Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har lyst å prøve bæresjal, mest for bruk hjemme nå. Jenta mi er snart 5måneder, men lita ca 6kg. Noen med erfaring, og som har noen anbefale?![]()
Helst minst mulig knyting, må ha noe enkeltJeg ville nok gått for et vevd sjal. Finnes så mye fint og bra. Det hele kommer an på hvor mye du vil knyte. Hva med ringslynge?
Jeg ville gått for en stødig og mykt bomullssjal, evt blandet med feks hemp.
Om du kan få tak i brukt er det best, da disse allerede er myket opp. Det er også litt rimeligere, men ofte ikke så mye.
Oscha, Solnce, Artipoppe er fine merker å se etter![]()
Bambus er helst for de aller minste babyene. Velg bomull eller en blanding av bomull og lin/hamp/ull/repreve. Tykkelsen på sjal defineres ved gsm. For at sjalet skal være stødig til baby over 6-ish kilo bør du som hovedregel se etter et sjal med gsm på over 250 selv om det finnes unntak.Jeg holder på med research til å kjøpe vevd sjal før vi må slutte å bruke det elastiske.
Mener bomull er mer stødig enn bambus?
Hvordan bør man tenke for å velge størrelse? Er det ut fra størrelse på barnet, hvilke knytinger man bruker eller begge hensyn? Er det sånnsett lurt å ha flere størrelser?
Jeg har Aldoria elastisk sjal nå og det er så deilig at baby ikke blir varm inni det så bruker det sålenge han ikke siger for mye inni der. Siden det er straks vår når vi skal begynte med vevd sjal er det greit å også ha et vevd sjal som ikke er for varmt heller. Hvilke stoffblanding bør jeg se etter til vår/sommer om jeg skal se bort fra vanskelighetsgrad ved å knyte?
Ringslynge er genialt til de gangene baby skal raskt opp og raskt ned. Mens man venter på frokost eller til en tur innom butikken. Jeg liker ikke å bære lenge med det fordi asymmetrisk bæring ikke er helt greia for skuldrene mine. En mei tai kunne kanskje også vært noe?Helst minst mulig knyting, må ha noe enkeltSkal sjekke ut ringslynge
![]()
Bambus er helst for de aller minste babyene. Velg bomull eller en blanding av bomull og lin/hamp/ull/repreve. Tykkelsen på sjal defineres ved gsm. For at sjalet skal være stødig til baby over 6-ish kilo bør du som hovedregel se etter et sjal med gsm på over 250 selv om det finnes unntak.
Størrelsene avhenger av hvilke knytinger du har tenkt å gjøre og av størrelsen til deg og barnet. Størrelse 6 er som regel veldig fint til mange. 5 om du er lita og 7 om du er litt stor. Du kan gjøre alle knytingene med en 6'er som du kan med en 3'er, men du får bare litt lengre haler (mer sjal til overs).
Søk på wrapyouinlove for knytehjelp og meld deg inn i gruppen kjøp og salg bæretøy og norsk bæregruppe![]()
Hehe, jeg husker godt følelsenHar meldt meg inni begge og ble litt overveldetveldig oppklarende med gsm, takk! Må hive meg med på bæretreff ser jeg.
Er så mye fint, kan bli dyrt skjønner jeg....
Kan du anbefale noen nettbutikker som selger de?Elsker meitai når man ikke ønsker for mye knytingHar hatt både babyhawk og babylonia, og foretrekker babylonia da den er mykest
![]()
Kan du anbefale noen nettbutikker som selger de?![]()
Nei, men ville bare tipse om at de koster 250 kr på finnNoen som har prøvd denne? http://www.jollyroom.no/produkter/babylonia-slynge-tricot-oko-gra