Bæresjal

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hva anbefaler dere for oss? Jeg har ei på 7 uker, ønsker å ha sjale en stund. Ønsker ikke å bruke opp pengene mine på d, et litt rimelig ett! :) noen som har peiling på dette?

Ville kjøpt brukt til å begynne med :) elastisk er best i begynnelsen, men begynner å sige rundt seks kilo. Norsk bæregruppe på Facebook er fult med kunnskapsrike folk :)

Jeg er fornøyd med mobywrap 3,5 - 15kg:) elastisk, og veldig lett å knytte:) på finn selger mange det til 2-300kr:) nytt er heller ikke så gærli i pris:)

Jeg har Babylonia sin Tricot Slen og den syns jeg er veldig ålreit. Kjøpte brukt. Jeg er en sånn som ikke forstår noen ting av bruksanvisninger osv men denne var veldig enkel i forklaringen til de to bæremåtene jeg ville lære meg!

Hvor mye veier babyen? For vår tass er 6.5kg og han er for tung for elastisk sjal. Skal jeg ha sjal nå må det bli vevd. ;)

For babyer under 6kg er elastisk best da det er veldig mykt :)

Jeg har elastisk til tuppa, ikke merka at det er blitt ubehagelig å bære hvertfall, men hun er bare rett under 5 kg da :p

Hos oss funket ikke sjal, men Ergobaby 360 er knall! ;)

Bruker du nyfødtinnlegg? Når kan man bruke den uten?
Når babyen er så stor at midtpanelet går fra knehase til knehase og babyen kan sitte med beina nedover. Ca 5 måneder.

Ergobaby Adapt derimot behøver man ikke innlegg i :)

Bruker du nyfødtinnlegg? Når kan man bruke den uten?
I vår står det 5,5kg eller 4 måneder. Men at ungen må holde hodet stabilt. Syns ikke det er så mye stress med det innlegget jeg.

I vår står det 5,5kg eller 4 måneder. Men at ungen må holde hodet stabilt. Syns ikke det er så mye stress med det innlegget jeg.
Viktigste er at babyen er så stor at beina henger nedover på utsiden av midtpanelet, det skal gå bak knehasen så beina henger fritt ;)

Jeg brukte TricotSlen med storesøstera når hun var baby, og har brukt den et par ganger nå. Veldig enkel i bruk syns jeg :)

Min nektet totalt å sitte i det. Han virket som han var for stor. Han blir 10 uker på mandag og godt over 6kg. For prøve om han vil uten innlegget. Blir gal av å måtte bære hele tiden. Får absolutt ikke gjort noen ting som helst.

Min nektet totalt å sitte i det. Han virket som han var for stor. Han blir 10 uker på mandag og godt over 6kg. For prøve om han vil uten innlegget. Blir gal av å måtte bære hele tiden. Får absolutt ikke gjort noen ting som helst.

Sånn var det med vår også, prøvde å ta ut puta og det hjalp litt. Men var fortsatt knotete. Fikk heldigvis bytta inn 360 og har adapt nå, elsker den :)

Dytter litt på denna jeg!
Har en manduca, men føler hun drukner litt i den for paneler er bredt, hun er kanskje litt liten ennå? 11 uker gammel i dag og rundt 5 kilo..
Kunne kanskje tenkt meg et sjal å bruke i sommer og ser ergobaby 4d hybrid kan brukes opp til 13 kilo.. Noen som har den?

Blitt medlem av bæregruppa på face, men blir jo bare mer forvirra :P
Er vel litt erfaring her inne nå med bæring kanskje?

Dytter litt på denna jeg!
Har en manduca, men føler hun drukner litt i den for paneler er bredt, hun er kanskje litt liten ennå? 11 uker gammel i dag og rundt 5 kilo..
Kunne kanskje tenkt meg et sjal å bruke i sommer og ser ergobaby 4d hybrid kan brukes opp til 13 kilo.. Noen som har den?

Blitt medlem av bæregruppa på face, men blir jo bare mer forvirra :P
Er vel litt erfaring her inne nå med bæring kanskje?
Manduca har vel et spedbarnsinnlegg har den ikke? Som er kneppet fast inni? Eller husker jeg feil?

Jeg ville ikke kjøpt elastisk sjal nå, det begynner å sige rundt 6 kilo og dvs at du ikke kan bruke det så lenge. Et mykt vevd sjal er nok deilig. 100% bomull, str 6 med en tetthet på ca 200gsm er mykt og deilig til liten baby. Men kan fint brukes til ungen blir over året.

Jeg har ergobaby Adapt. Er veldig fornøyd med den. Men ønsker meg veldig vevd sjal, har ønska meg det til bursdagen min av mannen. :)

Back
Topp