Bæresjal

Jeg brukte når vi var ute å reiste, helt fantastisk på flyreiser [emoji4]

Ja. [emoji173]️

Ja, men ønsker meg sele til dåpen nå siden det er mye opp og ned og derfor mye styr å sjale [emoji4]

Har både sele å bære sjal, jeg sliten litt med å få det knytt opp helt rett, å lille er vekst ut av sela så må nok lære meg det rimelig straks da vi skal ut å fly på nyåret :hilarious::hilarious:

Har brukt både sjal og sele, går mest i sele da. Har bært 100% nesten siden fødselen, lille mini var visst født vognhater, men sover i vogna i barnehagen nå da. Ellers bærer vi mye fortsatt, men det er mest transportetapper nå :) Brukte caboo (en slags hybrid mellom sele og elastisk sjal) til nyfødt, og har brukt vevd sjal litt iblant innimellom fra 5-6 måneder (var da jeg kjøpte mitt første vevde). Har ellers en meh dai i sjalstoff og to bæreseler, en til de små og en til litt større barn :) Ønsker meg toddlersele i sjalstoff nå, bare ikke bestemt meg for hvilken :D Seler i sjalstoff er et helt nydelig kompromiss om man liker komforten fra sjal, men syns knyting er vanskelig. Soul sling, lenny lamb, ankalia, emeibaby, kokadi med flere har diverse seler i sjalstoff :)

Ja, bærer masse i sjal <3

Har elastisk, sele og ringslynge. Frøkna på to har aldri vært fan, og eneste hun sier nå om jeg prøver er "sitter fast"...
Håper bittelillebror i magen trives bedre med det

Brukte elastisk bæresjal den første tiden. Nå bruker vi bæresele da jeg synes det er litt enklere og babyen liker det bedre.

Jeg brukte når vi var ute å reiste, helt fantastisk på flyreiser [emoji4]

Vil bare informere om at det er livsfarlig å bruke på fly, og at da bør babyen sitte i babystolen på flyet. Det skal ikke mer enn lett turbulens til for at babyen blir klemt/kastet mellom bærer og sete, eller flyr/faller ut ved en skikkelig luftlomme.
Mange som ikke vet at babystol er tryggest, og det er tilfeldig at jeg bruker ditt innlegg for å skrive det. :)

Har både sele å bære sjal, jeg sliten litt med å få det knytt opp helt rett, å lille er vekst ut av sela så må nok lære meg det rimelig straks da vi skal ut å fly på nyåret :hilarious::hilarious:

Ta med bilstolen, så sitter hen trygt på flyet. :) <3

Kjøpte det inn, men rakk ikke å lære å knyte det under svangerskapet (magen var i veien), og etter fødselen, når jeg etter noen mnd kunne bære litt, var det bedre for oss begge å bruke sele. :)

Får jo ikke festa bilstolen onkli da, siden jeg har en bilstol her som da festes med sete belte, er det da mulig å ta med denne bilstolen?

Det finnes noen bilstoler som er godkjent på fly, har ikke oversikt selv, men vet barnombord har endel :)

Ellers er jo bæretøy gull på flyreiser, på flyplassen, inn på flyet, gjennom sikkerhetskontrollen etc. Har flydd masse med min fra han var 3 mnd, og aldri trengt eller savnet vogn :) Men vi bruker ikke vogn ellers da :) Men PÅ flyet er bilstol det sikreste, det derre beltet som ellers er pålagt i Norge er en ubehagelig vits.

Får jo ikke festa bilstolen onkli da, siden jeg har en bilstol her som da festes med sete belte, er det da mulig å ta med denne bilstolen?

Joda, du får festet den tilstrekkelig. Det er en fordel at den festes med belte, for kun isofix-stol hadde du ikke kunnet bruke.
Anbefaler deg å bli med i gruppen "Bilstoler" på FB, der sitter det dyktige folk som kan hjelpe deg å finne tryggeste løsning. :)
Du kan stille anonyme spm gjennom admin der også, hvis du ikke vil stille dem direkte i gruppen. :)

Har et elastisk sjal fra Moby Wrap som vi brukte litt da hun var nyfødt. Hun ble veldig varm og svett i det, så det brukte vi svært lite.
Nå er hun tre måneder og har en Mei Thai som vi bruker en del og er godt fornøyd med :)

Bruker mye :)
Brukte close caboo når hun var nyfødt. Nå har jeg ergobaby adapt, tula ftg, ringslynge og sjal som blir mye brukt :)

Back
Topp