Jeg bar begge mine mye. Eldste hadde låsninger i nakken og hylte i vogna, så der ble det nesten bare bæretøy i starten, var veldig glad for at jeg hadde kjøpt elastisk sjal. Etterhvert så fant vi jo fram vogna og, men vi bar vel halvparten av tiden vi var ute, og en god del inne. Har 20 mnd mellom nummer en og nummer to, kjøpte ikke søskenvogn, så i starten så bar jeg yngste på magen og hadde eldste i vogna, men da det ble for tungt å magebære så var det vinter og jeg følte ikke at jeg hadde nok kontroll med baby på ryggen i snø og sno. Så da bytta jeg de om, eldste på ryggen og yngste i vogna. Var jeg ute alene med begge ungene så hadde jeg som oftest vogna med, var vi to voksne så brukte vi stort sett bæretøy. Jeg brukte alltid bæretøy på kollektivtransport om det ikke var noe jeg måtte frakte i vogna, vogn på buss/trikk/tog i Oslo er et herk og man kan risikere og bli stående en stund for å få plass, så bedre å pakke lett og bære.
Jeg har også tandembåret ved flere anledninger, det er tungt! Spesielt om ungene må ha på seg mye klær (parkdresser ol), er vanskelig å bakse to unger og to bæretøy, og deretter bære 15-25 kg. Men skal man gjøre det så bør magebæringen være i sjal (vevd eller elastisk), mens på ryggen så fungerer det meste. Men det blir jo ikke ideellt, man får ikke festet ryggselen/sjalet så godt som man ville gjort ellers. Jeg har også prøvd å bære begge ungene i et vevd sjal, det fungerte ganske greit, men er jo overhode ikke praktisk!
Nå prøver vi på nummer tre og kommer nok til å gjøre som før: bæretøy der det passer, men vi kommer til å ha vogn og bruke denne.