Bæresjal - hvor stramt?

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Hei :)
Sønnen min er en uke nå og jeg prøvde i dag å bruke caboo close bæresjal for første gang. Baby klaget ikke, men jeg kjente jeg ble så redd for at det var for stramt. Aner ikke hvor stramt det skal sitte? Kjøpte brukt, så har ikke bruksanvisning eller noe sånt. Men så en video før jeg prøvde.
Synes han ble litt for rosa i ansiktet, så jeg tok han ned :p kanskje bare innbilning

Så spørsmålet er hvordan vet man hvor stramt det skal sitte?
Prøvde å Google og det kommer opp «stramt, men ikke ubehagelig» og det vet jeg ikke hva det betyr:dead:
 
Har sett de fleste bæreveiledere beskrive det som at det skal være som en stram t-skjorte før du putter baby i. Bare pass på at baby kommer høyt nok opp og luftveiene er frie (ikke nedi puppene, du skal kunne kysse hen på hodet og se ansiktet dems), også at bæretøyet max går opp til øreflippen. Pluss at det er ergonomisk stilling med M-form i beina og C-kurve i ryggen. At han ble rosa i ansiktet kan bare være at det blir varmt, for det blir det jo ofte av bæring uansett :p

Men det er en øvingssak med sjal. Jeg brukte Ergobaby sitt eldre elastiske sjal, den fant jeg ut var veldig tjukk og for lang for kroppen min :smiley-ashamed004 Syns også det var stress å knyte av og på hele tiden, så etter noen mnd gikk jeg over til en bæresele, og da jeg begynte med ryggbæring ved 7 mnd gikk jeg over til en meh dai. Er veldig mye smak og behag, komfort og vanskelighetsgrad, også passer det med forskjellige ting til forskjellige kroppsstr (både for barn og bærer)..

Hvis du vil lære mer om bæring, er Norsk Bæregruppe på FB veldig bra :D
 
Har sett de fleste bæreveiledere beskrive det som at det skal være som en stram t-skjorte før du putter baby i. Bare pass på at baby kommer høyt nok opp og luftveiene er frie (ikke nedi puppene, du skal kunne kysse hen på hodet og se ansiktet dems), også at bæretøyet max går opp til øreflippen. Pluss at det er ergonomisk stilling med M-form i beina og C-kurve i ryggen. At han ble rosa i ansiktet kan bare være at det blir varmt, for det blir det jo ofte av bæring uansett :p

Men det er en øvingssak med sjal. Jeg brukte Ergobaby sitt eldre elastiske sjal, den fant jeg ut var veldig tjukk og for lang for kroppen min :smiley-ashamed004 Syns også det var stress å knyte av og på hele tiden, så etter noen mnd gikk jeg over til en bæresele, og da jeg begynte med ryggbæring ved 7 mnd gikk jeg over til en meh dai. Er veldig mye smak og behag, komfort og vanskelighetsgrad, også passer det med forskjellige ting til forskjellige kroppsstr (både for barn og bærer)..

Hvis du vil lære mer om bæring, er Norsk Bæregruppe på FB veldig bra :D
Takk for hjelp :D
 
Som hun over har svart, som en stram t-skjorte. Skal egentlig en del til for at et elastisk sjal (eller close caboo) blir for stram. Anbefaler norsk bæregruppe på Facebook, der kan du søke opp den du har og se bilder og råd fra andre :) kos deg med bæringen!
 
Back
Topp