Bæresjal?

oktoberbarn16

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Mange her som har hørt om bæresjal og vurderer å prøve seg på dette?
Jeg har kjøpt inn et elastisk som er fint til nyfødtbæring, og et vevd sjal i en blanding av bomull og ull, og gleder meg skikkelig til å teste ut bæring! Det ser så utrolig fint og kjekt ut!
I tillegg tenker jeg å kjøpe en ergobaby adapt bæresele - litt med tanke på at andre også skal kunne bære uten å måtte kunne knyte sjal, sånn som f.eks. pappaen, og litt for når det kanskje bare er mer høvelig med noe litt mer "polstret" og som er enkelt å ta på.

213_ellevill_dinarasun51_5.jpg

Jeg har en moby wrap etter guttene og kommer til å bruke det :) som bæresele har jeg kjøpt en brukt Ergobaby

Jeg har fått ett elastisk sjal av søstera mi som jeg tenkte å bruke i starten :) håper det funker bra, for det virker jo som en veldig fin ting å bruke. Så kjøper jeg en ergobaby 360 når han blir litt større og kanskje ikke vil ligge så tett lenger :)

Jeg har og kjøpt meg sjal, to elastiske faktisk :-) Vil også ha adapten, for mannen sin del, som og ble ivrig på bæring :-) Gleder meg veldig til å prøve!

Har kjøpt Moby wrap også har jeg sydd en mei tai. Prøver det først og ser om hun liker det :)

Kjøpt et elastisk sjal på nesten 6 meter som skal med på barsel ;)
Men snuppa hadde jeg ikke bæresjal så dette blir spennende å prøve :)

Så bra å se at det er flere her inne! Bæring er jo i vinden om dagen. Kan anbefale facebookgruppa "norsk bæregruppe" - der er det masse inspirasjon og kunnskap å hente.
Og i gruppa "kjøp og salg bæretøy" kan man finne brukte sjal, både til en billig og dyr penge.. utrolig hvor mye forskjellig som finnes der ute, og hvor mye penger enkelte bruker på x antall sjal! :joyful:

Hopper over elastisk og begynner rett på vevd denne gang :) Låner bæretube på barsel. Med andre små i huset er bæresjal essensielt for å få dagen til å gå opp :p Blir kanskje en Adapt på mannen, han synes ikke sjal er noe for han :p

Hopper over elastisk og begynner rett på vevd denne gang :) Låner bæretube på barsel. Med andre små i huset er bæresjal essensielt for å få dagen til å gå opp :p Blir kanskje en Adapt på mannen, han synes ikke sjal er noe for han :p
Etter å ha kjøpt meg to elastiske, kjenner jeg at jeg skulle gått for vevd i stedet :-P Men jeg får da solgt de igjen :-) Mannen her er meget skeptisk til mine fargerike sjal, men sele foreslo han selv, etter å ha pratet med en mannlig kollega som holdt et møte med baby på magen :-P

Går rett på vevd denne gangen tenker jeg:) mulig jeg kjøper meg en caboo hvis jeg ramler over en som er råbillig. Var helt avhengig av bæring med nummer to. Hun trengte masse kroppskontakt og hatet vognen, ville stort sett være inntill hele tiden. Hadde jeg ikke hatt bæretøy hadde virkelig ikke hverdagen gått rundt. Praktisk og koselig med bæring:)

c4b491813228ebf659b71512b223992f
5191ac5df5fc4b1d05a7cdee52b6afec

Jeg brukte disse to til førstemann og er veldig fornøyd (har ikke prøvd så mange forskjellige). :)

Er det sånn at man ikke burde bruke bæresele i begynnelsen, kun sjal? Jeg har kun sett for meg å kjøpe en bæresele (Ergobaby) men dersom man burde vente med å bruke denne, er det kanskje greit med sjal også? :)

Er det sånn at man ikke burde bruke bæresele i begynnelsen, kun sjal? Jeg har kun sett for meg å kjøpe en bæresele (Ergobaby) men dersom man burde vente med å bruke denne, er det kanskje greit med sjal også? :)
Den kan vel brukes fra begynnelsen av, bare at man da må passe på å ha det innlegget for babyer :)

Ja her blir det ergobaby adapt, siden man slipper nyfødtinnlegget. Mye enklere :)
Fordelen med de andre modellene er jo at man får kjøpt dem billig brukt nå, når adapt har kommet.

Jeg prøvde å bruke bare sele sist, men det ble altfor varmt for henne inne, så tenker å kjøpt sjal nå. Hadde ikke det i det hele tatt sist, så spent på om jeg får det til. Fint å kunne børe inne også!:)

Back
Topp