Bæresjal

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Noen som har planer om å bruke det eller som har erfaring og som kunne kommet med noen tips og trix til hvordan den festes og hva en burde gjøre og ikke gjøre :)

Sitter å ser på videoer på YouTube og tips fra Pintrest, men skader jo ikke å høre her inne :)

Hvor har dere kjøpt sjalene? Hvordan er prisene?

Jeg har Moby wrap. Kjøpt brukt til ca halv pris på Finn (ca 200 kroner tror jeg). Funker flott å både vaske og tromle. Har ikke brukt det så masse ennå, men min erfaring så langt er at det skal knytes strammere enn jeg først trodde. Ellers siger hun litt ned. Jeg har også bare sett på et par youtubevideoer. Så trenger sikkert litt tips selv ;)

Jeg har Moby wrap. Kjøpt brukt til ca halv pris på Finn (ca 200 kroner tror jeg). Funker flott å både vaske og tromle. Har ikke brukt det så masse ennå, men min erfaring så langt er at det skal knytes strammere enn jeg først trodde. Ellers siger hun litt ned. Jeg har også bare sett på et par youtubevideoer. Så trenger sikkert litt tips selv ;)

Men du syns ikke det er vanskelig å få til knytingen? Er så redd for å gjøre feil :-P

*da venter vi på noen flere tips* ;)

Men du syns ikke det er vanskelig å få til knytingen? Er så redd for å gjøre feil :-P

*da venter vi på noen flere tips* ;)
Nei, knytingen i seg selv var overraskende enkelt! Fort gjort også. Tar meg like lang/kort tid å få på sjalet som å ta på bæreselen (ergobaby 360). Jeg tenkte det samme før jeg kjøpte sjalet, men ble positivt overrasket. Nå har jeg bare prøvd å knyte det på én måte da ;)
Det som er kjipt med sjalet i forhold til selen er at det ikke er god støtte til hodet når lille insisterer på å ikke ligge pent inntil brystet mitt.. Så da må jeg støtte henne med en hånd mens hun skal se på meg :p
I motsetning til selen som du enten må ha på eller av kan du alltid ha sjalet på deg for det er ikke i veien på samme måte.

Nei, knytingen i seg selv var overraskende enkelt! Fort gjort også. Tar meg like lang/kort tid å få på sjalet som å ta på bæreselen (ergobaby 360). Jeg tenkte det samme før jeg kjøpte sjalet, men ble positivt overrasket. Nå har jeg bare prøvd å knyte det på én måte da ;)
Det som er kjipt med sjalet i forhold til selen er at det ikke er god støtte til hodet når lille insisterer på å ikke ligge pent inntil brystet mitt.. Så da må jeg støtte henne med en hånd mens hun skal se på meg :p
I motsetning til selen som du enten må ha på eller av kan du alltid ha sjalet på deg for det er ikke i veien på samme måte.

Ok, kjekt å vite :)

Vi har sele også, tenkte det var kjekt å kunne bytte ;)

Last edited:
Skal forsøke Ergobaby som jeg får låne av en venninne, så blir litt spennende å se hvordan vesla reagerer på det:)

Har forsøkt ergobaby et par ganger.
Eneste måte å få gjort litt i huset når han nekter vippestolen.
Merker jeg stresser litt med å forsikre meg om at han puster når han sovnet inntil brystet..

Har forsøkt ergobaby et par ganger.
Eneste måte å få gjort litt i huset når han nekter vippestolen.
Merker jeg stresser litt med å forsikre meg om at han puster når han sovnet inntil brystet..

Ja, har hørt om den faresiden ved å bruke sjal/ sele. Blir nokk litt stresset selv da.

Lyst til å prøve bæresjal selv, så jeg følger denne :) vi har Ergobaby 360 og mini er veldig fornøyd med å ligge i den enten han er våken eller sover :)

Vi har sjal fra ellevill, som jeg er veldig fornøyd med! Pent å se på og svalt og godt. Fort gjort å knyte på flere måter, etter å ha sett youtubevideoer og testet litt.
Som nevnt over så må jeg også holde hodet litt når han ikke sover, og må sjekke ofte om han trives/puster når han er sovnet :)
Vi har ergobaby 360 også, men ikke nyfødtinnlegg, så vi venter litt med å bruke den.

Kjøpte bb-slen på barnas hus og er kjempe fornøyd med det :D
Kan brukes fra 2kg og opp til 18kg
Det følger med et hefte som viser forskjellige måter å knytte sjalet på (trinn for trinn). Kommer i 3 forskjellige lengder

Kjøpte bb-slen på barnas hus og er kjempe fornøyd med det :D
Kan brukes fra 2kg og opp til 18kg
Det følger med et hefte som viser forskjellige måter å knytte sjalet på (trinn for trinn). Kommer i 3 forskjellige lengder

De forskjellige lengdene, er det no spesielt en velger ut ifra der?

De forskjellige lengdene, er det no spesielt en velger ut ifra der?

Da velger du ut i fra om du er s,m eller l
Er du veldig petit (xs) kan du gå for den korteste, s/m den midterste og l+ den lengste. Den lengste er ideell for de med tvillinger ;)
Jeg er str s og har den mellomste lengden og syns den er passende -kunne ikke hatt den mindre i hvertfall

Da velger du ut i fra om du er s,m eller l
Er du veldig petit (xs) kan du gå for den korteste, s/m den midterste og l+ den lengste. Den lengste er ideell for de med tvillinger ;)
Jeg er str s og har den mellomste lengden og syns den er passende -kunne ikke hatt den mindre i hvertfall

Åja, ok da skjønner jeg ;) min størrelse :) takk!

Back
Topp