Noen som har tips om gode bæreseler? Er på utkikk etter en myk og god sele da jeg vil iallefall prøve å ha baby i denne mest mulig. Hadde en babybjörn med første men syns den var litt stiv og ubehagelig å ha på så endte opp med å bære ungen i armene, noe som var drepen for ryggen. Sikkert flere typer babybjörn uten at jeg vet det da. Sliter en del med ryggen så håper babyen vil godta en sele
Velg en hvor du IKKE må ha nyfødt innlegg er mitt tips.
Det beste er om du kan prøve frø du kjøper på bærebibliotek eller bæreglede sin butikk hvis du bor i nærheten av Oslo.
Hvis du skal bruke den til nyfødt er feks angelpack god både for babye og bærer, den er ikke stiv.
Frem til ca 2 mnd synes jeg elastisk bæresjal er best, det får du 100% tilpasset både din og babyens kropp, gir god støtte og kan knyttes før du putter babyen oppi. I tillegg er det så ekstremt mye lettere å lære seg enn det ser ut som

Jeg trodde sele skulle være mer brukervennlig, men når man har lært seg sjal, går det faktisk like raskt eller raskere enn sele. Man må dog justere noe mer underveis, men får det helt tilpasset kroppen i motsetning til en sele som er noe mer ufleksibel.
Men når babyene er litt fastere i fiske og ikke så pudding som de er i den første nyfødttida synes jeg også sele kan være fint.
Styr unna babybjörn og ergobaby original (hvor man må ha nyfødt innlegg er mine tips. Ellers er det masse gode seler og det er smak og behag hva man liker. Det er ikke mulig å si at én sele er bedre enn de andre, fordi den skal passe til din unike kropp. Men generelt er jo babybjørn kjent for å gi foreldre vonde skuldre og ikke så optimal stilling for baby over tid

de nye modellene gir likevel en ganske ergonomisk stilling til baby og siden smaken er som baken, er det noen som trives godt med disse nyeste modellene til babybjørn.
Sjekk ut bereglede.no