hadde prøvd både det og cc. Syns cc virket mer kronglete, og likte aura veldig godt :-)

Back
Topp