Bæresjal

Dytter litt på denna jeg!
Har en manduca, men føler hun drukner litt i den for paneler er bredt, hun er kanskje litt liten ennå? 11 uker gammel i dag og rundt 5 kilo..
Kunne kanskje tenkt meg et sjal å bruke i sommer og ser ergobaby 4d hybrid kan brukes opp til 13 kilo.. Noen som har den?

Blitt medlem av bæregruppa på face, men blir jo bare mer forvirra :P
Er vel litt erfaring her inne nå med bæring kanskje?
Er det ikke sånn at man kan gjøre panelet smalere på manducaen? Mener at jeg har sett det et eller annet sted. Kan eventuelt bruke snor/tråd for å regulere bredden på panelet.

Har bestilt Bandolino meitai fra Hoppediz på ebay, så er veldig spent på den.

Ellers ønsker jeg meg et 100% bomull sjal fra Diva Milano, har bare ikke bestemt meg om jeg skal gå for vanlig sjal eller meitai.
ImageUploadedByBV Forum1467881305.645379.jpg

Manduca har vel et spedbarnsinnlegg har den ikke? Som er kneppet fast inni? Eller husker jeg feil?

Jeg ville ikke kjøpt elastisk sjal nå, det begynner å sige rundt 6 kilo og dvs at du ikke kan bruke det så lenge. Et mykt vevd sjal er nok deilig. 100% bomull, str 6 med en tetthet på ca 200gsm er mykt og deilig til liten baby. Men kan fint brukes til ungen blir over året.

Jeg har ergobaby Adapt. Er veldig fornøyd med den. Men ønsker meg veldig vevd sjal, har ønska meg det til bursdagen min av mannen. :)
Joda har sånn nyfødt innlegg men føler likevel den ikke sitter som den skal.. Får heller prøve den senere :)

Har du en link til sånn vevd sjal du sikter til? :)

Er det ikke sånn at man kan gjøre panelet smalere på manducaen? Mener at jeg har sett det et eller annet sted. Kan eventuelt bruke snor/tråd for å regulere bredden på panelet.

Har bestilt Bandolino meitai fra Hoppediz på ebay, så er veldig spent på den.

Ellers ønsker jeg meg et 100% bomull sjal fra Diva Milano, har bare ikke bestemt meg om jeg skal gå for vanlig sjal eller meitai.
Vis vedlegget 186098
Nei får ikke gjort noe med panelet.. :(
Jeg også lurte på om det er best med sjal eller mei tai.. Kanskje kjøpe en av hver :P

Ebay er tingen!! Gjerne litt billigere også ;)

Nei får ikke gjort noe med panelet.. :(
Jeg også lurte på om det er best med sjal eller mei tai.. Kanskje kjøpe en av hver :P

Ebay er tingen!! Gjerne litt billigere også ;)
Ikke sant...ja takk, begge deler :D

Synes det er en jungel av sjal også jeg!!
Tenker str 6 siden man da kan knyte litt forskjellig.. Nå skal det sies at jeg er liten 162 cm så håper jeg ikke drukner i den da..
Men så er det jo masse forskjell på tykkelse og bomull ull og andre fiber.. Synes kanskje didymos sine så litt ålrigte ut :)
Så dyre de var a :P mer enn bæresele jo :P

Har tatt litt av jeg da.. Bestilt meg elastisk sjal, vevd sjal og ringslynge :D må jo bruke feriepengene på noe :D gleder meg til post!!

Caboo er greit i starten, men når baby bikker 6kg så siger det pga elastikken. ;) derfor er vevd sjal best til større babyer :)
Det merket jeg også! Gledet meg til å bruke caboo, men han seig for fort ut (bikka jo 6 kg fort), så solgt det igjen..
Solgte det til samme pris jeg kjøpte det for, 20 min etter at jeg la ut annonsen, så er glad jeg prøvde det da;)
Vi bruker faktisk babybjørn de gangene vi bærer - men er ikke så mye i den da poden trives å være våken i vogna (foreløpig)!

Det merket jeg også! Gledet meg til å bruke caboo, men han seig for fort ut (bikka jo 6 kg fort), så solgt det igjen..
Solgte det til samme pris jeg kjøpte det for, 20 min etter at jeg la ut annonsen, så er glad jeg prøvde det da;)
Vi bruker faktisk babybjørn de gangene vi bærer - men er ikke så mye i den da poden trives å være våken i vogna (foreløpig)!
Cabooen ble en skuffende kort affære her også. Etter 5 uker var han jo 6kg og altfor tung :P

Jeg elsker å bære, så bærer like mye for min egen del som for hans :P ;) men ofte sover han bedre i bæretøy enn i vogna, og blir fort lei vogn om han er våken. Så da er det godt med bæretøy som jeg ikke får vond nakke av. ;)

Cabooen ble en skuffende kort affære her også. Etter 5 uker var han jo 6kg og altfor tung :P

Jeg elsker å bære, så bærer like mye for min egen del som for hans :P ;) men ofte sover han bedre i bæretøy enn i vogna, og blir fort lei vogn om han er våken. Så da er det godt med bæretøy som jeg ikke får vond nakke av. ;)

Mi tuppe er også godt over 6 kg, men sitter utmerket i cabooen. Sovner som er stein etter et par minutter og elsker å sitte der. Det står at man kan bruke det opp til 15 kg så bør jo tåle en del mer enn 6 før det siger. Jeg er hvertfall superfornøyd! Fått en ny hverdag etter at jeg begynte å bruke det.

Mi tuppe er også godt over 6 kg, men sitter utmerket i cabooen. Sovner som er stein etter et par minutter og elsker å sitte der. Det står at man kan bruke det opp til 15 kg så bør jo tåle en del mer enn 6 før det siger. Jeg er hvertfall superfornøyd! Fått en ny hverdag etter at jeg begynte å bruke det.
At det tåler 15 kg går mest på hva stoffet og sømmene tåler av belastning. Det gjenspeiler dårlig bærekomfort og evt ettergivenhet i elastikken. Babyen sitter godt altså, er ikke det. Men jeg syntes den ble for tung over skuldrene og at jeg stadig måtte etterstramme. ;) Tror mange som bærer mye og over lengte tid bytter til sele eller vevd sjal når babyen bikker 6-7kg. ☺️

Back
Topp