Bæresjal

BimJan17

Flørter med forumet
Jeg har en gutt på snart 7 uker og vurderer å kjøpe et bæresjal. Hadde tenkt på ergobaby sitt, men ser ikke ut som det selges lenger. Noen som har erfaring med et som er lett å bruke?

Hvor tung? Elastisk begynner ofte å sige ved 6-7 kg. Vet mange er fornøyd med caboo, forhåndsknytt elastisk sjal. Eller så finnes det vevd sjal, utrolig deilig å bære i [emoji4]

Hvor tung? Elastisk begynner ofte å sige ved 6-7 kg. Vet mange er fornøyd med caboo, forhåndsknytt elastisk sjal. Eller så finnes det vevd sjal, utrolig deilig å bære i [emoji4]

Har tenkt på caboo, men han er allerede 5 kg så jeg tenker at det sikkert ikke er så mye vits.

Anbefaler å ta en titt på Facebookgruppen :norsk bæregruppe:) der kan du titte om info under filer og ellers bare scrolle deg nedover :)

Jeg ville vurdert et brukt, vevd sjal. Brukte sjal er myke. Til en så liten baby kan du prøve et i 100 % bomull. De finnes i uendelig mange varianter, men mange er rimelige. F.eks Little Frog, Girasol og Yaro er gode, rimelige merker. Meld deg inn i norsk bæregruppe som nevnt over. Og kjøp og salg bæretøy. Lykke til og kos deg med bæring [emoji4]

Er han allerede 5 kg vil nok elastisk raskt bli ubehagelig ja. Meld deg inn i norsk Bæregruppe, kan fort være det er noen bærere som bor ved deg så du kan teste før du kjøper :)

Har meldt meg inn i norsk bæregruppe på facebook, men kjenner jeg bare blir litt mer forvirret [emoji85]

Har meldt meg inn i norsk bæregruppe på facebook, men kjenner jeg bare blir litt mer forvirret [emoji85]
Jeg kjenner følelsen, men det går seg til etter litt. Bruk filene under "info" der står forklaring på forkortelser , en tekst for nybegynnere osv :)

Helt konkret, i kjøp og salg gruppen ligger dette til salgs nå (bilde). Det kunne kanskje vært noe for deg?

Litt langt er det eneste. Men det går.
319e8ed987d0ad4e95447305675044b3.jpg

Last edited:
Hvis du bor i Oslo og omegn så ville jeg tatt turen innom "Bæreglede". De har et hav av ulike sjal og seler, og er kjempeflinke! Der kan du få veiledning, prøve ulike sjal/seler og finne det som passer deg beste.

Hvis du bor i Oslo og omegn så ville jeg tatt turen innom "Bæreglede". De har et hav av ulike sjal og seler, og er kjempeflinke! Der kan du få veiledning, prøve ulike sjal/seler og finne det som passer deg beste.
Hvor i Oslo ligger den butikken? vurderer sterkt ett bæresjal til nestemann. det ser så deilig ut for babyen

Vil også varmt anbefale Bæreglede. De ser an deg og ungen og er utrolig flinke til å finne noe som passer utifra det du sier du vil ha [emoji4]

Et godt brukt vevd sjal i bomull/hemp, str 4 eller 5 :) Brukte sjal er mye mykere og dermed mer behagelige og håndterlige. Bomull og hemp er faste og gir god støtte.
Ellers er favorittselen min Manduca :)

Et godt brukt vevd sjal i bomull/hemp, str 4 eller 5 :) Brukte sjal er mye mykere og dermed mer behagelige og håndterlige. Bomull og hemp er faste og gir god støtte.
Ellers er favorittselen min Manduca :)

Det som, som regel blir anbefalt nybegynnere med små er et sjal i basestørrelser. For de fleste str6. Små kan gå ned i str 5 mens store går opp i str 7. Basestørrelser er den størrelsen man knytter fwcc med [emoji4] 4 sjal er ofte sjekke til ryggbæring og når man har litt mer trening i å knyte og stramme [emoji4]

Det som, som regel blir anbefalt nybegynnere med små er et sjal i basestørrelser. For de fleste str6. Små kan gå ned i str 5 mens store går opp i str 7. Basestørrelser er den størrelsen man knytter fwcc med [emoji4] 4 sjal er ofte sjekke til ryggbæring og når man har litt mer trening i å knyte og stramme [emoji4]
Enig. 6 ere er ofte mer avlastende til magebæring :)

Jeg synes 6 er altfor mye, men for en stor person er jeg helt enig :)

Jeg synes 6 er altfor mye, men for en stor person er jeg helt enig :)

Kommer jo veldig ann på sjalet og hvor flink du er til å stramme. Noen sjal knyter kort og da er det håpløst å knyte magebæring som krever basestørrelser. Når jeg begynte så syns hadde jeg mye mindre å gå på enn det jeg har nå, selv om ungen har blitt 1 år eldre [emoji23] stramming har mye å si [emoji6]

Back
Topp